به گزارش پارس نیوز، 

پایگاه خبری القدس العربی روز پنجشنبه در گزارشی نوشت: رسانه های گوناگون مغرب رای عربستان سعودی و امارات عربی متحده بر ضد مغرب و به سود آمریکا، کانادا و مکزیک برای میزبانی جام جهانی 2026 را محکوم کردند. 

این رسانه ها با اشاره به اینکه عربستان سعودی 20 رای کشورهای آسیایی را برای پیروزی آمریکا درکسب میزبانی جام جهانی 2026 جلب کرد عنوان کردند که سعودی ها نقش مخربی را برای کسب میزبانی جام جهانی از سوی مغرب بازی کرد و تاثیر مهمی در شکست این کشور در این رویداد ورزشی داشت. 

موضع گیری های ' ترکی آل شیخ ' رئیس سازمان ورزش عربستان سعودی علیه مغرب و دفاع از آمریکا خشم مردم مغرب را برانگیخت. 

به نوشته القدس العربی مردم مغرب در شبکه های اجتماعی خشم و نفرت خود را از موضع خصمانه عربستان سعودی علیه کشورشان نشان دادند. 

آنها مواضع عربستان سعودی بویژه ' ترکی آل شیخ ' که ریاست فدراسیون فوتبال کشورهای عربی را برعهده دارد در حمایت از آمریکا و پشت پا زدن به مغرب را منفعت طلبانه و ناجوانمردانه توصیف کردند. 

تعدادی از نویسندگان مغرب در فیسبوک نیز این اقدام عربستان را خنجر زدن به اعتماد مردم مغرب نسبت به این کشور عنوان کردند. 

مطالب سراسر خشم مغربی ها در شبکه های اجتماعی تنها به سعودی ها محدود نشده و این خشم برخی از کشورهای عربی دیگر از جمله کویت، تونس، الجزائر و مصر که با عربستان همسو شدند را نیز در برگرفته است. 

مغربی های خشمگین نوشته اند که موضع کشورهای یاد شده در حمایت از آمریکا برای کسب میزبانی جام جهانی 2026 از روح برادری عربی و اسلامی دور است. 

به نوشته القدس العربی بسیاری از مردم مغرب با نوشتن مطالبی در شبکه های اجتماعی با اشاره به اینکه عربستان با لابی گری، فشار و دادن وعده های اغواکننده مالی به برخی کشورهای آسیایی درصدد شکست مغرب و پیروزی آمریکا در کسب میزبانی جام جهانی برآمد، قطع رابطه کشورشان با عربستان را خواستار شدند. 

مسئولان عربستانی عصر سه شنبه برای مجاب کردن کشورهای اروپایی جهت رای دادن به پرونده میزبانی مشترک آمریکا، کانادا و مکزیک افطاری را در هتل متروپول روسیه ترتیب دادند که برخی از کشورهای اروپایی از شرکت در آن خودداری کردند. 

آنها همچنین افطاری دیگری را نیز دوشنبه شب برای مسئولان فدراسیون های فوتبال غرب آسیا ترتیب داده بودند. 

مردم مغرب حمایت عربستان از آمریکا و ضدیت با کشورشان در پرونده کسب میزبانی جام جهانی 2026 را تحقیرآمیز و خیانت می دانند بخصوص اینکه عربستان در این موضوع دشمنی خود با یک کشور عربی را آشکار کرده است. 

کاربران مغربی در فیسبوک و توئیتر اقدام عربستان سعودی را زشت ترین کار توصیف کرده اند. 

این کاربران نوشته اند، کار عربستان سعودی در اقناع 23 دولت برای پیروزی آمریکا در کسب میزبانی جام جهانی 2026 بسیار تلخ و زشت است 

برخی از آنها با به کار بردن جملاتی نظیر ' عرب های ریاکار ' ، ' مغرب دوستان خود را شناخت ' خشم و عصبانیت خود نسبت به مسئولان عربستانی را نشان داده اند. 

انتخابات نامزد میزبانی جام جهانی 2026 روز گذشته در جریان برگزاری شصت و هشتمین کنگره فیفا در مسکو برگزار شد و طی آن کشورهای آمریکا، کانادا و مکزیک با 134 رای در مقابل 65 رای مغرب، میزبانی جام جهانی 2026 را به صورت مشترک از آن خود کردند و مغرب بار دیگر در به دست آوردن جام جهانی ناکام ماند.