المیادین روز سه شنبه با اعلام این خبر به نقل از منابع وابسته به کاخ الیزه افزود: این طرح از یک سو خواستار تقویت ثبات لبنان شده و از سوی دیگر از موضع «میشل عون» رئیس جمهوری لبنان حمایت کامل به عمل می آورد.

به نوشته المیادین، جزئیات بیشتری از طرح فرانسه اعلام نشده و قرار است «جان اف لودریان» وزیر خارجه فرانسه روز پنجشنبه در سفر به ریاض این طرح را با طرف سعودی در میان بگذارد. همزمان، قرار است دبیرکل سازمان ملل نیز درباره این طرح با طرف های آمریکایی گفت و گو کند.

المیادین به نقل از منابع وابسته به کاخ الیزه، سخنان سعد الحریری در مصاحبه اخیرش با شبکه تلویزیونی المستقبل را حاوی نکات مثبت دانست و افزود: نباید به گمانه زنی و پیشگویی روی آورد چون ما نمی دانیم چه اتفاقی در حال وقوع است.

این منابع افزودند: موضع ریاض در حال حاضر مبهم و به سرعت در حال تغییر است.

به نوشته المیادین، مصاحبه روز یکشنبه الحریری با شبکه المستقبل، برای ریاست جمهوری فرانسه قانع کننده نبود.

امروز قرار است «جبران باسیل» وزیر خارجه لبنان با رئیس جمهوری فرانسه دیدار کند. باسیل از امروز سه شنبه برای رایزنی با مقام های اروپایی به این قاره سفر کرد.

سعد الحریری نخست وزیر لبنان روز شنبه 13 آبان (4 نوامبر) در اقدامی غافلگیر کننده و در حالی که در عربستان سعودی به سر می برد از سمتش استعفا کرد.

بسیاری معتقدند استعفای الحریری زیر فشارهای عربستان و با هدف ضربه زدن به حزب الله در داخل و خارج لبنان صورت گرفته است و او اینک در عربستان در اقامت اجباری قرار دارد.

عربستان سعودی اما اعلام کرده سعد الحریری با اختیار خود در ریاض است و هر زمان که تمایل داشته باشد می تواند خاک این کشور را ترک کند.