قبل از خواندن ادامه‌ی متن، به آن دقت کنید و ببینید که چه نکته‌ای در آن توجه شما را جلب می‌کند؟

متنی در توضیح این عکس در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده که جدای از قضاوت درباره‌ی درستی یا نادرستی بخش انتهایی آن، قابل تامل است و در پی می‌آید:

در تصویر هفت مرد دیده می‌شوند که دست در جیب در حال حرکت هستند. بی اعتنا به زنی رنجور که با پای لخت و بدون کفش، با یک دستش دست دختر بچه‌ای را گرفته است، با دست دیگرش نوزادی را در بغل دارد و در پشتش نیز کودک دیگری را حمل می‌کند.

کارل اولوف آرنسبری از گزارشگران وب سایت «مهاجرت و سیاهکاری»، یکی از پر بیننده ترین وب سایت‌های خبری و تحیلی در رابطه با هرج و مرج و بی قانونی پناهندگی در اروپا، که این تصویر را منتشر کرده است در تحلیل آن از جمله می‌نویسد:

«….در این تصویر هفت مرد و یک زن به چشم می‌خورند، در ظاهر شاید چیزی به چشمتان نیاید. اما وقتی با دقت بیشتری به آن نگاه کنید می‌بینید که زن پابرهنه است و سه کودک را به همراه خود دارد و دو تای آنها را حمل می‌کند. مشکل اینجاست که هیچ کدام از این هفت مرد کمکی به او نمی‌کنند، چرا که در فرهنگشان زن اصولا دارای ارزشی نیست، چرا که زن تنها برای بردگی مرد آفریده شده است. واقعا تصور می‌کنید چنین افرادی قابلیت ادغام با جامعه‌ی ما و احترام گذاشتن به آداب و رسوم و سنن ما را دارند…»