به گزارش پارس به نقل از تسنیم،  نخست‌وزیر عراق از وزارت خارجه کشورش خواست که رسماً از ترکیه در شورای امنیت شکایت کند.

به گزارش اسکای نیوز، حیدر العبادی نخست وزیر عراق از وزارت خارجه خواست که به‌طور رسمی از ترکیه به‌دلیل نقض تمامیت ارضی عراق در شورای امنیت شکایت کند.

این در حالی است که اعضای دائم شورای امنیت روز گذشته حضور نظامیان ترکیه‌ای در خاک عراق را نقض حاکمیت این کشور دانستند.

وزارت امور خارجه عراق روز گذشته از برقراری تماس خود با اعضای دائم شورای امنیت درخصوص ورود نیروهای ترکیه به خاک عراق و درخواست برگزاری نشست اضطراری اتحادیه عرب در این رابطه خبر داده بود.

وزیر امور خارجه عراق روز گذشته اعلام کرد که مهلت داده شده به ترکیه برای خارج کردن نیروهایش از شمال عراق تمام شد و کشورش این پرونده را به شورای امنیت خواهد برد.

یک مسئول امنیتی ترکیه هفته گذشته گفته بود که صدها نیروی ترکیه برای تقدیم خدمات آموزشی نزدیک شهر موصل رفته‌اند و ائتلاف ضدداعش از این موضوع اطلاع دارد.

ورود نیروهای ترکیه بدون اطلاع دولت مرکزی عراق به شمال این کشور با اعتراض و محکومیت شدید مسئولان رده‌های مختلف عراق روبه‌رو شده است.

این در حالی است که نخست وزیر ترکیه روز گذشته بدون توجه به تأکید دولت و نهادهای عراق مبنی بر لزوم خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور گفت که حضور نیروهای ترکیه در خاک عراق با هدف تأمین ثبات منطقه است.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه نیز طی 24 ساعت گذشته دو بار تکرار کرده است که این کشور نیروهای خود را از عراق خارج نخواهد کرد.