به گزارش پارس نیوز، 

ه نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت نیرو(پاون)،حمیدرضا جانباز بر لزوم استفاده از توان متخصصین ایرانی و تولیدات داخلی در حوزه صنعت آب و فاضلاب کشور تاکید کرد و اظهار داشت: استراتژی وزارت نیرو در نقاط ساحلی از جمله استان بوشهر، استفاده حداکثری از منابع محلی آب و همچنین توجه به آب شیرین کن ها بطور همزمان است.

وی ادامه داد: خوشبختانه از سال گذشته طرح بزرگ آب رسانی از سد کوثر به 5 استان کشور از جمله استان بوشهر عملیاتی و اجرایی شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به بازدید امروزش از ایستگاه آب شیرین کن بوشهر اضافه کرد: امروز ایستگاه های پمپاژ بزرگ منطقه شبانکاره که آب مورد نیاز استان بوشهر و مناطق شرقی استان را تامین می کند مورد بازدید و بررسی قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بخش عمده ای از مشکلات کم آبی در نوار ساحلی با احداث این ایستگاه حل خواهد شد، تصریح کرد: همزمان برنامه ریزی های لازم برای احداث آب شرین کن های در شرق استان بوشهر در منطقه سیراف، دلوار و خود شهر بوشهر انجام شده است.

جانباز افزود: برنامه ما این است که آب مورد نیاز مناطق ساحلی با منابع پایدار به لحاظ پدافند غیر عامل تامین شود.

وی گفت: در خصوص فاضلاب شهرهای بوشهر و گناوه نیز بررسی های صورت گرفته است که متاثر هستیم موضوع بازچرخانی فاضلاب در استان بوشهر مد نظر قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت اب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه برنامه های وسیعی برای احداث ایستگاه آب شیرین کن‌ها در دست اجرا است، ادامه داد: 24 هزار متر مکعب در منطقه سیراف در جهت تامین آب شهر جم و روستاها با همکاری وزارت نفت در دستور کار داریم.

وی افزود: در آینده‌ای بسیار نزدیک خط انتقال آب ایستگاه های پمپاژ آماده خواهد شد. مناقصه سرمایه گذار در این زمینه برگزار و مقدمات اولیه کار آماده است.

جانباز ادامه داد: در حفر چاه های آب شرب، احداث مخازن و LC تامین قطعات آب شیرین کن نیز گشایش های داشتیم که امیدواریم با تلاش مضاعف در سال جاری بتوانیم پیشرفت های خوبی نیز در این موضوع داشته باشیم.

وی در پاسخ به این سوال که تدبیر شرکت آب و فاضلاب نسبت به بکارگیری شرکت های ایرانی و استفاده از تولیدات داخلی در حوزه آب و فاضلاب چیست؟ عنوان داشت: در سنوات گذشته در صنعت آب و فاضلاب کشور به گونه ای برنامه ریزی کردیم که از توان داخلی بهره لازم را ببریم. در حال حاضر می شود اذعان کرد که بیش از 95 درصد تجهیزات مورد نیاز بخش آب کشور و 75 درصد بخش فاضلاب توسط توان متخصصین داخلی ساخته و اجرا شده است.

جانباز با اشاره به اینکه از طریق مهندسی معکوس در حال بازسازی پمپ های آب خارجی هستیم اضافه کرد: درباره الکترومتروها نیز با شرکت های ایرانی معتبر نیز صحبت هایی انجام شده است که قرار شد به عنوان نمونه یک مورد به‌صورت ازمایشی نصب شود. به‌دنبال این هستیم که در تامین امکانات آب و فاضلاب از توان داخلی و تولیدات ایرانی بیشتر بهره ببریم.

انتهای پیام/