به گزارش پارس به نقل از مهر، تحریم انتخابات بنگلادش از سوی اپوزیسیون و تمایل سریلانکا برای خرید نفت ایران از جمله خبرهای مربوط به قاره آسیا به شمار می رود.

بنگلادش

" شمشیر مبین چادهوری" معاون ریاست حزب ملی بنگلادش اعلام کرد اعضای این حزب انتخابات عمومی این کشور را در پنجم ژانویه (۱۵ دی) تحریم می کنند و مخالفان دولت در شرایط فعلی نامزد شرکت در انتخابات نمی شوند.

موج جدید ناآرامی ها در بنگلادش پس از بازداشت پنج نفر از رهبران اپوزیسیون به اتهام تلاش برای حمله به نیروهای پلیس و زندانی شدن این افراد آغاز شد.

بازداشت شخصیت های بانفوذ مخالفان پس از آن صورت گرفت که مخالفان از آغاز اعتصاب با هدف تحت فشار قرار دادن نخست وزیر به منظور استعفا و برگزاری انتخابات تحت نظارت دولت موقت در ژانویه خبر دادند، این درحالی است که شیخ حسینه پیشنهاد تشکیل دولت موقت با شرکت تمام احزاب سیاسی به رهبری خود را مطرح کرده است.

چین

دیوید کامرون نخست وزیر انگلیس نیز در سفر به پکن با لی کچیانگ نخست وزیر چین درباره روابط دوجانبه گفتگو کرد و دو کشور از گسترش همکاریها در زمینه قطارهای سریع السیر و تولید برق هسته ای و همچنین تسهیل در سفر تجار و شهروندان چینی به انگلیس خبر دادند.

هند

پلیس کشمیر همچنین گزارش داد که امروز دوشنبه در جریان حمله شبه نظامیان به یک پاسگاه پلیس در این منطقه یک نیروی امنیتی کشته و دو فرد دیگر زخمی شدند.

کشمیر منطقه مورد مناقشه دهلی نو و اسلام آباد است و تاکنون تلاش نه چندان جدی مجامع بین المللی برای حل و فصل این اختلاف مرزی بین دوطرف به نتیجه ای منجر نشده است.

مالزی

نخست وزیر مالزی همچنین خواستار تقویت سازمانهای اطلاعاتی در برابر جاسوسی کشورهای همسایه به خصوص استرالیا شد.

نخست وزیر مالزی پیشتر ضمن محکوم کردن جاسوسی آمریکا و استرالیا از کشورش، این اقدام را در تضاد با حاکمیت کشورش خواند و هشدار داد که چنین فعالیت هایی بر روابط میان مالزی و این کشورها تاثیر منفی می گذارد.

سریلانکا

همچنین وزیر منابع نفتی سریلانکا اعلام کرد که در پی توافق هسته ای تهران و گروه ۱+۵ کشورش علاقه مند به خرید نفت ایران است.