جزیره زیبای قشم در استان هرمزگان واقع شده و جاذبه‌های زیادی در آن برای تفریح وجود دارد. علاوه‌براین، مردمان این جزیره بسیار خونگرم و مهربان هستند و با انواع غذاهای سنتی به پذیرایی از مسافران می‌پردازند. درواقع، وجود این جاذبه‌ها باعث شده تا بسیاری از مردم با خرید آنلاین بلیط هواپیما از یک سایت معتبر مانند مِستربلیط اقدام به سفر به آن کنند. علاوه‌بر خرید بلیط، افراد به مکانی برای اقامت خود نیز نیاز دارند که در همین سایت می‌توانند در کنار خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل قشم را نیز انجام دهند. در ادامه این مقاله به معرفی جاذبه‌های مرموز در جزیره قشم می‌پردازیم.

سفر به قشم و کشف ناشناخته ها!

جزیره قشم از جمله مکان‌هایی است که هنوز ناشناخته‌های زیادی برای گردشگران دارد. همین موضوع این جزیره را به یک مقصد جذاب برای آن‌ها تبدیل کرده است. درواقع، بسیاری از افراد رفتن به این ناشناخته‌ها را بسیار جذاب می‌دانند. در ادامه با جاذبه‌ها و ناشناخته‌های جزیره قشم آشنا می‌شوید.

غار خوربس قشم

در قلب جزیره قشم، غار خوربس بی‌نظیرترین جاذبه‌ی گردشگری است. نام "خوربس" احتمالاً از خوربُس، به معنای "مکان تمام خور" ناشی شده است. این غار از یک کوه رسوبی شکل گرفته که در اثر جریان آب، سوراخ‌هایی فراوان در دیواره‌های آن به وجود آمده است. بعدها، ساکنین جزیره این مکان را به‌عنوان پناهگاه ماهیگیران نیز می‎شناختند.

1c9a5643-b5dc-4caf-bf2e-9ff98cfeef11

دره ستارگان قشم

این دره از معروف‌ترین مکان‌های دیدنی جزیره قشم به‌شمار می‌رود. مکان این دره در یک ناحیه رسوبی بوده و بسیاری از زمین‌شناسان علت ایجاد آن را فرسایش خاک می‌دانند. درواقع، به‌علت همین فرسایش، ستون‌هایی با ارتفاع چند متر ایجاد شده که بسیار جذاب و خیره‌کننده هستند و هرساله گردشگران زیادی برای دیدن این مکان به جزیره قشم سفر می‌کنند.  برای رفتن به این دره در مسیر از روستای برخلف عبور خواهید کرد که بسیار تمیز است و حتی در این روستا لباس‌های سنتی به گردشگران فروخته می‌شود.

جزایر ناز

این جزیره از دو جزیره کوچک در نزدیک ساحل تشکیل شده و جالب اینجاست که با جزر و مد آب دریا به جزیره وصل و بعد از آن جدا خواهند شد. درواقع، به همین دلیل به این دو جزیره ناز می‌گویند؛ چون به‌طور مداوم وصل و جدا شده و به اصطلاح مردم محلی برای جزیره قشم ناز می‌کنند!! در این جزیره منظره‌ای باصفا از دریا را خواهید دید و صدای زیبای موج‌های دریا را از نزدیک می‌شنوید.

جزیره هنگام

جزیره هنگام در نزدیکی جزیره قشم واقع شده و به همین دلیل، بسیاری از گردشگران، هنگام سفر به جزیره قشم، به بازدید این جزیره نیز می‌روند و آن را جزیی از جزیره قشم می‌دانند. از مهمترین جاذبه‌های هنگام به‌عنوان یک مکان کمترشناخته شده نزدیک به جزیره قشم می‌توان به رقص دلفین‌های هنگام، دیدن لاکپشت‌های پوزه عقابی و ماهی‌های آکواریومی اشاره کرد. حتی بسیاری از گردشگران، تنها برای دیدن این جزیره و رقص دلفین‌های آن به جزیره قشم سفر می‌کنند.

جنگل حرا قشم

جنگل حرا از دیگر جاذبه‌های مرموز و زیبای جزیره قشم به‌شمار می‌رود که انواع پرندگان دریایی در آن زندگی می‌کنند. درواقع، پرندگان رنگارنگ این جنگل چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می‌کند. اما چرا به این جنگل حرا گفته می‌شود؟ حرا نام یک درخت بوده که از آب شور دریا تغذیه کرده و به همین دلیل، بسیاری از افراد به آن درخت زندگی نیز می‌گویند. به‌دلیل پوشش گیاهی سبز در این منطقه، انواع گونه‌های جانوری را می‌توان در آن مشاهده کرد.

تنگه چاهکوه قشم

این تنگه از دیگر جاهای مرموز و زیبا در جزیره قشم به‌شمار می‌رود که بسیاری از مردم بومی از این تنگه آب شیرین خود را تامین می‌کنند. درواقع، تنگه از جنس سنگ بوده و به همین دلیل، آب باران به‌راحتی در آن جمع می‌شود. مردم از زمان‌های گذشته در این مکان چاهی حفر کرده و هنگام باران چاه‌ها پر و مردم از آب چاه‌ها استفاده می‌کردند.

بسیاری از افراد این تنگه را شبیه علامت جمع می‌دانند و این موضوع به خاطر فرسایشی بوده که در طی میلیون‌ها سال قبل رخ داده است.

غار نمکدان قشم

این غار نمکی طولی به حدود 5 کیلومتر داشته و به‌عنوان طولانی‌ترین غار نمکی جهان شناخته می‌شود. برای رفتن به این مکان باید با ماشین دو ساعت راه را طی کنید. در نهایت به روستای کانی خواهید رسید. این منطقه از جزیره کاملاً بکر و طبیعی بوده و هیچگونه تغییری در آن ایجاد نشده است.

لنج سازی قشم

لنج‌سازی قشم از بزرگ‌ترین صنایع دستی جهان به‌شمار رفته و به همین دلیل، بسیاری از گردشگران پس از بازدید از قسمت‌های مختلف جزیره به این مکان نیز می‌روند. حتی بسیاری از گردشگران معتقدند که قشم‌گردی بدون بازدید از این مکان و آشنایی با تجربه قدیمیان کامل نخواهد شد.

بندر لافت

خیلی حیف است که هنگام رفتن به جزیره قشم از بندر لافت بازدید نکنید. در این بندر، بقایای قلعه‌ای وجود داشته که در آن تعدادی چاه وجود دارد. این چاه‌ها در قدیم برای جمع‌آوری آب باران مورداستفاده قرار می‌گرفتند. در صورت بالارفتن از تپه قادر به مشاهده منظره رو به دریای روستا و بادگیرها و لنج‌های شناور خواهید بود. غروب دریا از این مکان بسیار زیبا است.

d98640de-d55b-41f4-9cd8-9a091dc3b0ea

موزه ژئوپارک قشم

از دیگر جاذبه‌های جزیره قشم می‌توان به موزه ژئوپارک قشم اشاره کرد. در این موزه تعداد زیادی حیوان بومی تاکسیدرمی شده وجود داشته و حتی بازدیدکنندگان می‌توانند ماکت جزیره قشم را نیز در این مکان مشاهده کنند. همچنین، تمام دیدنی‌های جزیره به‌طور مدلسازی در موزه قرار داده شده و افراد می‌توانند با عبور از کنار مدل‌های مختلف، به تصور خود در آن مکان بپردازند.

رزرو بهترین هتل های قشم در مِستربلیط

مِستربلیط به‌عنوان یکی از بهترین سایت‌های خرید آنلاین بلیط هواپیما و رزرو مکان‌های اقامتی مختلف همواره تلاش کرده تا امکان دسترسی کاربران خود به انواع هتل به‌صورت آنلاین با ارزان‌ترین قیمت را فراهم کند. درواقع، این سایت به دنبال داشتن سفری امن و راحت برای کاربران خود است. مِستربلیط همکاری مستقیمی با هتل‌های مختلف ایران از جمله جزیره قشم داشته و به همین دلیل، شما عزیزان به‌راحتی می‌توانید اقدام به رزرو هتل قشم با ارزان‌ترین کنید. درواقع، در این سایت، تنها کافیست، هتل موردنظر خود را در جزیره قشم انتخاب کرده و آن را با تخفیفی بیشتر از بقیه سایت‌های گردشگری رزرو کنید.

علاوه‌بر ارائه خدمات ارزان هتل، شما عزیزان می‌توانید خرید آنلاین بلیط هواپیما را نیز از این سایت با اقتصادی‌ترین قیمت انجام دهید. آفرهای این سایت به خوبی رضایت کاربران آن را جلب کرده و به همین دلیل، بسیاری از کاربران برای سفرهای بعدی نیز، خدمات این سایت را انتخاب می‌کنند. همچنین، شما عزیزان با فیلترهای موجود در مِستربلیط به‌راحتی قادر بوده تا هتل‌ها را با توجه به امکانات، ستاره‌ها، قیمت، آدرس و بسیاری از ویژگی‌های دیگر فیلتر کنند. همچنین، در صفحه این سایت می‌توانید قوانین رزرو و کنسلی هتل موردنظر را بررسی کرده و در این مورد هم تصمیمات بهتری بگیرید