بخاری تابشی

بهترین انتخاب سیستم گرمایشی جهت تامین گرمایش سالن ورزشی، فضاهای باز رستوران و ویلاها، روش انتقال حرارت تابشی میباشد. نام های دستگاههای گرمایشی که با این روش گرمایش را تامین میکنند بخاری یا هیتر تابشی میباشد. به عنوان نخستین بار در ایران، تکنولوژی سامانه های گرمایش تابشی، توسط شرکت ایران مشعل با برند ثبت شده گرماتاب و تحت لیسانس کمپانی امبیراد انگلستان تولید و عرضه گردید. به طوری که در حال حاضر عموم کارشناسان رشته تاسیسات تجهیزات گرمایشی را با این برند میشناسند. بخاری تابشی گرماتاب به منظور تامین گرمایش بسیاری از فضاها از جمله سوله های صنعتی و ورزشی و همچنین به عنوان بهترین روش گرمایش گلخانه و فضای باز رستورانها و ویلاها مورد استفاده قرار گرفته است. بخاری تابشی گرما را به صورت مستقیم از طریق انتقال حرارت تابشی به اجسام منتقل مینماید. نمونه ای مهم و قابل لمس از گرمایش تابشی، پدیده تامین گرمایش خورشید میباشد. گرمایش کره زمین با روش انتقال حرارت تابشی، توسط خورشید با فاصله ای بسیار دور انجام میگیرد. بخاری تابشی گرماتاب در دو مدل گازی و برقی تولید و عرضه میگردد. هر یک از این مدل ها دارای مزایایی میباشند که در این مقاله به صورت اختصار به آنها میپردازیم.

گرماتاب گلخانه

گرماتاب برقی

بخاری تابشی برقی عموما در فضاها و مکانهایی مورد استفاده قرار میگیرند که امکان برای تامین گاز وجود ندارد. گرماتاب برقی ایستاده تابشی به صورت دیواری و آویز از سقف و یا به صورت ایستاده بر روی پایه قابلیت نصب دارند. امکان تامین گرمایش فضای باز به صورت منطقه ای و تنها بخشی از مساحت مورد نیاز از مزایای مهم این دستگاه میباشد. بهره وری، بازده و راندمان حرارتی بالا را میتوان از پارامترهای مهم در کیفیت این نوع دستگاهها دانست. ایمنی بالا و سازگاری با محیط زیست به جهت عدم تولید آلایندگی را میتوان از نقاط قوت گرماتاب برقی برشمرد. با توجه به اینکه درگرماتاب برقی، عملیات احتراق وجود ندارد این امر موجب افزایش ضریب ایمنی میگردد. همچنین بخاری تابشی برقی هزینه نگهداری و تعمیرات ندارند.

بخاری تابشی برقی

گرماتاب گازی

گرماتاب گازی به صورت دیواری و آویز از سقف نصب میگردد. مصرف سوخت در این بخاری ها گاز شهری بوده و به این جهت که گاز در ایران نرخ پایین تری نسبت به برق دارد بسیار مقرون به صرفه میباشد. قابل استفاده نمودن فضای باز رستوران ها و ویلا با استفاده از این دستگاه در طول سالیان گذشته افزایش چشمگیری یافته است. با نصب گرماتاب دیواری گازی بر روی دیوار و یا سقف فضای فیزیکی اشغال نمیگردد. جهت گرمایش سوله صنعتی و ورزشی به جهت ارتفاع بلند اینگونه از سالنها استفاده از گرماتاب با مصرف گاز مرسوم تر و مقرون به صرفه تر میباشد.

گرماتاب سوله

ضرورت خروج محصولات احتراق

طبق استاندارد های معتبر اروپایی چنانچه ورود هوای تازه به سالن ده برابر ظرفیت حرارتی دستگاه باشد میتوان از دستگاه بدون نصب دودکش استفاده نمود. در سالنهای ورزشی با توجه به ضرورت وجود میزان بالای اکسیژن، و ایجاد شادابی بیشتر ورزشکاران، نصب دودکش الزامی میباشد.

گرمایش تابشی

در انتقال حرارت تابشی، تامین گرمایش اجسام و مساحت به صورت مستقیم و بدون واسطه قرار گرفتن هوا ایجاد میگردد. گرماتاب، امواج تابشی مادون قرمز را به سمت اشیاء و اجسام گسیل میدارد. این امواج با برخورد به سطح اجسام فعال شده و انرژی خود را به صورت گرما در سطح اجسام آزاد مینماید. که این امر موجب گرم شدن سطح اشیاء و دمای محیط می‌شوند. بخاری‌ تابشی گرماتاب با گسیل نمودن امواج مادون قرمز، گرمایش فضاهای بزرگ و باز را با راندمان بالا تامین مینماید. روشهای گرمایشی سنتی و قدیمی مانند بخاری صنعتی که دارای معایب بالا و راندمان پایین میباشند که دیگر در اینگونه فضاها کمتر استفاده میشود. این درحالی است که گرمایش سالن ورزشی را میتوان با دستگاه گرماتاب با حداقل هزینه و تنها در ساعاتی که از سالن استفاده میگردد تامین نمود.

گرماتاب ورزشی

اجزای تشکیل دهنده بخاری تابشی گرماتاب

گرماتاب شامل مشعل، فن، لوله های تابشی، رفلکتور، توربولاتور، شیلنگ گاز، گاورنر جهت تنظیم فشار ورودی گاز و میباشد. گاز پس از مخلوط شدن با اکسیژن و ایحاد احتراق در مشعل و تشکیل شعله، درون لوله های با ضریب تابش بالا به جریان می افتد. پس از گذشت مدت زمان کوتاهی، دمای لوله آتشخوار تا حدود 450 درجه سانتی گراد افزایش میابد. حرارت ایجاد شده از طریق رفلکتورهای براق به صورت امواج مادون قرمز به محیط گسیل میگردد. نصب و راه اندازی بخاری تابشی گرماتاب به صورت رایگان توسط تیم متخصص شرکت صورت میپذیرد. با توجه به نصب گرماتاب به صورت سقفی و یا زاویه دار بر روی دیوار، برخی از کارشناسان به آن بخاری سقفی گرماتاب گازی و یا دیواری میگویند. جهت اخذ استعلام قیمت گرماتاب سقفی گازی میتوانید به سایت این شرکت مراجعه و با کارشناسان ما در ارتباط باشید.

بخاری سقفی گازی

نام تجاری گرماتاب

نام تجاری گرماتاب برند ثبت شده محصولات تولیدی شرکت ایران مشعل میباشد. هیتر تابشی یا همان بخاری تابشی که بر مبنای انتقال حرارت تابشی کار میکند نخستین بار در ایران توسط شرکت ایران مشعل تولید و ارایه گردید. این دستگاهها به منظور تامین گرمایش سوله صنعتی، تعمیرگاه خودرو و همچنین سالن ورزشی و گلخانه ها کاربرد دارد. در سالهای گذشته رستورانها و ویلاها جهت تامین گرمایش فضا های باز خود از بخاری تابشی استفاده مینمایند.

قطعات مصرفی گرماتاب

برند گرماتاب یکی از با کیفیت ترین بخاری های تابشی میباشد. این دستگاه با استفاده از بهترین و با کیفیت ترین قطعات با مشخصات فنی زیر تولید و عرضه میگردد.

  • جنس رفلکتور استیل براق
  • جنس لوله آتشخوار استنلس استیل
  • رنگ لوله ها نسوز
  • شیر برقی گازی از تولیدات شرکت SIT ایتالیا
  • سیستم جرقه زن با ولتاژ بالا به صورت برقی
  • سندبلاست و چربی گیری لوله ها
  • یکسان بودن قطر لوله های رفت و برگشت
  • ایر سوئیچ از سری تولیدات شرکت SIT ایتالیا
  • برد گرماتاب طراحی و ساخت شرکت ایران مشعل
  • جنس توربولاتورها استیل و به صورت مارپیچ
  • مقاومت بالای الکتروموتور فن در برابر حرارت
  • پنج سال گارانتی فن و مشعل
  • 10 سال گارانتی لوله ها
  • 15سال خدمات پس از فروش
  • نصب و راه اندازی رایگان

 تامین گرمایش تابشی سوله های بزرگ

گرماتاب برخلاف روشهای قدیمی مانند یونیت هیتر و بخاری صنعتی ، گرمایش را از طریق انتقال حرارت تابشی تامین مینماید. در روشهای سنتی و قدیمی تامین گرمایش سوله صنعتی با ارتفاع بلند با واسطه قرار دادن هوا، گرمایش را به محیط منتقل مینمودند در حالی که در روشهای نوین تامین گرمایش با بخاری‌ تابشی گازی گرماتاب می‌توان دمای هوای محیط را به صورت مستقیم افزایش و آسایش دمایی را ایجاد نمود. با استقرار هیتر تابشی گازی گرماتاب در ارتفاع می‌توانیم دمای هوای محیط را به صورت موضعی یا کل مساحت سالن نیز تأمین نمود. یکی از مزایای مهم گرمایش تابشی آن است که در فرایند تامین گرمایش، جریان هوا در داخل سالنها ایجاد نشده و اختلاف دمایی بین نقاط نزدیک به کف و سقف سالن ناچیز بوده و در نتیجه اتلاف حرارتی بسیار ناچیز میباشد.

بخاری تابشی گازی

گرماتاب دکوراتیو

جهت نصب گرماتاب در محیط هایی همچون رستوران، تراس، ویلا، آلاچیق، روف گاردن، لازم است از دستگاهی استفاده شود که ظاهری زیباتر داشته باشد. گرماتاب دکوراتیو ظاهری زیبا و شکیل تری داشته و برای اینگونه فضاها مناسب تر میباشد.

عملکرد گرماتاب دکوراتیو

تامین گرمایش گرماتاب دکوراتیو مانند گرماتاب های لوله ای بوده و تنها ظاهر آنها تغییر یافته است. در بخاری تابشی گرماتاب دکوراتیو، حرارت به صورت انتشار امواج تابشی به مساحت و بدن افراد و اجسام صورت میپذیرد. در این مدلها نیز حرارت حاصل از احتراق گاز و همچنین تشکیل شعله با برخورد به صفحات رفلکتور به امواج تابشی مادون قرمز منتقل شده و موجب گرم شدن آنها میشود. مصرف انرژی گرماتاب دکوراتیو گاز میباشد.

ابعاد و ظرفیت حرارتی گرماتاب دکوراتیو

گرماتاب دکوراتیو در سه مدل با ظرفیت حرارتی مختلف و با طولهای متفاوت تولید میشود. لوله های گرماتاب دکوراتیو به صورت م یو شکل بوده و توان حرارتی آنها بالا میباشد. نصب گرماتاب در فضاهای باز به صورت دیواری یا سقفی توسط کارشناسان ما و رایگان میباشد. رنگ بدنه دستگاه نیز میتواند به دلخواه مشتری سفارش سازی شود.

گرماتاب دکوراتیو

انواع گرماتاب

  • بخاری تابشی لوله ای
  • گرماتاب سرامیکی
  • گرماتاب برقی

گرماتاب برقی به صورت دیواری و پایه دار عرضه میشود. یکی از مهمترین مزایای این دستگاه امکان جابجایی و سرعت بالای تامین گرمایش میباشد. ظاهر زیبای این دستگاه، امکان استفاده در محیط های لوکس را فراهم میسازد. ظرفیت حرارتی گرماتاب برقی 2500 وات و طول آن در حدود یک متر میباشد.

کولر آکسیال 24000 صنعتی

کولر صنعتی آکسیال یک دستگاه خنک‌کننده است که بیشتر در سالنهای صنعتی و ورزشی از آن استفاده میشود. کولر 40000 صنعتی آکسیال با فن‌های آکسیال محوری تولید می‌شود. بهره مندی از پد های سلولزی راندمان خنک‌ساز نمودن را به صورت محسوسی افزایش داده است. سرعت پرتاب باد بالا، تامین سرمایش مطلوب، کاهش زمان خنک نمودن محیط، کاهش مصرف آب و برق از جمله مزایای مهم کولرهای صنعتی آکسیال میباشد. این نوع کولر های صنعتی بیشتر در فضاهای بزرگ استفاده شده از اینرو انتخاب اول مدیران جهت خنک نمون سالنهای صنعتی و ورزشی میباشد.

همچنین از دیگر مزایای کولر آکسیال صنعتی 24000 نگهداری و تعمیرات بسیار ساده و کم هزینه میباشد. کلیه کولرهای صنعتی تولیدی شرکت ایران مشعل دارای گارانتی و خدمات پس از فروش میباشد.

کولر صنعتی آکسیال

با نصب اینورتر در تابلو برق کولر صنعتی نیز امکان تنظیم سرعت پرتاب و جریان باد ایجاد میگردد. از مزایای این نوع دستگاه سرمایشی میتوان به راندمان بالا، کاهش مصرف برق و آب، هزینه نگهداری و تعمیرات پایین، افزایش رطوبت، استحکام بالا و بسیاری از موارد دیگر اشاره کرد.

مزایای کولر 40000 صنعتی آکسیال

  • قیمت پایین کولر صنعتی آکسیال
  • استفاده از پدهای سلولزی
  • هزینه تعمیرات و نگهداری پایین
  • عدم نیاز به کانال کشی
  • ایجان جریان هوا با شدت بالا

پنکه مه پاش

پنکه مه پاش از یک الکتروموتور و پروانه متصل به آن تشکیل شده که وجود نازلهایی با سوراخهای بسیار ریز بر روی پروانه موجب پودر شدن آب پراکنده آن به صورت مه در هوا میگردد. ایجاد جریان هوا و همچنین افزایش رطوبت آسایش دمایی را تامین مینماید. پنکه مه پاش در مدل های دیواری و ایستاده، با مخزن و بدون مخزن تولید میگردد. در پنکه مه پاش ایستاده صنعتی بزرگ ، آب توسط شیلنگ و از طریق نازل بر روی پره های پنکه ریخته میشود. با توجه به ایجاد جریان هوا توسط پروانه پنکه،

پنکه مهپاش

ذرات آب پودری در هوا پراکنده میشوند. این ذرات ریز آب، به منظور تبخیر شدن نیاز به دما داشته که این حرارت را از محیط اطراف خود را میگیرند که این امر موجب کاهش دما میشوند. این کاهش دمای هوا به جهت تبخیر ذرات بسیار ریز آب میباشد. استفاده از پنکه مه پاش در فضا های بسته و مناطق با شرایط آب و هوای شرجی با رطوبت بالا توصیه نمیشود.

عملکرد پنکه مه پاش

یکی از نیازمندی های فضاهای باز ویلاها و رستوران ها در فصل گرم سال، ایجاد آسایش دمایی و کاهش دما میباشد. دستگاه پنکه رطوبت ساز یا همان مه پاش یکی از مناسبترین دستگاه ها میباشد. پنکه مه پاش تلفیقی از پنکه و سیستم مه پاش میباشد. با روش نمودن پنکه، پروانه دستگاه که به الکتروموتور متصل میباشد جریان باد را ایجاد و با پودر نمودن آب و ایجاد ذرات بسیار ریز آب، مه ایجاد و در هوا منتشر میگردد.

بنابر این پنکه مه پاش علاوه بر ایجاد جریان هوا، امکان تامین رطوبت را نیز دارد. به طوری که بلافاصله پس از انتشار مه در هوا، گرماى محیط جذب ذرات آب شده و با تبخیر این ذرات دمای هوا کاهش میابد. شایان ذکر است مه ایجاد شده توسط پنکه مه پاش بسیار ریز بوده و ایجاد خیسی کمی دارد. پنکه مه پاش امکان تنظیم سرعت جریان باد و ارتفاع نصب و همچنین چرخش به طرفین را دارد.

اجزای تشکیل دهنده پنکه مه پاش

پنکه مه پاش دارای مخزن آب بوده که در زیر پایه پنکه قرارد دارد. میزان حجم ذخیره آب مخزن در مدلهای مختلف متفاوت میباشد. در پنکه مه پاش دیواری، امکان اتصال مستقیم مخزن به شیلنگ آب وجود دارد. پنکه مه پاش دارای یک پمپ فشار آب بوده که آب را به سمت نازلهایی با سوراخ های ریز هدایت مینماید. مصرف برق پنکه مه پاش پایین بوده و الکترو موتور آن از نوع آکسیال میباشد. از اینرو ایجاد جریان هوا در آن بالا است. جنس پروانه پنکه به گونه ای است که مقاوت بالایی در برابر زنگ زدگی و اکسید شدن دارد. جنس پروانه معمولا از پلاستیک فشرده، استیل و یا آلومینیوم میباشد.

پنکه ایستاده مه پاش

 مزایای پنکه مه پاش

کم بودن مصرف برق، افزایش جلوه زیبای بصری، امکان معطر نمودن هوای محیط در صورت ریختن اسانس در مخزن آب، کاهش دمای هوای محیط، کاهش حشرات موذی، افزایش کیفیت هوا و بسیاری از موارد دیگر از مزایای این دستگاه میباشد.

معایب پنکه مه پاش

  • عدم امکان استفاده در فضاهای بسته
  • عدم امکان استفاده در محیطهای شرجی با رطوبت هوای بالا
  • عدم امکان اتصال شیلنگ آب به مخزن دستگاههای پایه دار مخزن دار

جهت اطلاعات بیشتر در خصوص دستگاههای گرمایش تابشی گرماتاب میتوانید از طریق تلفن 09124884905 و یا مراجعه به سایت www.garmataaban.com با ما در ارتباط باشید