پلکسی یکی از متریال های پر کاربرد در صنایع گوناگون از جمله دکوراسیون، ساختمان سازی، تزئینات مختلف، صنایع دستی و... می باشد. اما چرا این ورق ها مورد توجه همه افراد در صنایع گوناگون است؟

پلکسی چیست؟

پلکسی یا همان پلی متیل متاکریلات که به آن آکریلیک هم گفته می شود از ترمو پلاستیک ساخته می شود. این ورق ها رنگ بندی متنوعی دارد و همین دامنه استفاده از آن را گسترش می دهد.

این ورق تخت است و جنسی تقریبا خشک دارد مثلا نمی توان آن را با دست خم نمود. جالب این است که این ورق ها انعطاف پذیری مناسبی هم دارد.

انواع مختلف آن در یک دسته بندی کی عبارت است از: پلکسی گلاس رنگی، پلکسی ترانسپارنت، پلکسی گلاس شفاف و پلکسی گلاس آینه ای.

نمایندگی پلکسی گلاس بازار پامنار تهران

تجربه چندین ساله ما در پلکسی روژان باعث شده به عنوان نمایندگی پلکسی در خدمت شما باشیم. تمامی ورق های پلکسی در انواع مختلف آن را می توانید از فروشگاه روژان به آدرس pelaxi1397.ir تهیه کنید. شما می توانید برای خرید و دریافت قیمت پلکسی سفارش تان را از طریق سایت ثبت کرده و یا این که به صورت حضوری مراجعه کنید.

مزایای استفاده از پلکسی گلاس

این ورق ها مزایای زیادی دارند که برخی از مهم ترین آن ها عبارت است از:

  • سبک است.
  • به سادگی جا به جا می شود.
  • در صورت آسیب به تکه های ریز خرد نمی شود و از این نظر برای ایمنی تان یک مزیت مهم محسوب می شود.
  • در برابر دماهای مختلف مقاوم است.
  • عایق دمایی محسوب می شود.
  • در برابر رطوبت مقاومت بالایی دارد.
  • تنوع رنگی بالایی دارد و در امور مختلف دست تان برای استفاده از آن باز است.
  • در ضخامت های گوناگون و برای مصارف مختلف تولید می شود.

ابعاد ورق پلکسی گلاس

پلکسی ها معمولا در سایز 122*183 تولید می شوند. این ابعاد در واقع ابعادی استاندارد است که به پلکسی با این ابعاد ورق کامل گفته می شود. البته شما می توانید به راحتی پلکسی را به ابعادی که احتیاج دارید، برش بزنید.

ضخامت پلکسی پامنار

ورق های پلکسی با ضخامت های مختلف تولید می شود زیرا کاربردهای گوناگونی دارد. ضخامت این ورق ها می تواند از 1 تا 50 میلی متر باشد. ضخامت های بالاتر برای برخی کاربردهای خاص که نیاز به مقاومت بیشتری است، استفاده می شود.

چگونه پلکسی را برش بزنیم؟

برای برش پلکسی راه های زیادی وجود دارد.

شما می توانید با استفاده از کاتر، اره و... این ورق ها را برش بزنید که به دلیل عدم امنیت و نیز برش نامنظم استفاده از این روش را به شما توصیه نمی کنیم.

راه سریع تر و دقیق تر برای برش پلکسی این است که از برش لیزری استفاده کنید. می توانید علاوه بر خرید، سفارش برش لیزری ورق هایتان را هم به کارشناسان ما اعلام کنید.

لایه محافظ پلکسی چیست؟

پکسی ها در برابر خط و خش حساس هستند. این ورق ها در کارخانه با یک لایه محافظ پوشانده می شود تا از آسیب های احتمالی در امان بماند. البته از این پوشش گاهی به عنوان راهنمای برش پلکسی هم استفاده می شود.

پلکسی گلاس به جای شیشه

این ورق ها به قدری شفاف است که گاهی با شیشه اشتباه گرفته می شود. مقاومت آن هم از شیشه بیشتر است. امروزه در کاربردهای زیادی به جای شیشه از پلکسی ها استفاده می شود. مثلا می توانید به جای خرید یک آینه شیشه ای سنگین که هر زمان ممکن است با ضربه یا زلزله و... بشکند و جان تان را هم به خطر بیاندازد، از ورق های پلکسی آینه ای استفاده کنید. این ورق ها سبک و شفاف است و به خوبی نقش یک آینه را برایتان ایفا می کند، در حالی که در صورت شستن خرد هم نمی شود.

کاربرد پلکسی به جای شیشه خیلی متنوع است به شکلی که حتی می توانید به جای پله های شیشه ای از پله های پلکسی استفاده کنید.

ورق پلکسی گران است؟

این ورق ها توسط برندهای مختلف تولید می شود و این موضوع بر قیمت آن ها اثرگذار است. شیوه تولید و کیفیت ورق نهایی هم در قیمت آن اثر می گذارد. علاوه بر این ها نوع ورق و ضخامت آن هم تعیین کننده است.

تایوان، اندونزی، تایلند و چین از جمله کشورهای تولید کننده پلکسی گلاس هستند. یرلانگ، پلکسی چوچن و ریچانگ هم از برندهای معروف تولید کننده پلکسی محسوب می شوند.

نحوه خرید پلکسی گلاس

پلکسی روژان از معتبرترین مجموعه های فروش است که محصولاتی با کیفیت و دارای ضمانت را به شما مشتریان ارائه می نماید.

شما می توانید ورق ها را با قیمتی مناسب و مقرون به صرفه و با کیفیتی مثال زدنی از مجموعه روژان تهیه نموده و برای مصارف مورد نظر خود استفاده نمایید.

ورق با رنگ ها و ابعاد و حتی ضخامت متنوع در روژان شاپ به فروش می رسد.

نکات مهم در زمان خرید پلکسی گلاس

در هنگام خرید از پلکسی روژان، ابتدا در نظر داشته باشید که محصول خریداری شده را به چه منظوری نیاز داشته و با چه هدفی آن را می خواهید خریداری نمایید.

سپس به میزان ضخامت محصول و رنگ مورد نظر خود دقت نمایید تا در هنگام استفاده به مشکل برخورد نکنید.

منبع: https://pelaxi1397.ir