نرم افزارهای تیکتینگ و هلپ دسک ( Helpdesk )، از بیش از یک دهه پیش در سازمان ها، شرکت های خصوصی، کسب و کارها و استارتاپ های دنیا مورد بهره برداری قرار می گرفتند، اما آنچه تا سال 1395 در کشور ما ایران در نبود محصولات ایرانی قابل اتکا اتفاق می افتاد، استفاده از نرم افزارهای خارجی، اوپن سورس یا کرک شده بود که نگرانی هایی مانند مشکلات امنیتی، افزایش نرخ ارز و قیمت تمام شده، عدم دسترسی به تیم پشتیبانی محصول و مواردی از این دست را برای مجموعه های مختلف به همراه می آورد.

سال 1396، هلپیکال با هدف رفع نیازهای سازمان ها و شرکت های خصوصی کشور به عنوان اولین نرم افزار تیکتینگ کاملاً ایرانی در مدل ابری به بازار کشور عرضه شد. از همان ابتدا، ویژگی های بارز هلپیکال مانند محیط فارسی و راحت برای استفاده، ویژگی های فنی و خدمات پشتیبانی این محصول بومی مورد توجه مشتریان مختلف قرار گرفت به شکلی که در همان سال نخست، مجموعه هایی مانند دیوار، خبرگزاری جام جم، بیدود و موسسه زبان های خارجی ایران مهر به جمع مشتریان اولیه این نرم افزار تیکتینگ پیوستند.

با گسترش نقش نرم افزارهای سازمانی و فناوری اطلاعات در ارتقاء بازدهی عملکرد سازمان ها و افزایش رضایتمندی مشتریان و همینطور توسعه برنامه دولت الکترونیک، اهمیت استفاده از نرم افزارهای تیکتینگ و هلپ دسک در سازمان ها و شرکت ها بیش از پیش خودنمایی نمود و بر همین اساس، هلپیکال به عنوان پیشتاز جدی تولید و توسعه سامانه های تیکتینگ در کشور، به روند توسعه محصول خود ادامه داد و نتیجه این تلاش ها، ارائه بیش از 170 به روز رسانی بر روی نسل اول سیستم تیکتینگ هلپیکال بود. این روند توسعه فنی در کنار توجه ویژه به خدمات پس از فروش و پشتیبانی، باعث گردید تا هلپیکال حتی بیشتر از قبل مورد توجه مدیران خبره و آینده نگر در سازمان ها و شرکت های خصوصی قرار گیرد، تا جایی که این سامانه تیکتینگ جای خود را در مجموعه های بزرگ و معتبری چون ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (بنیاد برکت)، دانشگاه آزاد اسلامی، دبیرخانه سازمان مناطق تجاری ایران، و شرکت هایی چون علی بابا، دفتر شما و ایران تلنت باز نمود و حتی منجر به مهاجرت مشتریان استفاده کننده سایر محصولات به هلپیکال گردید.

آغاز تولید نسل دوم نرم افزار تیکتینگ هلپیکال (Helpical G2)

نمایی از نسل 2 سیستم تیکتینگ هلپیکال

روند گسترش بازار هلپیکال بر پایه محصولی که 3 سال از عمر آن می گذشت کماکان رو به افزایش بود، اما با توجه به ارتقاء چشمگیر دانش و انتظارات مدیران در سازمان ها و شرکت های مختلف در خصوص استفاده از نرم افزارهای تیکتینگ، بنیانگذاران نرم افزار تیکتینگ هلپیکال تصمیم گرفتند روند به روز رسانی نسل اول این نرم افزار را متوقف نموده و با اتکا بر تجارت چند ساله خود و بهره مندی از به روز ترین فناوری های نرم افزاری دنیا و استفاده از زیرساخت های دیتاسنترهای داخل کشور، نسل دوم سیستم تیکتینگ هلپیکال را تولید نمایند. در این راستا، معتبرترین نرم افزارهای روز دنیا مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و نتیجه این موضوع در کنار استفاده از بازخوردهای ارزشمند مشتریان گذشته هلپیکال، زمینه ساز آغاز تولید دومین نسل از سامانه تیکتینگ هلپیکال با نام Helpical G2 شد.

اردیبهشت سال 1400 با توسعه تیم فنی هلپیکال، تولید نسل 2 این نرم افزار شروع شد و با حساسیت های بسیار بالای تیم مدیریتی پروژه در خصوص خروجی محصول جدید، روند توسعه این سیستم تیکتینگ ایرانی خوش نام به کار خود ادامه داد تا در نهایت در پاییز سال 1401 اولین نسخه از نسل 2 هلپیکال آماده تحویل به تیم تست و ارزیابی شد. با توجه به جایگاه برتر برند هلپیکال در کشور در خصوص نرم افزار های تیکتینگ، روال تست و ارزیابی این محصول از جنبه های مختلفی نظیر رابط کاربری، امنیت و عملکرد به مدت 5 ماه به صورت گسترده و با جدیت ادامه پیدا کرد تا در نهایت نسل 2 سیستم تیکتینگ هلپیکال در سال 1402 به طور رسمی به متقاضیان و مشتریان خود عرضه گردید.

نوآوری های گسترده، محیط کاربری فوق العاده مدرن و جذاب، و سرعت بالای عملکرد نرم افزار در کنار خدمات پشتیبانی رضایتبخش ارائه شده از سوی هلپیکال منجر گردید تا برندهای خوش نام دیگری چون گروه نرم افزاری دوران، رسمیو، نوبار، کالج آموزشی ماهان، شرکت فرودگاه ها و بنادر کیش و کارگزاری بورس بیمه ایران به استفاده کنندگان نسل جدید هلپ دسک و سیستم تیکتینگ تبدیل شوند.

امکانات نسل 2 سامانه تیکتینگ هلپیکال

نوآوری ها و ویژگی های جدیدی که هلپیکال این بار در نسل 2 خود به کاربرانش عرضه نمود را می توان از جنبه های کلی زیر مورد توجه قرار داد. این محصول به طور کلی از جهات به میزان چشم گیری ارتقاء پیدا نموده است:

  • رابط کاربری
  • سرعت عملکرد و استفاده
  • امکانات و قابلیت ها
  • مکانیزم های امنیتی و مدیریتی
  • روش های نگهداری فایل
  • مکانیزم های اطلاع رسانی رویدادها

از شما دعوت می نماییم برای آشنایی با جزئیات و لیست کامل امکانات و قابلیت های این سیستم تیکتینگ قدرتمند ایرانی، از صفحه امکانات و قیمت در وب سایت Helpical.com بازدید نمایید.

باز هم نوآوری از سوی هلپیکال، این بار در روش پرداخت و محاسبات مالی

نسل 1 نرم افزار تیکتینگ هلپیکال به مانند تمامی محصولات رقیب کوچک و بزرگ آن در کشور بر پایه پلن هایی با تعداد کارشناسان مشخص بنا نهاده شده بود و این موضوع، گاهی مشتریان دارای رشد سازمانی را با مشکلاتی از جنس مباحث مالی مواجه می نمود. از همین رو، بنیانگذاران هلپیکال تصمیم گرفتند تا روند محاسبات مالی برای عرضه نسل 2 هلپیکال را برای اولین بار در کشور به شکل پرداخت به ازاء هر کاربر سازمانی تبدیل نمایند. با این روش، مشتریان سیستم تیکتینگ هلپیکال قادر می باشند هزینه های خود را به میزان نیاز سازمان خود مدیریت کرده و در هر لحظه بنا به تمایل خود، تعداد کاربران سازمانی قابل تعریف در سامانه را به صورت لحظه ای ارتقاء دهند. بنابراین در این روش هیچ مشتری ای، هزینه اضافی بابت کاربرانی که در مباحث مالی برای آنها هزینه محاسبه شده اما از سامانه تیکتینگ استفاده نمی نمایند را پرداخت نمی نماید. این موضوع یک بار دیگر، قدرت، نوآوری و پیشگام بودن هلپیکال در صنعت نرم افزارهای تیکتینگ و هلپ دسک کشور را به رخ برندهای رقیب کشانید و مورد توجه و استقبال مشتریان برند هلپیکال قرار داد.

کاربردهای سیستم تیکتینگ و هلپ دسک

نرم افزارهای هلپ دسک و تیکتینگ در سازمان ها، شرکت های خصوصی، مراکز آموزشی عالی و حتی استارتاپ ها می توانند به عنوان ابزارهایی ارزشمند مورد استفاده قرار گیرند. از جمله کاربرد این محصولات می توان به موارد زیر اشاره نمود:

بنا به اظهارات محمد باقر صابری (بنیانگذار هلپیکال و مدیر عامل شرکت نام آوران فناوری اطلاعات پرنیا)، این سامانه تیکتینگ همچنان در راه توسعه فنی خود قرار داشته و در کنار ویژگی های متعدد برنامه ریزی شده جدید ، محصولات مکملی نیز برای این نرم افزار در برنامه تولید گرفته است تا هلپیکال را به یک نرم افزار هلپ دسک کامل و بر پایه استاندارد ITIL تبدیل نماید.