بهترین سرور hp موجود در ایران در سال 1402

شرکت یا همان برند hp یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین شرکت‌هایی است که سالهاست در حوزه ساخت و تجهیزات سرور فعالیت می‌کند. این کمپانی همیشه پرچمدار عرصه تولید و ساخت سرور در دنیا بوده و در اغلب دیتاسنترهای پیاده‌سازی شده، رد محصولات برند hp را مشاهده خواهید کرد. این شرکت متناسب با نیاز قشرهای مختلف، محصولات متنوعی را تولید و به بازار عرضه می‌کند. کمپانی اچ پی با تولید نسل‌های مختلف سرورها و همچنین محصولات سخت‌افزاری متنوع نظیر سوئیچ‌ها، استوریج‌ها و... به یکی از معروف‌ترین برندهای این حوزه مبدل شده است.

در کشور ایران، بسیاری از شرکت‌ها و سازمان‌ها جهت ساخت و راه‌اندازی دیتاسنتر مجموعه و سازمان خود از محصولات استوک و غیراستوک این برند نیز استفاده می‌کنند و تقریبا بین ایرانیان محبوبیت بالایی دارد و این برند در صدر جدول شرکت‌های تولید سرور در کشور ما قرار گرفته است. اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که بهترین سرور hp کدام است؟ نحوه خرید سرور اچ پی به چه صورتی است؟ در ادامه قصد داریم شما را با بهترین سرور hp در ایران و جهان آشنا کنیم.

1

سرور اچ پی چیست؟

همانطور که در بالا نیز مطالعه کردید، سرورهای hp در انواع و اقسام مختلفی متناسب با نیاز قشرهای مختلف تولید و به بازار عرضه می‌شود. بنابراین هر یک از انواع این سرورها، کارایی و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارند. در حقیقت کلیه قطعات تشکیل‌دهنده یک سرور، می‌توانند بسته به نیاز کسب و کارها، بازدهی متفاوتی را از خود نشان دهند.

با توجه به رشد چشمگیر تکنولوژی، نیاز کسب‌وکارها به سرور افزایش یافته و اغلب صاحبین کسب‌وکار، شرکت‌ها و سازمان‌ها جهت ارائه خدمات بهتر و به روز؛ نیازمند خرید یک سرور مناسب و متناسب با نیاز خود هستند.

به طور کلی سرورهای اچ پی با توجه به تنوع بالایی که دارند، می‌توانند روی کسب و کار شما تاثیرات مثبت بسیار زیادی را بگذارند و موجب رشد روزافزون سازمان یا شرکت شوند. بنابراین باید بهترین سرور hp را بشناسید تا بتوانید کارایی مدنظرتان را از سرور دریافت کنید.

سرورهای اچ پی در هر زمان و مکانی، با هر نوع حجم کاری در دسترس خواهند بود و اغلب ارگان‌های دولتی و خصوصی جهت بهبود وضعیت کاری خود از آنها بهره می‌گیرند. برند hp هر روز نیازهای کاربران را مورد سنجش قرار می‌دهد تا بتواند براساس آنها یک فناوری جدید از سرورها را در اختیار بگذارد. یکی از علل محبوبیت سرورهای اچ پی در کل دنیا دقیقا نیازسنجی درست این کمپانی است.

بهترین سرورهای hp استوک موجود در بازار

با توجه به تنوع بسیار زیادی مدل‌های سرورهای hp، شاید این سوال برای شما هم وجود داشته باشد که بهترین نوع سرورهای اچ پی کدام است؟ آیا برای خرید استوک آن می‌توانند از برخی نمایندگی‌های مجاز اقدام کرد؟

 قبل از آنکه بهترین نوع سرورهای hp را به شما معرفی کنیم، باید بگوییم برای خرید می‌توانید از برخی فروشگاه‌های معتبر اقدام کنید. شرکت ویرا سرور وارد کننده عمده سرور hp در ایران بوده و شما می‌توانید جهت استعلام از قیمت‌ها و همچنین خرید از طریق این مجموعه اقدامات لازم را انجام دهید.

2

سرور HPE ProLiant DL380 G9

یکی از بهترین سرورهای hp موجود در بازار سرور HPE ProLiant DL380 G9 است. این محصول پرفروش تغییراتی مهم در پیشتیبانی از سخت افزار ایجاد کرده و از سری پردازنده‌های Xeon E5 نسخه 3 و 4 پیشتیبانی می‌کند که هر سی پی یو متناسب با مدل خود می‌تواند از 4 تا 22 هسته پردازشی را به کاربران تحویل دهد.

به طور کلی با اضافه شدن و دو برابر شدن تعداد پردازنده‌ها مسلمات این اعداد و ارقام دو برابر می‌شوند. در این سری از سرورهای hp، 24 اسلات رم با نهایت فرکانس MHz 2400 وجود دارد که روی سه کانال تبادل با هر پردازنده در ارتباط است.

در این مدل از سرورهای اچ پی، تبادل اطلاعات پردازنده و رم بر پایه Advanced ECC بوده و در صد خطا به شدت پایین و یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این سرور، پیشتیبانی از حافظه‌های پر سرعت NVMe است. جهت انتخاب کانفیگ سخت افزاری مورد نیاز خود و همچنین اطلاعات دقیق از قیمت هر کانفیگ می‌توانید با کارشناسان ما ویرا سرور در تماس باشید.

3

سرور  HP ProLiant DL360 G9

یکی از بهترین، محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرورهای hp، مدل HP ProLiant DL360 G9 است. این سرور همانند نسل‌های گذشته از انعطاف‌پذیری و بازدهی بسیار بالایی برخوردار است و در اغلب موارد کاربران از کار با این سرور احساس رضایت کرده‌اند. این سرور پرفروش و پربازده به صورت تک یونیت بوده و از لحاظ ارتفاع به نسبت سایر مدل‌های این نسل کوتاه‌تر است. بنابراین این سرور فضای کمتری را اشغال می‌کند.

سرور  HP ProLiant DL360 G9، پردازنده‌های نسخه 3 و 4 Intel Xeon E5 را پشتیبانی می‌کند. به طور کلی هر پردازنده (CPU) می‌تواند 22 هسته داشته باشد. یعنی با وجود دو پردازنده 22 هسته‌ای، نهایتا کاربران می‌توانند 44 هسته پردازشی را در اختیار داشته باشند. با بهره از این سرور، در صورت نیاز کسب و کار خود می‌توانید از انواع هارد SEF و LFF نیز استفاده کنید.

جهت خرید سرور اچ پی ویرا سرور سری نهم HP ProLiant DL360 G9، باید ابتدا براساس نوع نیاز کسب و کار خود، کانفینگ مورد نظر را بیابید. در این حالت قطعا انتخاب مناسب‌تر و کاربردی‌تری خواهید داشت. فراموش نکنید که تمامی سرورهای سری نهم hp دیگر توسط کمپانی تولید نمی‌شوند و شما باید حتما استوک آنها را خریداری کنید.

یادداشت پایانی

همانطور که در طول این مطلب مطالعه کردید، خرید یک سرور می‌تواند بسیاری از نیازهای کسب و کار را رفع کند. کمپانی hp در ساخت و تولید سرورهای مختلف در صدر جدول جهانی قرار دارد و شما برای انتخاب یک سرور مناسب می‌توانید انواع و اقسام مدل‌های اچ پی را در بازار مشاهده و بررسی کنید و سپس براساس نیاز و بودجه خود بهترین انتخاب را داشته باشید. بهترین نوع و مدل از سرورهای برند اچ پی را در این مقاله به شما معرفی کرده‌ایم. شما با بهره از این دو مدل می‌توانید نیاز شرکت یا سازمان خود را حل و خدمات با کیفیت‌تری را ارائه دهید.