امروزه استفاده از تخته های چند لایی در صنایع مختلف رواج بیشتری پیدا کرده‌است. یکی از پرکاربردترین این تخته ها، تخته چند لایی ضد آب است که در برابر رطوبت و آب مقاومت بالایی دارد. این تخته‌ ها از چندین لایهٔ چوبی با روکش ضد آب تشکیل شده ‌اند. از سری کاربردهای آن ها می توان به موارد مختلف مانند ساخت درب های ساختمان‌، مبلمان، کابینت سازی و سرویس بهداشتی اشاره کرد. با ما همراه باشید تا دربارهٔ این تخته ها و مصارف و مزایای آن ها بیشتر بدانید:

خرید تخته چندلایی ضد آب

تخته چند لایی یا پلی وودهای ضد آب، یکی از انواع تخته های سادهٔ چندلایه هستند که با چسب های مخصوص آب بند، در برابر رطوبت و آب مقاوم شده اند. برخی از افراد به اشتباه تصور می کنند که دلیل ضد آب بودن این تخته ها وجود روکش است؛ با این که روکش ها تأثیر کمی در ضد آب کردن تخته ها دارند، اما دلیل اصلی ضد آب شدن آن ها، استفاده از چسب های مخصوص آب بند است. یکی از پرکاربردترین این چسب ها، چسب فنول است که بین و روی سطح چوب ها قرار می گیرد. بدین ترتیب لایه های چوب به محکمی به یکدیگر متصل شده و مقاومت خوبی در برابر رطوبت پیدا می کنند. از سری ویژگی های خرید تخته چندلایی ضد آب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. مقاومت در برابر تغییرات آب و هوایی

این تخته‌ها به خوبی در برابر آب، رطوبت و تغییرات آب و هوایی مقاوم هستند، به همین دلیل از این چوب ها در مناطقی که احتمال رطوبت وجود دارد استفاده می شود.

  1. مقاومت در برابر ساییدگی

تخته‌های چندلایهٔ ضد آب دارای سطحی مقاوم در برابر خراشیدگی و سایش هستند که آن ها را برای استفاده در محیط‌های مختلف مناسب می‌کند.

  1. مقاومت در برابر حشرات و قارچ

تخته های پلی وود مقاومت خوبی در برابر حشرات و قارچ‌ها دارند. با استفاده از این تخته ها، دیگر نباید نگران خورندگی آن ها توسط حشرات، بود.

  1. سبکی و سهولت در نصب

یکی دیگر از ویژگی های جالب تخته چوب های چندلایی، سبکی آن ها و سهولت در نصب و استفاده است. بنابراین بدون وجود کوچک ترین مشکلی از بابت وزن، می توانید از آن ها استفاده کنید.

کاربرد تخته چند لایی ضد آب

انواع تخته چند لایی از آنجایی که پلی وود های ضد آب در برابر شرایط مختلف محیطی همچون تغییرات آب و هوایی و فرسایش و شکستگی بسیار مقاوم هستند، از آن ها در صنایع مختلفی استفاده می شود. یکی از این صنایع، صنعت ساختمان سازی است. شاید عجیب به نظر برسد اما از این تخته های چندلایه برای دیوارهای خارجی ساختمان، سقف، پوشش تراس و بالکن استفاده می شود. از دیگر کاربرد تخته چند لایی ضد آب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سازه های خارجی بنا

پلی وود ضد آب می ‌تواند در ساخت سازه ‌های خارجی مانند نمای ساختمان، پنل ‌های جداری، پنل‌ های تزیینی و درب‌ ها مورد استفاده قرار گیرد. این تخته‌ ها معمولاً در برابر رطوبت، آفتاب و شرایط آب و هوایی سخت مقاومت بالایی دارند.

  • آشپزخانه

از تخته های چند لایه ضد آب برای ساخت کابینت‌ و پنل‌ های دیواری استفاده می‌شود. این تخته ‌ها مقاومت بالایی در برابر رطوبت دارند و خراب نمی شوند.

  • سرویس بهداشتی

از آنجایی که محیط سرویس بهداشتی همیشه مرطوب است، این چوب ها بهترین گزینه برای جلوگیری از نفوذ رطوبت و خرابی های احتمالی هستند، به همین دلیل از آن ها به عنوان پوششی مقاوم برای دیوارها و سقف حمام و دستشویی استفاده می شود.

  • مبلمان سازی

این نوع تخته به عنوان مادهٔ اصلی برای ساخت مبلمان، میز و صندلی استفاده می‌شود، به همین دلیل به راحتی می توان از آن ها در فضا های باز نیز استفاده کرد.

قیمت تخته چند لایی ضد آب

با توجه به این که پلی وودچند لایه ضد آب مقاومت زیادی در برابر رطوبت و فرسایش دارد، می ‌تواند به عنوان یک جایگزین مناسب برای چوب معمولی مورد استفاده قرار گیرد. قیمت این تخته ها نسبت به چوب های معمولی بیشتر است، اما نمی توان قیمت دقیقی از آن ها ارائه داد، چراکه تحت تأثیر عوامل مختلفی متغییر هستند. در ادامه این عوامل را بررسی می کنیم:

  • کیفیت چوب و مواد مصرفی

نوع کیفیت چوب و چسب استفاده شده برای ساخت تخته چند لایی، تأثیر مستقیمی بر قیمت تخته چند لایی ضد آب دارد. هرچقدر کیفیت مواد استفاده شده بالاتر باشد، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند. از آنجایی که این تخته چوب ها برای مصارف مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، بهتر است که باکیفیت ترین نوع را انتخاب کنید.

  • ضخامت تخته

ضخامت تخته چند لایه از دیگر عوامل مؤثر بر قیمت آن است. تخته‌های با ضخامت بیشتر، قیمت بیشتری دارند، چراکه تعداد لوازم مصرفی و هزینهٔ تولید آن ها بیشتر است.

  • نوع و پوشش سطحی

تخته‌های چند لایه با پوشش‌های مختلفی مانند لایه‌های PVC، ملامینه یا فایبرگلاس، طراحی و تولید می شوند که نوع و جنس و مقاومت این تخته ها به عنوان عاملی مهم در قیمت آن ها در نظر گرفته می شود.

  • ابعاد تخته

متراژ خرید تخته یکی دیگر از مواردی است که می‌تواند بر قیمت آن تأثیرگذار باشد. تخته‌های بزرگتر و با ابعاد خاص، قیمت بیشتری دارند. برای جلوگیری از صرف هزینهٔ بیشتر، بهتر است که از قبل اندازه گیری دقیقی انجام دهید.

خرید تخته چند لایی از تبریز صنعت

تخته های چند لایی ضد آب یکی از پرکاربردترین نوع تخته های چند لایی هستند که در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند، چراکه این تخته ها از مقاومت خوبی در برابر رطوبت، تغییرات آب و هوایی و فرسایش برخوردار هستند. قیمت این تخته ها نیز با توجه به نوع چوب های مصرفی و ابعاد و اندازهٔ آن ها تعیین می شود. بهتر است که در زمان خرید، به قیمت توجهی نکنید و فقط کارایی را در نظر بگیرید، چراکه کیفیت بالا هر نوع هزینه ای را توجیه می کند. تبریز صنعت مرکز فروش انواه تخته چندلایی ضد آب و قالب فلزی و... است جهت خرید مستقیم و بدون واسه به سایت تبریز صنعت به آدرس www.tabrizsanat.com مراجعه نمایید.