1

ارومیه یکی از شهرهای بسیار دیدنی کشور در تابستان است که گردشگران زیادی در تابستان این شهر را به عنوان مقصد اصلی برای سفر انتخاب می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما را با جاهای دیدنی ارومیه آشنا کنیم تا شما بتوانید از آثارتاریخی مهم و مناظر طبیعی این شهر بازدید کنید. همچنین می‌توانید به راحتی بلیط هواپیما ارومیه تهران (https://www.alibaba.ir/flights/OMH-THR) را خریداری کنید و از روز و ساعت پرواز اطلاعات کافی پیدا کنید.

بهترین زمان برای سفر به ارومیه

ارومیه به عنوان یکی از شهرهای سردسیر کشور، مقصد مناسبی برای سفرهای تابستانی است. در چند سال اخیر مسافران زیادی در ماه‌های تیر و شهریور به این شهر سفر می‌کنند و از آب و هوای مطلوب آن لذت ببرید. دمای هوا در این ماه‌ها، تقریباً 30 یا 31 درجه سانتی گراد است و نسبت به شهرهای دیگر، آب و هوای خنک تری دارد. البته دمای هوا با توجه به تغییرات آب و هوایی بسیار خنک و دلپذیر خواهد شد. پس شما می‌توانید با خیال راحت در تابستان به این استان سفر کنید.

با سفر به ارومیه شما می‌توانید در جشنواره‌های متفاوت که در این فصل از سال برگزار می‌شود، شرکت کنید. جشنواره‌های متفاوتی در ماه تابستان در ارومیه برگزار می‌شود که در مطلب پایین به هر کدام از آن‌ها اشاره می‌کنیم.

جشنواره انگور

جشنواره انگور یکی از جشنواره‌هایی است که معمولاً در تاریخ 16 تا 24 شهریور برگزار می‌شود. در این جشنواره تولیدات خانگی و محلی و همچنین صنایع دستی که از انگور به دست می‌آیند، به نمایش گذاشته می‌شود. این جشنواره همراه با برگزاری بازی‌های محلی و آوازهای شاد است که علاقه مندان زیادی دارد. شما با خرید بلیط هواپیما ارومیه تهران دیگر لازم نیست تا نگران سفر خود باشید. همچنین به راحتی می‌توانید از خدمات این اپلیکیشن استفاده کنید.

جشنواره‌های تابستانی ارومیه که شامل (جشنواره انگور و جشنواره میوه‌های 4 فصل و..) است از مهم‌ترین جشنواره‌های تابستانی کشور به حساب می‌آید.

2

جشنواره میوه‌های 4 فصل

یکی از دلایلی که گردشگران فصل تابستان را برای گردش در ارومیه انتخاب می‌کنند این است که شرایط مناسبی برای برگزاری جشنواره‌های محلی در این شهر فراهم است. جشنواره میوه‌های 4 فصل یکی از این جشنواره‌ها است که در تابستان برگزار می‌شود. در این جشنواره میوه‌های گوناگون در غرفه‌های متفاوت به فروش می‌رسند. معمولاً این جشنواره هر ساله در شهریور ماه برگزار می‌شود و علاقه مندان بسیار زیادی دارد.

 شما می‌توانید برای بازدید از این جشنواره در تیر ماه به این شهر سفر کنید. به شما توصیه می‌کنیم تا با خرید بلیط هواپیما ارومیه تهران، دیگر نگران چگونگی سفر و  رفت و آمد خود نباشید.

راهنمای سفر به ارومیه در تابستان

اگر در تابستان راهی ارومیه می‌شوید، حتما از جاذبه‌های زیر بازدید کنید.

آبشار شلماش

این آبشار یکی از دیدنی‌ترین مناظر طبیعی استان آذربایجان غربی است که آب و هوای مطبوعی دارد. به شما توصیه می‌کنیم تا برای تماشای این آبشار، فصل تابستان را انتخاب کنید. به عبارتی به دلیل آب و هوای خنکی که این منطقه دارا است، شما می‌توانید در روزهای گرم سال، به این منطقه سفر کرده و از آن لذت زیادی ببرید.

 این نکته را بدانید که این آبشار یکی از آبشارهایی است که اطراف آن را جنگل‌های سرسبز احاطه کرده و به این دلیل شما می‌توانید در گرم‌ترین روزهای سال، با رفتن به این ناحیه، یکی از دلپذیرترین تفریحات تابستانی را تجربه کنید. معمولاً ارومیه به دلیل آبشارها و دریاچه‌های زیادی که دارد، می‌تواند مقصد بسیار مناسبی برای سفرهای تابستانی یا روزهای گرم سال باشد.

 با توجه به این نکته شما می‌توانید به خرید بلیط هواپیما ارومیه تهران علی بابا بپردازید و پیش از آن با استفاده از اپلیکیشن این امکان وجود دارد تا از قیمت بلیط‌ها مطلع شوید.

دریاچه مارمیشو

یکی دیگر از مکان‌هایی که برای تفریحات تابستانی به شما توصیه می‌کنیم، دریاچه مارمیشو است. این دریاچه در ناحیه کوهستانی ارومیه قرار دارد. به همین دلیل بهار و تابستان، مناسب‌ترین زمان برای بازدید از این دریاچه زیبا است. شما می‌توانید در فصل تابستان به این دریاچه رفته  و از مناطر بسیار زیبای آن بازدید داشته باشید. این نکته را ذکر کنیم که شما می‌توانید با خرید بلیط هواپیما ارومیه تهران از قابلیت‌های دیگر این اپلیکیشن پرکاربرد برخوردار شوید.

دریاچه دالامپر

دریاچه دالامپر یکی از زیباترین دریاچه‌های ایران است که شما می‌توانید در فصل تابستان از آن بازدید کنید. این دریاچه به دلیل جاذبه‌های زیادی که دارا است، معمولاً هرساله به خصوص در تابستان، میزبان گردشگران زیادی خواهد بود. پوشش گیاهی و جغرافیای این منطقه به گونه‌ای است که آب و هوای بسیار مطبوعی به این ناحیه می‌بخشد.

3

دهکده ساحلی چی چست

این دهکده ساحلی برای اهالی ارومیه و استان آذربایجان غربی، یکی از مقاصد تفریحی فصل تابستان است. اگر قصد جابجایی مداوم ندارید و می‌خواهید تا برای ساعت‌های طولانی در یک محیط خنک اقامت داشته باشید، این دهکده ساحلی با داشتن تفریحات تابستانی و لذت بخش، می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. شهر ارومیه مجتمع‌های تجاری و تفریحی زیادی دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید. به شما پیشنهاد می‌کنیم تا با خرید بلیط هواپیما ارومیه تهران که با ساده‌ترین روش صورت می‌گیرد، سفر خود را به اتمام برسانید.

جمع‌بندی

هر کدام از این مکان‌های دیدنی، شرایط مناسبی برای گردشگران ایجاد کرده‌اند تا آن‌ها بتوانند از شهرها و استان‌های متفاوت، به این استان سفر کنند. شهر ارومیه به دلیل داشتن قابلیت‌های گردشگری فراوان، در چند سال گذشته به یکی از پرگردشگرترین شهرهای ایران در تابستان تبدیل شده است.

 جغرافیای خاص و طبیعت بکر یکی از دلایل استقبال گردشگران از این شهر است. علاوه بر این موارد، سوغاتی‌های محلی جذاب و بازار تاریخی آن یکی از دلایلی است که گردشگران می‌توانند برای سفرتابستانی خود، ارومیه را انتخاب کنند. به شما توصیه می‌کنیم تا به این مناطق سفر کنید و بهترین خاطرات را برای خود رقم بزنید.