یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که یک قالیشویی را از نگاه مشتریان خاص می‌کند و لقب بهترین را از آن خود می‌کند چیست؟ قطعا می‌توان در بین عوامل زیادی که روی این قضیه تاثیر گذارند، ارائه کار با کیفیت را اولین فاکتوری دانست که می‌تواند باعث جذب مشتری شود و آنان را به مشتری ثابت و همیشگی تبدیل کند. تشخیص وجود بهترین قالیشویی‌ها در محله سکونت شما در دنیای پیشرفته امروز کار دشواری نخواهد بود. شما به راحتی با سرچ ساده‌ای می‌توانید لیست بهترین قالیشویی‌ها را در منطقه سکونت خود در بیاورید. برای مثال اگر در شهرک غرب ساکن هستید به راحتی می‌توانید بهترین قالیشویی شهرک غرب را با انجام تحقیقاتی بدست آورید. 

دستگاه‌های قالیشویی، فاکتوری مهم در کیفیت شست و شو

در دنیای امروزه که تکنولوژی پیشرفت‌های بسیاری کرده است، دیگر روش‌های سنتی قدیمی برای انجام کارها چندان حرفی برای گفتن ندارند و عقب نشینی اختیار کرده و جای خود را به علم پیشرفته امروز و دستگاه‌های مدرن امروزی داده اند. در اصل می‌توان بیان کرد همین دستگاه‌ها حرف اول را در بسیاری از صنایع و مشاغل می‌زنند. به همین دلیل در بسیاری از قالیشویی‌های امروزی، شاهد انجام روند شست وشو با دستگاه‌های پیشرفته هستیم و کمتر قالیشویی از نیروی انسانی برای طی شدن تمام مراحل شست وشو بهره می‌گیرد.

پس داشتن اطلاعاتی درباره این دستگاه‌ها خالی از لطف نیست و باعث می‌شود اگر بخواهید فرش خود را به قالیشویی بسپارید، با آگاهی بر این قضیه بتوانید به راحتی درباره قالیشویی‌های منطقه‌ای که ساکن هستید تحقیق کنید. مثلا اگر در منطقه سعادت آباد هستید می‌توانید به راحتی با داشتن اطلاعاتی درباره این موضوع، بهترین قالیشویی سعادت آباد را برای سپردن فرش‌های خود به آنان انتخاب کنید. ما نیز در ادامه قصد داریم شما را با این دستگاه‌هابیشتر آشنا کنیم و اطلاعاتی در این باره به شما عزیزان بدهیم پس با ما همراه باشید.

۱۱

دستگاه آبگیر قالیشویی

یکی از مهم‌ترین دستگاه‌هایی که در قالیشویی‌ها استفاده می‌شود، دستگاهی است که هم قالیشویی‌های نیمه اتوماتیک و هم تمام اتوماتیک از آنها بهره گرفته اند. نام این دستگاه، دستگاه آبگیر است که معمولا دو نوع دارد که نوع اول  خشک کن لوله ای و نوع دوم خشک کن دیگی است. این دو دستگاه هم به صورت تمام اتوماتیک و هم به صورت نیمه اتوماتیک طراحی شده اند. البته گفتنی است که دستگاه آبگیر لوله‌ای بیشتر برای استفاده در قالیشویی‌های مدرن است و دستگاه خشک کن دیگی برای قالیشویی‌های سنتی و دستی کاربرد دارد. در ادامه با این دو ستگاه بیشتر آشنا خواهید شد.

دستگاه خشک کن دیگی

این دستگاه بیشتر در مراکز قالیشویی نیمه اتوماتیک کاربرد دارد و امکان چروک شدن و حتی پارگی فرش با این دستگاه وجود دارد. همچنین بیش از 4 فرش را در خود جای نمی‌دهد. پرسنلی که در قالیشویی مشغول به کار هستند باید بعد از خشک شدن 4 فرشی که داخل دستگاه است، آن‌ها را خارج کرده و 4 فرش دیگر جایگزین آن‌ها کنند. نکته‌ای که درباره این دستگاه وجود دارد این است که نسبت به دستگاه خشک کن لوله‌ای از لحاظ بهداشتی استانداردهای پایین تری دارد که همین موضوع می‌تواند خیلی از افراد را مجاب به استفاده از خدمات قالیشویی‌های تمام اتوماتیک کند.

دستگاه خشک کن لوله‌ای

این دستگاه خشک کن در قالیشویی‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد و دارای استانداردهای بالاتری نسبت به دستگاه خشک کن دیگی است و باعث چروک شدن فرش یا پارگی آن نمی‌شود . حتی نکته خوبی که درباره این دستگاه وجود دارد این است که در حین شست و شو  از ترکیب رنگ فرش‌ها با یکدیگر جلوگیری می‌کند. از طرف دیگر این دستگاه مصرف برق پایین تری دارد و نسبت به خشک کن‌های دیگی، قدرت آبگیری بیشتری دارد. حتی بعضی از این نوع دستگاه‌ها می‌توانند در کمتر از 3 دقیقه آبگیری فرش را انجام دهند.

دستگاه گردگیر قالیشویی

دستگاه گردگیری فرش از دیگر دستگاه‌های است که هم در قالیشویی‌های نیمه اتوماتیک و هم در قالیشویی‌های اتوماتیک مورد استفاده قرار می‌گیرد که در از بین بردن گرد و خاک فرش و تمیز کردن آن از هرگونه آلودگی کاربرد دارد. مراکز قالیشویی که این دستگاه را دارند می‌توانند شست و شوی فرش‌ها و قالی‌های مشتریان خود را را با کیفیت بیشتری انجام دهند. این دستگاه بیشتر برای فرش‌هایی مورد استفاده قرار می‌‎گیرد که دارای آلودگی و گرد و خاک‌های بیشتری هستند. همچنین یکی از قابلیت‌های این دستگاه مجهز بودن آن به فیلترها و مکنده‌هایی است که باعث می‌شود، گرد و خاک به داخل هوا پخش نشود و کاملا از روی فرش و قالی پاک شود.

۱۲

دستگاه‌های قالیشویی تمام اتوماتیک و نیمه اتوماتیک به چه صورت است؟

دستگاه های تمام اتوماتیک

با توجه به نامی که این دستگاه دارد مشخص می‌شود که کمترین نیازی به نیروی انسانی برای طی شدن مراحل شست و شو دارد. یکی از ویژگی‌های خوب این دستگاه‌های تمام اتوماتیک، آن است که تماما میزان آب و مواد شوینده را کنترل کرده و به همین دلیل کمترین میزان هدردهی را دارند. این دستگاه‌ها دارای چندین برس و فرچه برای شستن انواع فرش‌های ماشینی و دستباف هستند.

روند شستن این دستگاه‌ها بدین صورت است که ابتدا گرد و غبار نشسته روی تار و پود فرش را جدا کرده و بعد از طی شدن فرایند شستشوی فرش، آن را وارد مرحله آبگیری و خشک شدن می‌کنند. در این مرحله فرش‌ها توسط دستگاه خشک کن فرش، آب و رطوبتی که دارند را از دست داده و آماده ورود به گرمخانه می‌شوند. به همین منظور با وجود این دستگاه‌های پیشرفته در این کارخانه امکان شستن هر نوع فرشی با سایزها و اندازه و جنس‌های مختلف وجود دارد.

دستگاه های نیمه اتوماتیک

در این مراکز قالیشویی که از دستگاه‌های نیمه اتومات بهره گرفته‌اند، بخشی از مراحل شست و شو توسط این دستگاه‌ها و بخشی دیگر توسط نیروی انسانی صورت می‌گیرد. برای مثال از دستگاه خشک کن دیگی در این مراکز استفاده شده که ظرفیت 4 فرش را دارد و همینطور مرحله غبار گیری نیز توسط نیروی انسانی انجام می‌شود. مهم‌تر از تمام این‌ها این است که شما با تحقیق کوچکی درباره قالیشویی‌های موجود در منطقه سکونت خود، می‌توانید بهترین و معتبرترین آن را چه از نوع تمام اتوماتیک و چه نوع نیمه اتوماتیک، انتخاب کنید که بتوانید با خیال آسوده از کلیه خدمات آنان مانند مبل شویی، فرش‌شویی و موکت‌شویی استفاده کنید. پس مهم‌ترین رکن تحقیقات شما است که نباید فراموش کنید .