علی باقری کنی  (زادهٔ ۱۳۴۶)، دیپلمات ایرانی، معاون سیاسی وزیر امورخارجه ایران و رئیس تیم مذاکره‌کننده ایران است. علی باقری همچنین معاون امور بین‌الملل قوه قضائیه ایران و دبیر ستاد حقوق بشر بوده‌است. علی باقری در دوران دبیری سعید جلیلی در شورای عالی امنیت ملی، معاون سیاست خارجی و امنیت بین‌الملل دبیر این شورا و نیز مذاکره‌کنندهٔ ارشد پروندهٔ هسته‌ای ایران بود.

مذاکرات وین

قدردانی نایب رییس مجلس از هیات مذاکره کننده‌

میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی واقع در وین روز دوشنبه در توییتی نوشت: نشستی جهت ایده‌پردازی با سران هیات‌های آلمان، انگلیس و فرانسه در مذاکرات وین انجام گرفت. ما درخصوص راه‌ها و تدابیر احتمالی برای حل‌وفصل مشکلات برجسته‌ باقی‌مانده گفت‌وگو کردیم. دیدارهای مشابهی در فرمت‌های مختلف میان تمامی مشارکت‌کنندگان دیگر در مذاکرات دارد انجام می‌گیرد.

دور هشتم مذاکرات ایران و سایر طرف‌های برجام با حضور غیرمستقیم آمریکا با هدف رفع تحریم‌های یکجانبه علیه ایران و بازگشت واشنگتن به این توافق این روزها در وین، پایتخت اتریش در جریان است.

ورود هیات مذاکره کننده به لوزان

مذاکرات وین برای احیای برجام در روزهای اخیر به تبادل آخرین پیشنهادها و دیدگاه‌های طرف‌های مختلف برای عبور از معدود اختلافات باقی مانده گذشت.

به نظر می‌آید پیشرفت در مذاکرات برای رسیدن به توافقی مرضی الطرفین به بیش از ۹۸ درصد و هیات‌ها به کفایت مذاکرات رسیده‌اند و توافق در انتظار تصمیمات سیاسی در دو سوی میز است.

هیات‌های مذاکره‌کننده در سطوح مختلف سیاسی، حقوقی و فنی در حال بررسی آخرین مراحل ترتیبات اجرایی توافقی هستند که بتواند توافق به دست آمده در سال ۲۰۱۵ را یک بار دیگر به اجرا درآورد؛ توافقی که در می ۲۰۱۸ با خروج یک جانبه آمریکا از آن و اجرا نشدن تعهدات از سوی آمریکا و سه کشور اروپایی کان لم یکن باقی ماند.

هیات مذاکره کننده در شب احیای وین/ گزارش تصویری