بررسی ارز دیجیتال شیبا اینو

دنیای ارز دیجیتال بسیار پیچیده است و با پیشرفت چشم‌گیر بیت‌کوین، آشنایی مردم نیز با ارزهای دیجیتال بیشتر شده و همین امر باعث شد تا امروزه در هرجای شهر که می‌رویم صحبت از ارزهای دیجیتال به گوش می‌رسد. یکی از ارزهای دیجیتال شاخص و مورد توجه بازار فعلی، ارز شیبا است که در این مقاله قصد داریم به بررسی کامل این رمز ارز محبوب بپردازیم.

 

با ارز دیجیتال شیبا اینو آشنا شوید

Shiba Inu  در بین ارزهای دیجیتال در رتبه یازدهم از نظر ارزش بازار قرار دارد. در واقع ارز دیجیتال شیبا توکنی است که توسط شخصی به نام ریوشی ایجاد شده. همچنین کلمه شیبا نام یک نژاد سگ ژاپنی بوده و به همین علت نماد این رمز ارز به شکل سگ شکاری طراحی شده و در حال حاضر بیش از 30 میلیارد دلار ارزش دارد. ارز دیجیتال شیبا یک توکن رمزنگاری شده می‌باشد و به معامله‌گران اجازه می‌دهد از یک میلیون تا چند میلیارد عدد از این واحد ها را خریداری کنند.

4

چرا شیبا اینو تا این حد محبوب است؟

همان‌طور که می‌دانید به‌ طور کلی محبوبیت رمز ارزها به دلیل سود دهی سریع آن‌هاست. شیبا اینو نیز به دلیل سود دهی سریع در بین سرمایه‌گذاران این بازار محبوب شده است. اما باید بدانید که به همان سرعتی که این رمز ارزها برای شما سودآور هستند، به همان سرعت نیز می‌توانند سرمایه شما را به صفر برسانند.

اولا افزایش قیمت Shiba Inu در اکتبر 2021 باعث شد که تقریباً به ارزش بازار 36.9 میلیارد دلاری Dogecoin   برسد و به همین دلیل مورد توجه معامله‌گران قرار گرفت. همچنین مدت کوتاهی نیز از این قیمت پیشی گرفت. اما اخیرا گروهی معروف به  SHIBArmy انتظار دارند که ارز شیبا به عنوان قاتل دوج کوین شناخته شود. ثانیا ایلان ماسک بنیان‌گذار تسلا چندی پیش تصویری از سگ جدید شیبا را توئیت کرد و همین امر موجب افزایش سرمایه‌گذاری در این توکن میم شد. 

 

برای سرمایه گذاری روی ارز شیبا اینو باید چه مواردی را رعایت کنید

سرمایه‌گذاری بر روی ارزهای رمزپایه به دلیل نوسانات زیاد و فقدان مقررات به اندازه کافی خطرناک است. همچنین سرمایه‌گذاری در فضای کوین و میم‌کوین به دلیل عدم تمایز و این واقعیت که بیشتر ارزش آن‌ها بر اساس تجارت توسط سرمایه‌گذاران متعصب آن‌ها است، چالش دیگری را ایجاد می‌کند؛ بنابراین باید برای خرید ارز شیبا به قیمت و نوسانات بازار دقت کرده و با دانش و تحلیل نمودارهای خرید و فروش رمز ارزها به صورت اصولی اقدام به خرید نمایید.

آیا ارز شیبا یک سرمایه گذاری پرخطر است؟

 Shiba Inu یک سرمایه‌گذاری بسیار پرخطر و سوداگرانه است. ارزهای رمزنگاری شده می‌توانند به شدت بی‌ثبات باشند و دستاوردهای اخیر SHIB ممکن است آن را در برابر کاهش قابل توجه آسیب‌ پذیر کند. همان‌طور که گفته شد ارز دیجیتال شیبا اینو نیز کاربرد بسیار محدودی دارد و به‌ طور کلی ارزش رمزارزها عمدتاً بر اساس یک گمانه ‌زنی تحت تاثیر رسانه‌های اجتماعی است.

5

آیا ارز شیبا آینده ای دارد؟

بونپارث که از سال 2014 روی بیت‌کوین سرمایه‌گذاری کرده است و می‌گوید: میم‌کوین‌هایی مانند ارز شیبا در درجه اول مبتنی بر جامعه هستند؛ به این معنی که موفقیت آن‌ها تا حد زیادی به موفقیت و رشد جامعه آن بستگی دارد. بنابراین یک جامعه غیر متمرکز نامیده می‌شوند. در واقع رمزارزها موارد سرمایه‌گذاری‌ پر ریسکی هستند به‌ ویژه میم‌کوین‌هایی مانند شیبا اینو. پس ارزش اصلی این سکه به فعالیت در بازارهای ارزهای دیجیتال بستگی دارد. با توجه به گسترش ورود ارزهای جدید به بازار سرمایه، باید در نظر گرفت که ارزهای رقیب می‌توانند توجه سرمایه‌گذاران را به خود جلب کنند.

 

آیا سرمایه گذاری روی ارز شیبا عاقلانه است؟

اینکه shiba inu یک مورد سرمایه‌گذاری مناسب برای است یا خیر بستگی به شرایط شخصی شما دارد. ارزهای رمزنگاری شده دارایی‌های بسیار نوسانی هستند که آن‌ها را نسبت به سایر اشکال سرمایه‌گذاری پرخطرتر می‌کند. پس قبل از سرمایه‌گذاری، باید سطح ریسکی را که آمادگی پذیرش آن را دارید ارزیابی کنید. هرگز نباید پولی را سرمایه‌گذاری کنید که توانایی از دست دادن آن را ندارید. بهتر است قبل از تصمیم‌گیری تحقیقات خود را انجام دهید که آیا ارز شیبا برای سبد سرمایه‌گذاری شما مناسب است یا خیر؟ مثل همیشه، باید توجه داشته باشید که عملکرد قیمت گذشته تضمینی برای بازدهی آینده نیست و هرگز نباید بیش از حدی که توان از دست دادن آن را دارید، سرمایه‌گذاری کنید.

 

مزایای سرمایه گذاداری روی ارز دیجیتال شیبا چیست؟

با نگاهی به عملکرد ارز شیبا و پورتال‌های صعودی پیش‌بینی شده برای آن، تمایل سرمایه‌گذاری در این رمز ارز برای معامله‌گران و سرمایه‌گذاران نسبتا زیاد است. دیگر مزایای سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال شیبا عبارت‌اند از: 

  • ارز دیجیتال شیبا یک توکن بسیار ارزان قیمت است.
  • این توکن یک دارایی با سرمایه اندک است.
  • ارزش معاملاتی چشم‌گیری دارد.

 

معایب ارز دیجیتال شیبا چیست؟

اگر شما بخواهید در مورد ارز دیجیتال شیبا در فضای مجازی اطلاعاتی کسب نمایید با مشکل مواجه می‌شوید. زیرا همان‌طور که گفته شد نام این ارز از نام یک نژاد سگ ژاپنی گرفته شده است. درنتیجه با جستجوی این نام اطلاعات کمی در مورد این ارز دیجیتال پیدا خواهید کرد و بجای آن اطلاعات زیادی در مورد سگ نژاد ژاپنی مشاهده می‎‌نمایید. همچنین از دیگر معایب این ارز شیبا ضعف در زیر ساخت‌های فنی و قوی می‌باشد.

6

آیا ارز شیبا می تواند امسال یک صفر دیگر را کاهش دهد؟

با وجود اینکه  Shiba Inu رکوردهای بالایی داشته، اما تقریباً 50 درصد از بالاترین رکورد خود یعنی 0.00008616 دلار با کاهش مواجه شده است. ولی هنوز هم افزایش علاقه در بین مردم وجود دارد؛ بنابراین بعید است که شیبا اینو یک صفر دیگر از قیمت خود را در سال جاری کاهش دهد، اما می‌تواند در بلندمدت این مورد امکان‌پذیر باشد. چرا که همیشه نتیجه سرمایه‌گذاری بر روی رمزارزها، صعود و سود دهی نخواهد بود.

چرا شیبا اینو اکنون در حال سقوط است؟

Shiba Inu در مقایسه با رقبای memecoin خود تاریخچه بسیار ناپایداری دارد. این امر باعث می‌شود این ارز دیجیتال غیرقابل اعتماد باشد. اگرچه سرمایه‌گذاران کریپتو با افزایش شدید قیمت جذب می‌شوند، اما سودهای کوتاه‌مدت را دوست ندارند. ارز شیبا استاد چنین دستاوردهای کوتاه مدتی است؛ در نتیجه این ویژگی آن را به یک منبع سرمایه‌گذاری غیرقابل اعتماد تبدیل می‌کند.

شیبا اینو، یک فرصت جدید!

ارز دیجیتال شیبا یکی از محبوب‌ترین میم‌کوین‌های موجود در بازار امروز است که در رتبه بندی بعد از DOGE قرار دارد که هر دو این رمز ارزها از نظر ارزش بازار جزو 15 ارز دیجیتال برتر هستند. همچنین سکه شیبا اینو در آگوست 2020 به عنوان رقیب مستقیم Dogecoin راه‌اندازی شد. اما برخلاف Dogecoin، خالق شیبا اینو تصمیماتی در طراحی گرفت که از آن زمان این توکن را متمایز کرد. به گفته ریوشی، شیبا توانایی پیشی گرفتن از ارزش دوج کوین به صورت تصاعدی و بدون عبور از مرز 0.01 دلار را دارد. به‎‌طوری که  ارز شیبا در زمان انتشار 0.00002831 دلار معامله می‌شد که فاصله زیادی با 0.01 دلار داشت. با این حال  ارزش بازار آن در حال حاضر به یک سوم ارزش بازار Dogecoin رسیده .است