فرهاد ابول نژادیان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: بیش از ۳ هزار و ۲۶۰ تست کرونا از یکم تا ۱۵ آذرماه در مرز‌های دریایی و زمینی استان خوزستان انجام شده است.

او گفت: در این مدت از مجموع ۷۷۲ نفر خدمه کشتی که وارد بندر امام خمینی شدند از ۴۹۲ نفر تست گرفته شده که همگی منفی بودند و مابقی تست پی سی آر منفی داشته اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز  افزود: از یکم تا ۱۵ آذرماه در مرز شلمچه از یک هزار و ۳۴۱ شهروند ایرانی، ۷۳۱ نفر تست انجام گرفت که تنها یک نفر دارای تست مثبت بوده که مورد قرنطینه قرار گرفت.

به گفته ابول نژادیان در این مدت، تعداد تبعه عراقی وارد شده از مرز شلمچه  یک هزار و ۹۷۲ نفر بوده است. از ۵۲۴ نفر تست پی سی آر گرفته شد که یک نفر دارای تست مثبت شد که به کشور عراق بازگرانده و مابقی دارای تست منفی بوده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت :در این مدت ۳۱۱ شهروند کشورمان از مرز چذابه وارد کشور شده اند، ۲۷۵ نفر تست دادند که همگی منفی بوده اند.

او افزود: یک هزار و ۲۹۱ نفر از مرز چذابه وارد کشورمان شده که از این تعداد  یک هزار و ۲۴۳ نفر تست گرفته شد و مابقی دارای تست پی سی آر منفی بوده اند.

این مقام مسئول گفت: در مرز‌های خوزستان تست‌های کرونا و مراقبت‌های لازم انجام می شود و تاکنون هیچ گونه مورد بیماری اُومیکرون در استان مشاهده نشده است.

 ابول نژادیان افزود: ۱۹ درصد شهروندان خوزستانی دز اول و ۳۸ درصد دز دوم را دریافت نکرده اند و از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌شود نسبت به انجام واکسیناسیون اقدام کنند.

 

منبع:باشگاه خبرنگاران