پرده یکی از وسایلی است که از دیرباز در هر خانه ای مورد استفاده قرار می گرفته است. در روزگاران پیشین از پرده به عنوان محافظی برای جلوگیری از سرما استفاده می شده است. پرده در ابتدا از جنس پارچه نبوده است بلکه از چوب یا سنگ برای این منظور استفاده می کردند. در کشور یونان استفاده از پرده نشان از تجمل و قدرت آن خاندان محسوب می گشت. در بعضی از کشورها مانند چین و یا ایران از پرده به عنوان ابزاری برای فاصله دادن بین مردم و پادشاه استفاده می شده است. در زمان های بسیار دور برای مثال در قرن 16 از پرده ها در جاهایی مانند سالن های تئاتر و کنسرت و کالسکه ها استفاده می کردند.

در این مقاله سعی داریم شما را با دو نوع مشهور از پرده ها یعنی پرده کرکره و پرده آشپزخانه آشنا کنیم.

در خانه های ایرانی معمولا آشپزخانه بیش تر از سایر قسمت های خانه مورد توجه خانم های خانه دار بوده است در این راستا انتخاب پرده مناسب می تواند بر جذابیت بیش تر آشپزخانه شما بی افزاید.

جنس پرده آشپزخانه:

فضای آشپزخانه به دلیل آشپزی می تواند گاهی چرب و یا مرطوب گردد. در نتیجه انتخاب پرده مناسب که بتواند نسبت به چربی و رطوبت مقاوم باشد بسیار مهم است و همچنین اگر پرده لک شود بتوان به آسانی آن را مورد شستشو قرار داد. پرده آشپزخانه همچنین باید بتواند فضای آشپزخانه را در برابر آلودگی محافظت کند. توجه به این نکته صروری است که هر نوع پرده ای نمی تواند برای محیط آشپزخانه مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال پرده های ابریشمی در صورتی که لکه ای بر روی آن قرار گیرد به سادگی مورد شستشو قرار نمی گیرند. با در نظر گرفتن تمام این موارد در هنگام انتخاب پرده آشپزخانه توجه به نحوه شستشوی آن از اهمیت بیش تری برخوردار است.

wind

رعایت نکات ایمنی در هنگام انتخاب پرده آشپزخانه

اگر پرده آشپزخانه در نزدیکی اجاق گاز باشد بیش تر آلوده به بوی غذا می شود. در نتیجه باید به صورت منظم پرده آشپزخانه را شستشو دهید تا خانه شما همیشه تمیز نگه داشته شود. یکی از نکات بسیار مهم دیگر این است که پنجره در نزدیکی گاز قرار نگیرد که امکان آتش گرفتن پرده آشپزخانه به دلیل وزش باد کاهش یابد. اگر فضای آشپزخانه شما کوچک باشد باید از پرده بند استفاده کنید.

تنظیم نور آشپزخانه:

جنس پارچه و نصب آن تعیین کننده مقدار نوری است که وارد فضای آشپزخانه شما می گردد. برای حفظ حریم شخصی خود می توانید از شیشه های نوع رفلکس و پرده استفاده کنید. پرده آشپزخانه می تواند برای جلوگیری از نور مستقیم آفتاب مورد استفاده قرار گیرد.

پرده کرکره ای چیست؟

از پرده های کرکره ای می توان برای تنظیم کردن نور ورودی به فضای خانه استفاده کرد. پرده های کرکره ای به صورت افقی ساخته می شوند. برای باز و بسته کردن پرده کرکره ای هم می توان با استفاده از دست این کار را نمود و هم می توان از ریموت کنترل استفاده کرد. پرده های کرکره ای می توانند باعث زیبایی دو چندان خانه شما گردند. یکی از نکاتی که در خانه های کوچک باید مورد توجه قرار گیرد این است که وسایل داخلی خانه نباید دارای تجملات زیادی باشد به همین دلیل پرده های کرکره ای که تزئینات اضافی ندارند برای خانه های کوچک بسیار مناسب می باشند.

از جمله ویژگی ها و مزایای پرده کرکره ای می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از پرده کرکره ای می توان نور وردی به داخل منزل را تنظیم نمود.
  • شستشو و تمیز کردن پرده کرکره ای بسیار آسان است.
  • پرده های کرکره ای نسبت به پرده های پارچه ای فضای کمتری را اشغال می کنند.
  • نصب و حمل و نقل پرده های کرکره ای به صورت آسان صورت می گیرد.
  • جمع کردن پرده های کرکره ای به صورت کامل باعث می شود تا نور ورودی به خانه به میزان زیادی افزایش یابد.

bu

یکی از انواع پرده های کرکره ای، پرده کرکره ای چوبی مشکی از نوع مدرن است. از پرده های کرکره ای چوبی می توان در جاهای مختلفی مانند شرکت ها و خانه های مسکونی استفاده کرد. یکی از مزایای پرده های کرکره ای این است که به دلیل این که این پرده ها دارای طراحی ساده ای هستند برای استفاده در فضاهای مدرن بسیار مناسب می باشند.

شرکت متین پرده یکی از بهترین شرکت ها در زمینه فروش آنلاین و حضوری پرده در سراسر کشور می باشد. برای خرید و سفارس آنلاین انواع پرده شما می توانید با تماس گرفتن با کارشناسان این مجموعه پرده مورد نظر خود را به صورت آسان سفارش دهید. شرکت متین پرده با سابقه طولانی در زمینه فروش پرده توانسته جایگاه بسیار مناسبی را در بازار داخلی به دست آورد . شما می توانید انواع مختلف پرده را از شرکت متین پرده با نازل ترین قیمت و بالاترین کیفیت خریداری کنید.