به گزارش اخبار اقتصادی شهر خبر رییس اداره نظارت بر ناشران گروه مالی و خدماتی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: سهامداران شرکت‌‌های سرمایه گذاری استانی برای حضور راحت‌تر در مجامع و کسب سود سهامشان، ابتدا باید در سامانه سجام ثبت نام کنند تا اطلاعات هویتی و بانکی آنها ثبت شود.گفتنی است؛ قابلیت معامله سهام عدالت در اکثر استان‌ها فراهم شده و سهامدارانی که شیوه غیر مستقیم را انتخاب کردند می توانند خرید و فروش خود را انجام دهند، حتی افرادی که قبلا خرید سهم نداشتند می‌توانند از طریق شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی اقدام به خرید سهم کنند.

دومین خبر پربازدید در خصوص شرایط سنی بازنشستگی زنان و مردان بود. به گزارش کارگرآنلاین، نماینده مردم مهاباد در مجلس در مورد طرح جدید بازنشستگی پیش از موعد گفت: بر اساس طرح جدید آقایان با ۲۵ سال و بانوان با ۲۰ سال سابقه کار بازنشسته می‌شوند. همچنین بازنشسته شدن کارمندان نیازی به تایید مدیر یا رئیس اداره مربوطه ندارد و شرط سنی سابق از این طرح حذف شده است. جلال محمودزاده در مورد جزییات طرح بازنشستگی پیش از موعد که ۲۷ آبان ماه در مجلس اعلام وصول شد، اظهار کرد: این طرح شبیه طرح های گذشته نیست و شرط سنی ندارد. در قوانین گذشته کار کردن چندین ساله یک آقا یا خانم کارمند برای بازنشستگی کافی نبود و باید به حد مشخص سنی می رسیدند تا بازنشسته شوند ولی این طرح این بند را حذف کرده است.

دیگر خبر پر بازدید مربوط به پیش بینی وضعیت بورس بود که علیرضا عظیمی پور کارشناس مسائل اقتصادی در یادداشت خود نوشت : در این خصوص تجربه بازار نزولی سیزده هفته گذشته، سبب شود در مقطع زمانی پیش رو فعالان بازار سرمایه با دقت بیشتری تصمیم‌گیری کنند و چنانچه اتفاق سیاسی غیرمنتظره‌ای رخ ندهد، به احتمال زیاد بازار بورس تا اوایل بهمن‌ماه روند مثبت و ملایمی را تجربه کند.

دیگر خبر پربازدید نیز به ریزش قیمت خودرو اختصاص داشت. به گزارش گسترش‌نیوز، روند کاهش قیمت خودرو در نخستین روز از این هفته نیز ادامه پیدا کرد. قیمت اغلب خودروهای شاخص بازار دیروز هم با کاهش میلیون تومانی رو به رو شد.

قیمت مرغ که طی روزهای گذشته به دلیل بی تدبیری دولت در بازار نهاده‌های دامی تا کیلویی ٣۶ هزار تومان نیز افزایش یافته بود در حال حاضر در خرده فروشی‌های سطح شهر تهران به ١٨ تا ٢٢ هزار و ٨٠٠ تومان رسیده است. این مطلب نیز توجه بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

شهر خبر، یک سایت خبرخوان ایرانی است و به دسته‌بندی و بازنشر اخبار مهم سایت‌های خبری ایران می‌‌پردازد. بسیاری از علاقه‌مندان به دلیل سهولت دسترسی به اخبار اقتصادی از طریق سایت شهرخبر، روزانه بارها به شهرخبر سر می‌زنند.