به گزارش پارس ، دکتر سید مهدی قمصری درگفتگو با مهر، با اشاره به افزایش دانشجویان خارجی دانشگاه تهران در سال تحصیلی جاری گفت: با توجه به این مساله که جذب دانشجویان خارجی از شاخص های رتبه بندی دانشگاه ها محسوب می شود، دانشگاه تهران در زمینه جذب دانشجویان خارجی فعالیت های گسترده ای داشته که می توان به ایجاد معاونت بین الملل، تجهیز سایت دانشگاه به سه زبان عربی، فرانسه و انگلیسی، رفت و آمد با روسای دانشگاه های مختلف خارجی برگزاری همایش و نشست های مشترک، موجب شده دانشجویان خارجی بیشتر علاقمند به ادامه تحصیل در دانشگاه تهران باشند.

وی ادامه داد: سالانه دانشگاه تهران شاهد حجم کثیری از تقاضای دانشجویان خارجی برای ادامه تحصیل در این دانشگاه است.

معاون آموزشی دانشگاه تهران افزود: درحال حاضر دانشجویان زیادی از کشورهای عربی، افغانستان، عراق، کشورهای شرق آسیا مانند، ژاپن، چین، کره، کشورهای اروپایی و افریقایی در مقاطع مختلف دانشگاه تهران مشغول تحصیل هستند.

وی درباره تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه تهران گفت: آمار دانشجویان خارجی متقاضی تحصیل در دانشگاه تهران مرتب درحال تغییر است، بیش از ۵۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه تهران تحصیل می کنند که این آمار دایم درحال تغییر است.

قمصری افزود: بیشتر این دانشجویان در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مشغول تحصیل هستند و در مقطع دکتری تعداد این دانشجویان کمتر است.