ایران موفق به ساخت و تائید دو نوع واکسن کرونا شده است. واکسیناسیون عمومی در ایران با 4 واکسن وارداتی و دو واکسن کرونا تولید داخل در حال انجام است.


به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از صداوسیما، مهرداد جمال ارونقی، معاون فنی گمرک گفت: تاکنون ۱۶ محموله سینوفارم چینی در قالب ۱۴ میلیون و ۴۹۰ هزار دوز، ۳ محموله حاوی ۲ میلیون و ۹۱۱ هزار و ۸۱۰ دوز واکسن آسترازنکا از ژاپن، یک محموله واکسن در قالب کواکس از ایتالیا به میزان یک میلیون و ۴۵۲ هزار دوز، ۱۰ محموله اسپوتنیک روسیه در قالب یک میلیون و ۲۰ هزار دوز، یک محموله در قالب کواکس از کره جنوبی به میزان ۷۰۰ هزار و ۸۰۰ دوز، یک محموله ۳۱۵ هزار دوزی واکسن آسترازنکا از روسیه و همچنین ۱۲۵ هزار دوز واکسن بهارات در قالب یک محموله از کشور هند وارد شده و با طی کمترین تشریفات گمرکی پای پرواز در اختیار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و نمایندگان آن قرار گرفته است.

 

ورود ۲۱ میلیون دز واکسن کرونا به کشور

معاون فنی گمرک همچنین با اشاره به کمبود برخی انواع سرم تزریقی گفت: سه روز قبل یک محموله بزرگ در قالب ۲۱ پالت سرم وارد کشور شد که بلافاصله ترخیص شد و روز گذشته هم ۲۱ کامیون سرم از طریق مرز بازرگان از کشور ترکیه وارد گردید.

ورود ۲۱ میلیون دز واکسن کرونا به کشور

وی افزود: با توجه به نیاز کشور به این کالا تلاش کردیم از طریق رایزنی با گمرک متناظر، این کامیون‌ها از صف ترخیص خارج شده و زودتر و با حداقل تشریفات قانونی ادامه مسیر دهند.