به گزارش پارس به نقل ازخانواده،

آرزو افشار در یک نگاه

متولد: ۲۹ مرداد ماه ۱۳۵۷ تهران

تحصیلات: لیسانس بازیگری و فوق لیسانس کارگردانی از دانشکده هنر و معماری مدرس دانشگاه، مولف، مجرد

کارنامه هنری

تئاتر: قصه زندگی، عروج، صداش بزن انار و گندم، زینب (س) ، شب روی سنگ فرش خیس، آئین فاطیما

سینما: کمکم کن، همکلاس، ماه وش، رسوایی

تلویزیون: شب زدگان، آژانس دوستی، روزهای به یاد ماندنی، جاده های انتظار

تله فیلم: شب گمشده، دست راست، سرشاخ، دنیایی بهتر.

Ÿ چه شد که بازیگر شدم

من تک فرزند خانواده هستم، در دوره کودکی و نوجوانی بسیار پرتحرک بودم و مادرم مرا برای آموزش بسیاری از فنون مثل خیاطی، گلدوزی، ژیمناستیک، نقاشی و… به کلاس های مختلف فرستاد و از آنجا که حس شاگر اولی در من تقویت شده بود، سعی کردم در تمام کلاس ها جزو بهترین ها باشم، اما دغدغه ام بیشتر ورزش فوتبال بود. آرزو داشتم روزی جراح قلب بشوم و اگر می شد به گذشته برگردم، حتماً پزشکی می خواندم و جراح قلب می شدم.

البته خیلی ها می گویند امروز هم اگر بخواهم، هنوز دیر نشده و می توانم در کنکور پزشکی شرکت کنم و حتی می گویند خیلی عالی است که یک بازیگر جراح قلب داشته باشیم. اما الان دیگر آن آرزو کمرنگ شده، اما در عوض همین امسال قصد ادامه تحصیل در مقطع دکترای کارگردانی را دارم. در مورد اینکه چرا به رشته بازیگری علاقمند شدم باید بگویم در آن سال ها کمند امیرسلیمانی که در شیفت بعدازظهر مدرسه ما درس می خواند، در فیلم سینمایی « ترنج» بازی کرده بود که خیلی هم گل کرد و به واسطه توجه ویژه ای که دانش آموزان، مسئولان مدرسه و مردم نسبت به او نشان می دادند، من هم علاقند شدم تا راه او را دنبال کنم به همین دلیل بعد از پایان دوره دبیرستان تصمیم گرفتم تحصیلاتم در رشته بازیگری را دنبال کنم که خوشبختانه شرایط ادامه تحصیلم فراهمه شد و ضمن تحصیل در دانشگاه در چند آموزشگاه معتبر هم که زیر نظر اساتید خوب بازیگری اداره می شد با الفبای بازیگری و کارگردانی آشنا شدم.

بازیگران مورد علاقه من در سال های نوجوانی زنده یاد خسرو شکیبایی، امین تارخ و فریماه فرجامی بودند و هنوز هم معتقدم فرجامی یکی از بهترین بازیگران زن سینمای کشور بود. معیار من در انتخاب نقش، قصه خوب با کارگردانی موفق است که اثری موفق را به ثبت می رساند و بیشتر مایلم در کارهای خوب کارگردانان کار بلد ژانرهایی را که تاکنون تجربه نکرده ام، تجربه کنم. خدا را شکر از موقعیت فعلی خودم راضی هستم چون راهم را جهت دار دنبال کرده ام.

Ÿ تازه ترین کارهایم در تلویزیون

تازه ترین کار من که از تلویزیون پخش شد تله فیلم « خسیس» با حضور اکبر عبدی بود که روز ۱۳ فروردین ۹۲ روی آنتن رفت. در آن تله فیلم من ایفاگر نقش مسئول یک مرکز توانبخشی بودم و اکبر عبدی نقش مردی پولدار و خسیس را ایفا می کرد که در جریان اتفاقی متوجه می شود بخشی از پولش به حساب موسسه توانبخشی واریز شده و به فکر پس گرفتن آن پول می افتد، اما از آنجا که موسسه خیریه است و اجازه بازپرداخت ندارد، تلاش او اتفاقات جالبی را رقم می زند و…

تله فیلم « دنیای بهتر» به کارگردانی بهروز شعیبی که در تابستان ۹۱ بازی کرده ام، آماده پخش است و در آن با سعید چنگیزیان، لیندا کیانی، نگار عابدی و… همبازی هستم. قصه فیلم به شکل دایره وار پیرامون کودکی دور می زند که در ابتدای فیلم دچار حادثه شده و تا انتهای فیلم روابطی را بین گروهی از آدم های قصه به وجود می آورد و با بهبودی گام به گام کودک رابطه آدم ها نیز نسبت به آغاز داستان خیلی مطلوب تر می شود.

در کارنامه هنری من سه فیلم سینمایی اکران نشده هم وجود دارد. یکی از آنها « نطفه شوم» است که به دلیل نداشتن بودجه به پایان نرسید و فیلم سینمایی « دوشیزه» ساخته محمد درمنش خیلی از صحنه هایش حذف شد و فیلم سینمایی « قاعده بازی» به کارگردانی نواب صفوی هم اجازه اکران نگرفت.

Ÿ نظر من درباره عوامل فیلم رسوایی

بازی الناز شاکردوست فوق العاده بود و از حاصل رودررویی با او رضایت دارم و به عنوان استاد بالاترین نمره را به او می دهم. مسعود ده نمکی و نحوه کارگردانی او را تایید می کنم. ساخت فیلم « رسوایی» خیلی حرفه ای جلو رفت. ده نمکی به کارش کاملاً مسلط بود و به عقیده من کارگردانی او بدون عیب بود. ضمن اینکه جا دارد از عوامل فنی فیلم به خصوص گریم خیلی خوب اسکندری بگویم که در خور تقدیر است.

Ÿ هم من از زندگی خانوادگی

همه سهم من از خانواده فقط یک مادر عزیز و نازنین است که متاسفانه در شرایط فعلی بیمار است و خوشحالم که این افتخار را دارم که در خدمت او باشم هر آنچه که از دوره کودکی تا به امروز آموخته ام زیر نظر مادرم بوده و با تواضع کامل همیشه دست بوس او هستم. پدرم متاسفانه در سنین کودکی من به رحمت خدا رفت و مادرم برای من هم پدر بود و هم مادر و همیشه حسرت پدر داشتن را به دل داشته و دارم و معتقدم پدر یعنی همه چیز یک دختر. با اینکه همیشه غرق در مهر و محبت مادرم بودم، اما طعم یتیمی آنقدر تلخ است که با هیچ مهری شیرین نمی شود.

Ÿ ارتباط رسوایی با مخاطبان بی نظیر بود

وقتی فیلمنامه « رسوایی» را خواندم و با نقشی که برایم در نظر گرفته شده بود، آشنا شدم از کاراکتری که برای من در نظر گرفته بودند، خوشم آمد و از تجربه کار کردن با یک اکیپ کاملاً حرفه ای استقبال کردم و خیلی خوشحالم که در فیلم « رسوایی» با یکی از شاگردانم، الناز شاکردوست که دو واحد درسی اش را در دانشگاه با من گذرانده و همین طور امیر دژاکام که در دوره دانشجویی ام افتخار شاگردی او را داشتم همبازی بودم و افزون بر این، خوشحالم که بعد از وقفه ای کوتاه با فیلم « رسوایی» به سینما برگشتم. فیلمی که با استقبال خوبی مواجه شد. موقع امضای قرارداد با مسعود ده نمکی با توجه به فیلمنامه خوب « رسوایی» و تیم قوی بازیگری و کارگردانی یقین داشتم حاصل کار خوب خواهد شد و جای هیچ نوع نگرانی نیست. کاراکتر من در فیلم خاکستری است، که به نوعی گره گشای فیلم نیز هست.

در فیلم « رسوایی» ، من ایفاگر نقش زنی فقیر هستم که به اتفاق شوهر ویلچرنشین و بچه هایش در یک خانه محقر و پر جمعیت سکونت دارد و فردی روحانی (اکبر عبدی) به طور مخفیانه به او و سایر فقرا کمک می کند و… رودررویی من با اکبر عبدی بسیار مغتنم بود. ضمن اینکه پلان سکانس هایی که با او بازی دارم بخش کلیدی فیلم است و با مخاطبان ارتباط خوبی برقرار می کند. من دو بار به اتفاق تماشاگران در سالن سینما فیلم را دیدم و شاهد بودم که تماشاگران بی اختیار اشک می ریختند و…