بعضی از افراد به واسطه‌ی شغل‌شان مجبور به بیداری در شب و تجربه‌ی زندگی شبانه هستند؛ به عنوان مثال پرستاران یا پشتیبان‌های فنی شرکت‌های بزرگ از این دسته از افراد هستند. عده‌ای دیگر اعتقاد دارند که در شب راندمان کاری‌شان بیشتر می‌شود و به همین زندگی شبانه و کار در شب را انتخاب می‌کنند؛ بعضی از نویسندگان، برنامه‌نویس‌ها و طراحان از این دسته از افراد هستند. گروه سومی هم وجود دارند که از سکوت و تاریکی شب لذت می‌برند و ترجیح می‌دهند شب‌ها بیدار باشند و به امور معمولِ زندگی‌شان رسیدگی کنند. مشکلی که افراد در زندگی شبانه با آن روبرو هستند عدم دسترسی به رستوران‌ و سوپرمارکت‌ است. شب هنگام امکان خرید از فروشگاه‌های مختلف و رستوران‌ها وجود ندارد و اکثر مشاغل تعطیل است. پس باید به فکر جایگزینی مناسب برای آن باشند و این جایگزین، فریزر است.

در فریزر شب زنده داران چه می‌گذرد؟

فریزر افراد شب زنده‌دار با فریزر افراد معمولی تفاوت‌هایی دارد و مهم‌ترین تفاوت، مواد غذایی داخل آن است. بستنی در آن‌ها به وفور یافت می‌شود و گاهی چند بسته شکلات هم در کنار بستنی‌ها وجود دارد. به دلیل عدم دسترسی به رستوران‌ در ساعات شبانه، غذاهای نیمه آماده و منجمد هم در فریزر شب زنده داران جایگاه ویژه‌ای دارند. اما شب‌زنده‌داران در فریزر خود بیشتر چه غذای آماده‌ای را نگه می‌دارند؟

پیتزا، محبوب و هم‌دم شب‌زنده‌داران

پیتزا را همه دوست دارند ولی دم دست و آماده داشتن هر لحظه‌ی پیتزا لذت دیگری است که نصیب همه نمی‌شود. پیتزا در میان شب‌زنده‌داران به حدی محبوب است که حتی وقتی آن را از بیرون هم سفارش می‌دهند، یکی دو اسلایس آن را برای بعد از نیمه‌شب و در یخچال نگهداری می‌کنند.

بعضی‌ها هم وقتی در یخچال را باز می‌کنند و یکی دو اسلایس پیتزا مانده از وعده‌ی غذایی قبل را در آن پیدا می‌کنند به حدی ذوق‌زده می‌شوند که انگار در جیب شلوار قدیمی، یک تراول ۵۰ هزار تومانی پیدا کرده‌اند.

بعضی‌ها هم اعتقاد دارند، لذتی که در پیتزای سرد از یخچال پیدا شده در نیمه‌شب هست، در همان پیتزای تازه و از رستوران رسیده نیست.

البته همه‌ی ما می‌دانیم که این خوشحالی از طعم پیتزایی که در یخچال مانده و احتمالا طعم خوبی هم ندارد نیست، بلکه ناشی از رضایت به حداقل‌هاست که خدا را شکر همین تکه پیتزا با همین طعم را هم می‌توان در این ساعت داشت.

 

راه جدید پیتزاخورها برای فرار از پیتزاهای ماسیده در یخچال

اما برخی از عاشقان پیتزا به خوردن یک تکه پیتزای مانده و ماسیده‌ی سرد در یخچال قانع نیستند و استانداردهای بالاتری برای غذای محبوبشان در نیمه‌شب دارند.

اینها راه پیتزا منجمد آماده و طبخ چند دقیقه‌ای آن در مایکروفر را امتحان کرده‌اند و آن را نه تنها به عنوان جایگزین پیتزای بیرون، بلکه برخی از آنها این راه را به عنوان راه اصلی میل کردن همیشگی پیتزا انتخاب کرده‌اند.

نگهداری پیتزای منجمد آماده در فریزر و طبخ سریع آن در مایکروفر که سال‌هاست در کشورهای دیگر به صورت یک موج جدید به راه افتاده، به تازگی به ایران رسیده و افراد زیادی هستند که این غذای محبوب همه‌ی نسل‌ها را برای مصرف در هر ساعت شبانه‌روز در فریزر خود نگه می‌دارند که البته وجود برندهایی همچون پیتزا پمینا در بازار، با استانداردها و کیفیت بین‌المللی هم، دلیل دیگری برای این استقبال همگانی بوده است.

پیتزا پمینا و حضوری پررنگ در زندگی شبانه‌ی ایرانیان

همانطور که گفتیم برای پیتزای منجمد و نگهداری آن در فریزر، این روزها برند پیتزا پمینا خوب توانسته جای خود را باز کند.

پیتزا پمینا در سبد محصولات خود علاوه بر خمیر نان پیتزا که محبوب کسانی است که خودشان دوست دارند تاپینگ یا مواد روی آن را خودشان انتخاب کنند، پیتزاهای منجمد آماده در طعم‌های مختلفی را هم در بازار دارد که این محصولات خیلی محبوب شب‌زنده‌داران یا کسانی است که پیتزای آماده را در سریع‌ترین زمان ممکن می‌خواهند.

پیتزاهای پمینا از این جهت هم محبوب شده‌اند که بعد از طبخ در مایکروفر، به تازگی پیتزاهای بیرون هستند و از نظر سلامتی هم، تازگی مواد غذایی آن، به علت استفاده از روش انجماد سریع یا  IQF حفظ شده است. در این روش که تجهیزات و فناوری پیچیده‌ای در آن به کار گرفته می‌شود، بر خلاف فریزرهای خانگی، مواد غذایی به قدری سریع و در مدتی بسیار کوتاه و در دمای بسیار پایین منجمد می‌شوند که مولکول‌های مواد غذایی شکل و خواص خود را تا زمان مصرف حفظ می‌کنند. با استفاده از این فناوری پمینا، وقتی یک پیتزا منجمد را از فریزر خارج می‌کنید بدون نیاز به یخ زدایی، انگار همان پیتزای تازه‌ را در اختیار خود دارید.