به گزارش پارس نیوز، 

شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌ها، گزارشگر زن برزیلی را به خاطر واکنش نسبت به آزار جنسی و تلاش یک مرد هوادار فوتبال برای بوسیدنش مقابل دوربین، در حاشیه جام جهانی روسیه ستایش کردند.

جولیا گیماراس روز یکشنبه مشغول تهیه گزارش از شهر یکاترینبورگ روسیه بود که هوادار فوتبال ناگهان جلوی دوربین آمد و سعی کرد او را ببوسد. این خبرنگار شبکه «اسپورت تی‌وی» گزارش خود را متوقف کرد و به مرد مزاحم اخطار داد.

در ویدئوی منتشر شده در شبکه‌های اجتماعی خانم گیماراس خطاب به این مرد گفت: «این کار را نکن، هرگز این کار را نکن!». صدای مرد در حال عذرخواهی در ویدئو شنیده می‌شود، خبرنگار بلندتر می‌گوید: «من به تو اجازه نمی‌دهم. هزگز… این مودبانه و درست نیست. هیچوقت چنین کاری با یک زن نکن. مودب باش!»

جولیا گیماراس در حساب توئیتری خود نوشت: «نمی توانم کلمه مناسب را برای توصیفش پیدا کنم. خوشبختانه چنین اتفاقی را هرگز در برزیل تجربه نکرده‌ام. اما اینجا تا به حال دو بار اتفاق افتاده و شرم‌آور است.»

این خبرنگار در یکی از مصاحبه‌اش گفت که یکبار هم در حاشیه بازی روسیه و مصر مورد آزار قرار گرفته است.

رسانه‌ها، واکنش در لحظه خانم گیماراس را تحسین کردند. این حادثه Incident یک هفته پس از آن افتاد که خبرنگار دیگری از شبکه دویچه وله آلمان، در شهر سارانسک روسیه و در حال تهیه گزارش از جام جهانیمورد آزار جنسی قرار گرفته بود.