به گزارش پارس نیوز، 

 علی موسی‌خانی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز کشت پنبه در گلستان اظهار داشت: تاکنون 200 هکتار قرارداد کشت منعقد شده و پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از 16 هزار و 500 هکتار پنبه در استان کشت شود.

وی افزود: 700 تن بذر برای کشت پنبه در استان گلستان مهیا شده است. امسال 3 رقم پنبه گلستان، لطیف و ساجدی که از ارقام زودرس و پرمحصول 120 تا 130 روزه هستند در استان کشت می‌شود.

موسی‌خانی تاکید کرد: هر کیلوگرم بذر گواهی شده با قیمت 4200 تومان و بذور الیت به قیمت 4500 تومان با 1200 تومان یارانه به کشاورزان داده می‌شود. پارسال در استان گلستان 9600 هکتار پنبه کشت شده که 19 هزار تن وش برداشت شد.

رئیس اداره پنبه و دانه‌های روغنی استان گلستان گفت: کشت پنبه از اواخر فروردین در استان گلستان آغاز و تا پایان خرداد ادامه دارد و کار برداشت هم از اوایل شهریور آغاز می‌شود.

موسی‌خانی گفت: با توجه به اهمیت کشت پنبه در تناوب کشت، از بین رفتن آفات و علف‌های هرز استفاده از رقم‌های کم آب و پرعملکرد در دستور کشت مزارع پنبه استان گلستان قرار گرفته است.

وی افزود: برداشت به موقع محصول و رعایت اصولی فنی برداشت و حمل صحیح خلال‌های پنبه و استفاده نکردن از نخ های پلاستیکی در دور خلال‌ها، توصیه‌های کارشناسان به کشاورزان پنبه کار گلستانی است.