، طرح رجیستری گوشی تلفن همراه از 28 مهرماه در سراسر کشور آغاز شده است.

اگرچه اصناف با اسقبال از اجرای رجیستری برای همکاری در اجرای موفق‌تر این طرح اعلام همکاری کرده اند اما یکی از دغدغه‌هایی که از سوی اصناف مطرح می شود موضوع تامین کالا پس از اجرای رجیستری است.

آنها با بیان این نگرانی که ممکن است رجیستری اصناف را برای تأمین کالا با مشکل مواجه کند، تاکید دارند که واردات نباید انحصاری باشد و در تأمین کالا نیز نباید مشکل وجود داشته باشد.

واردکنندگان قانونی هریک از برندهای تلفن همراه مشخص هستند و فعلا فروشندگان تلفن همراه باید برای تامین کالا به همین تعداد مراجعه کنند.

لیست واردکنندگان قانونی و مجاز هریک از برندهای تلفن همراه در سایت دبیرخانه هیات نظارت بر سازمان های صنفی کشور به این آدرس قابل دسترسی است.

این اطلاعات حتی برای خریداران گوشی تلفن همراه نیز مفید است و به مردم در تشخیص مجاز یا غیرمجاز بودن محصولی کمک می کند.

علی‌رغم آغاز اجرای طرح رجیستری از 28 مهرماه اما در فاز نخست این طرح فعلاً مانیتورینگ شبکه آغاز شده و محدودیتی روی گوشی‌ها اعمال نشده است.

اعمال محدودیت روی گوشی‌ها قرار است با اعلام قبلی از یک یا دو مدل گوشی منتخب آغاز شود که گفته شده مدل ها به زودی اعلام خواهند شد و یک مهلت چند روزه نیز برای این گوشی‌ها در نظر گرفته می‌شود تا علاوه بر اینکه دارندگان این گوشی‌ها برای فعال‌سازی آنها با مشکل مواجه نشوند، امکان سوءاستفاده برای قاچاقچیان نیز فراهم نشود.