سیف الله ابوترابی سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور در نشست خبری امروز گفت: تعداد 24 میلیون جمعیت را تحت پوشش کارت ملی هوشمند قرار داده ایم.

وی افزود: اعتبار کارت ملی قدیمی تا پایان سال 96 است. شهروندان با مراجعه به دفاتر پیشخوان و پست و در برخی از جاهایی که این مراکز وجود ندارد به ثبت احوال می توانند برای درخواست کارت ملی هوشمند مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: زمان صدور کارت هوشمند 15 تا 30 روز است. بدین منظور کسانی که درخواست کارت هوشمند داده اند و نمی دانند در کدام پست و پیشخوان است امکاناتی را فراهم کرده ایم که از طریق سامانه پیگیر شوند که کارت ملی آنان در کجا و در چه مرحله است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: قیمت کارت هوشمند حداکثر رقم اخذ درخواست آن در سراسر کشور 9 هزار تومان است. 2 هزار تومان نیز برای پست است.

وی ادامه داد: مبلغ 20 هزار تومان نیز برای خزانه دولت است.

ابوترابی بیان کرد: افرادی که تاریخ صدور کارت هوشمند آنان از سال 90 تا 96 است. کارت ملی آنان اعتبار دارد.

وی تصریح کرد: جامعه هدف 40 میلیونی داریم که با تامین اعتبار پایان 97 پایان کارت ملی قدیمی باشد.

ابوترابی گفت: برای ایرانیان خارج از کشور فعلا سخت افزار و نرم افزار فراهم نیست در حال حاضر نمی توان کارت هوشمند جدید برای آنان صادر کرد اما کارت ملی برای آنان قدیمی صادر می شود.

وی بیان کرد: با رایزنی هایی که شد، 5 دستگاه صدور کارت هوشمند پس از برجام وارد کشور شد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: برای معلولین حرکتی ایستگاه های سیار در نظر گرفته ایم. بین یک میلیون دویست تا یک میلیون 400 هزار نفر کارت ملی را برای اولین بار می گیرند.