به گزارش پارس به نقل از افکار نیوز، پایگاه یوتیوب قصد دارد به مجموعه ای از وب سایت های اینترنتی ملحق شود که ویژه برنامه های تلویزیونی را به کاربران می فروشند. برایان اِستلتِر، مقاله نویس روزنامه نیویورک تایمز و کارشناس رسانه می گوید: « یوتیوب قصد دارد از کاربرانی که خواستار تماشای کانال های تلویزیونی در ازای پرداخت پول هستند، ثبت نام کند. لذا اگر شما سازنده فیلم های اینترنتی هستید و قصد دارید درآمد بیشتری از محل ساخت فیلم داشته باشید، می توانید دسترسی به آنها را محدود و هزینه ماهانه از کاربران دریافت کنید. یوتیوب روش فوق العاده ای برای دریافت هزینه از مردم برای تماشای محصولات رسانه ای ابداع کرده است. »

محبوبیت پخش برنامه های درخواستی رو به افزایش است، تا جایی که این تماشاچیان و نه شبکه های تلویزیونی هستند که زمان پخش برنامه ها را کنترل می کنند. شبکه های تلویزیونی با دریافت هزینه ماهانه از کاربران، فیلم ها و سریال ها را هر زمانی که کاربر بخواهد برای او پخش می کنند. اکنون تنها وب سایت اینترنتی که برنامه های تلویزیونی را به طور رایگان پخش می کند، به دنبال کسب درآمد است.

تغییر فرهنگ مردم از تماشای زنده برنامه های تلویزیونی به تماشای آنها در زمان درخواستی، ده تا بیست سال دیگر ادامه خواهد داشت. لذا آن دسته شرکت هایی که بتوانند خود را با این روند جدید سازگار کنند، نهایتاً بیشترین تعداد تماشاچی و کاربر را خواهند داشت.