سید ابراهیم اسداللهی در خصوص خرید و فروش غیرقانونی فیش‌های حج تمتع گفت: در راستاری رعایت حقوق شهروندان، ایجاد رفاه و اطمینان به متقاضیان وظیفه نقل و انتقال فیش‌های حج تمتع به دفاتر خدمات زیارتی مجوزدار محول شده است که در چارچوب روابط و مقررات سازمان حج انجام می‌شود بنابراین توصیه می‌شود شهروندان نقل و انتقال فیش‌ها را به صورت رسمی و بدون هیچ گونه واسطه از طریق سازمان حج و زیارت پیگیری کنند. 

وی افزود با توجه به آغاز ثبت نام‌های حج بازار برخی دلالی‌ها و کلاهبرداری‌های زیارتی گرم شده است و موسسه‌های خیریه و مراکز خدمات زیارتی غیرمجاز را به جذب مشتری ترغیب می‌کند؛ بنابراین به مردم هشدار داده می‌شود که در صورت هرگونه اعتماد به این مراکز سازمان حج و زیارت هیچ تعهدی را نسبت به افراد فریب خورده قبول نمی‌کند؛ و مراتب شکایت باید از طریق مراجع قضایی پیگیری شود. 

سرپرست اداره کل روابط عمومی سازمان حج و زیارت خاطرنشان کرد دلالان فیش‌های حج خود را به عنوان واسطه‌ی سازمان حج و زیارت و مردم معرفی کرده و با فریب متقاضیان به فروش فیش‌های ارزان قیمت حج و اعزام زود هنگام، درآمدهای غیرقانونی کسب می‌کنند.

وی عنوان کرد ۲۴۰۰ دفاتر فعال زیارتی در کشور دایر شده که مورد تأیید سازمان حج و زیارت قرار گرفته است. بر این اساس لیست اسامی دفاتر زیارتی مجاز در سامانه مدیریت حج هریک از استان ها، قابل مشاهده و بهره برداری است. 

اسداللهی اذعان داشت در حال حاضر فیش‌های حج با اولویت سال ۸۵ قابل نقل و انتقال است و اعزام بر اساس فیش‌های سالهای قبل به چند سال آینده موکول شده است؛ بنابراین تصوری تحت عنوان فیشهای فوری، اعزام فوری وجود ندارد.

وی در ادامه گفت: در سازمان حج و زیارت خرید و فروش فیش‌های حج غیرقانونی بوده و پیگرد قانونی دارد. براین اساس سازمان حج وظیفه نقل و انتقال فیش‌ها را بر عهده داشته و دلال‌ها و واسطه‌ها را در احقاق این فریضه الهی حذف می‌کند.