علی اکبر مداحی در  درباره برنامه‌های انجام گرفته کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی اظهار کرد: بیش از 500 مراسم مذهبی، عزاداری، مرثیه‌سرایی، سخنرانی، قرائت دعا و قرآن کریم در طول ایام اربعین حسینی در موکبهای مسیر پیاده‌روی زائران، کربلا، نجف، سامرا و کاظمین برگزار شد.

وی با بیان اینکه این مراسمهای مذهبی از 9 تا 21 صفر برگزار شد، عنوان کرد:‌ قالب برنامه‌های برگزار شد بعد از نمازهای یومیه انجام گرفت و بیش از یک میلیون نفر از زائران اربعین حسینی در آن حضور یافتند.

مسئول مراسم کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی تصریح کرد: 30 موکب در شهرهای کربلا، نجف، مسیر پیاده‌روی زائران، سامرا و کاظمین میزبان برگزاری مراسمهای ذکر شده بوده‌اند و استقبال زائران نیز بسیار مناسب بود.

مداحی با بیان اینکه دعای کمیل، ندبه، زیارت اربعین و قرائت قرآن با حضور شکوهمند زائران اربعین حسینی برگزار شد، گفت: 5 مراسم در شب اربعین و جمعه‌های منتهی به این ایام به صورت زنده از شبکه‌های مختلف رسانه ملی پخش شد.

وی با بیان اینکه دسته عزاداری زائران ایرانی در شب اربعین به عزاداری پرداختند، اظهار کرد: دسته عزاداری موکب احباب الرضا در شب اربعین با ترکیب 10 مداح و حضور 50 هزار نفر از زائران از ساعت 20 تا 2 بامداد در بین الحرمین به عزاداری پرداختند و شکوهی از سوگواری را جلوه‌گر کردند.

مسئول مراسم کمیته فرهنگی ستاد مرکزی اربعین حسینی عنوان کرد:در طول مسیر دسته عزاداری زائران ایرانی در بین الحرمین و حرم امام حسین(ع) و ابوالفضل العباس(ع) 10 نفر از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی پرداختند و استقبال بی‌نظیری از این مراسم صورت گرفت.

مداحی تصریح کرد: قرائت قرآن 50 هزار نفر از زائران ایرانی همراه با دسته عزاداری و ختم سوره الرحمن یکی از ابتکارات در جریان برنامه‌ها بود.