این خبر علیه خرید و فروش شوکر درج شده است
هیچ گونه خرید شوکر و وسایل مشابه انجام نمی‌شود
لطفا برای خرید تماس نگیرید!


پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- آزاده باقری- چند روز پیش یکی از تماشاچیان برنامه خندوانه به دلیل دعوا بر سر آبجوش ناگهان به طرف مقابل گاز اشکآور زده و موجب شده بود تا ضبط این برنامه دچار اشکال شود. هفته پیش هم جوانان دهه هشتادی در تجمع مجتمع کوروش از گازهای اشکآور استفاده کرده بودند و حالا این سؤال مطرح میشود که چطور میتوان به برخی تجهیزات بدون مجوزهای قانونی دسترسی داشت؟ میدان گمرک، میدان امام حسین(ع) و میدان حسن آباد سه مرکز عمده فروش لباس و تجهیزات نظامی در تهراناند که معمولاً سربازان و نیروهای نظامی کادر برای خرید، فروش یا خیاطی و دوخت اتیکت لباس خدمت به این سه مرکز مراجعه میکنند. علاوه بر افراد نظامی، کسانی که کارشان شکار، جنگل بانی، طبیعت گردی و محیط بانی، کوهنوردی و... است هم به اینجا سری میزنند تا بتوانند وسایل و لباسهای موردنیاز خود را تهیه کنند اما باکمی چرخیدن در میان مغازه ها و پرس وجو درباره وسایل و ابزاری که برای خرید و فروش گذاشته اند، خیلی زود دستگیرتان میشود که اینجا فقط محلی برای فروش لباس و پوتین سربازی نیست بلکه اجناس و کالاهایی در اینجا به فروش میرسند که شاید فقط در تلویزیون و فیلمها دیده باشید.

پوتین های عاج دار، لباسهای ضدحریق، علائم جاده ای، تبرهایی که تا چهار هزار ولت میتوانند برق را تحمل کند، باتوم، شوکر برقی، اسپری اشک آور، پنجه بوکس و... دیگر هرچه که فکرش را بکنید یک نظامی یا شکارچی و کوهنورد برای رفع حاجت هایش نیاز دارند در لابه لای اجناس شلوغ و درهم ویترینهای بدون رنگ و جلا پیدا میشوند. مغازه داران تا توانسته اند آنقدر به در و دیوار مغازه هایشان لباس، پوتین، کوله پشتی، کلاه و... آویزان کرده و روی زمین جنس تلنبار کردهاند؛ امکان ندارد شیر مرغی که میخواهید در بین آنها نباشد و اگر هم نبود جای نگرانی نیست. حتی شده از جای دیگر زنگ بزنند جنس موردنظرتان را پیدا کنند نمی گذارند شما دست خالی از مغازه بیرون بروید. یکی از کالاهای غیرمجازی که در میان جنسهای مغازه داران گمرکی پیدا میشود و باید درگوشی سراغ آن را بگیرید، شوکر برقی و اسپری اشک آور است؛ وسایلی که این روزها به نظر میرسد خیلی راحت در اختیار مصرف کنندگان حتی بدون داشتن مجوز حمل قرار میگیرد.

ساعت، عینک، کوله پشتی، قمقمه، چاقو، تبر، پوتینهای عاج دار، لباسهای ضدحریق، علائم جاده ای، باطوم، شوکر برقی، اسپری فلفل، پنجه بوکس و... اینها وسایلی است که در بین لباس، پوتین، کوله پشتی، کلاه و کمربند به چشم میخورند. معمولاً اکثر این جنسها مستقیم وارد بازار نمی شوند چون اجازه فروش این وسایل در کشور داده نشده به همین علت رابطی آنها را برای فروش به بازار می آورد و وقتی به بازار می آیند، مشتریان آن هم سر و کله شان پیدا میشوند و برای خرید ساعت و عینک آمریکایی و سایر وسایل سر و دست میشکنند. به همین دلیل در اینجا فقط لباس و پوتین سربازی خرید و فروش نمی شوند. دنیایی از ابزار و تجهیزات نیز معامله میشوند. عده ای آنها را برای فروش می آورند و مغازه داران حتی بدون اینکه بدانند این ابزار چه چیزی هستند و به چه کاری می آیند به فروش میرسانند. پیرمردی که سالهاست فقط کارش آمدن به میدان گمرک و باز کردن مغازه اش و منتظر ماندن برای آمدن مشتری است می گوید: «چند وقت پیش بود که یک جعبه ابزار کامل آمریکایی چهار طبقه برای فروش آورده بودند و ما هم آن را خریدیم. آنقدر وسایل عجیب و غریب در آن بود که آدم تعجب میکرد. با این حال زیاد در مغازه نماند و یکی آن را خرید.»

شوکر بدون مجوز 300 هزار تومان با مجوز حمل یک میلیون تومان

سخت میشود سراغ اصل مطلب رفت. برای اینکه قصدمان از آمدن به خیابان گمرک، اطلاع پیدا کردن از وضعیت خرید و فروش اسپری اشک آور و شوکرهای برقی بود که گفته می شد به راحتی میتوان در این خیابان تهیه کرد. بالاخره سؤال اصلی مان را با یکی از مغازه داران مطرح میکنیم. پسری که در مغازه بود بدون آنکه واکنش بد یا عجیبی نشان بدهد میگوید: «برای خودت میخواهی؟» وقتی با جواب مثبت روبه رو می شود می گوید: «در اینجا شوکر بدون مجوز حمل بخواهی از 300 تا 450 هزار تومان قیمت دارد اما اگر میخواهی مجوز حمل هم داشته باشی باید کمی بیشتر هزینه کنی چون دردسر تهیه مجوز هم به آن اضافه میشود و باید نزدیک به یک میلیون تومان بابت شوکر مجوزدار بپردازی. البته این مجوز فقط برای حمل است و برای استفاده نیست. زمان استفاده از شوکر برقی حکم استفاده از سلاح گرم دارد.» شوکرهای برقی انواع گوناگونی دارند و او درباره انواع شوکرها میگوید: «شوکرها بسته به اینکه برای چه سالی اند قیمتشان فرق میکند چون کیفیت کارش آن هم هرچه به سال 2016 نزدیکتر باشد بالاتر میرود. 2 نوع شوکر هم وجود دارد. شوکر تماسی و شوکری که برق را شلیک میکند. شوکرهایی که برق را شلیک میکنند خیلی خطرناک اند و ممکن است باعث مرگ شوند؛ اما شوکرهای تماسی را اگر به کمر به پایین بزنید آنقدر آسیب رسان نیست اگر به سمت گردن یا قلب زده شود خطر مرگ را خیلی زیاد میکند. همچنین شوکرها ولتاژهای متفاوت دارند که طبیعتاً هرچه ولتاژ آن بالاتر برود خطرناکتر میشوند.»

اسپری فلفل از 30 تا 70 هزار تومان

مثل اینکه تهیه اسپری اشک آور ساده تر از شوکر برقی است و آنقدرها هم قیمت ندارد. حتی خود مغازه دار هم پیشنهاد میدهد که حمل اسپری دردسر کمتری دارد و ممکن است از شوکر در زمان خطر به درستی نتوان استفاده کرد و میگوید: «اسپری هم قیمت کمتری دارد و هم دردسر حمل آن کمتر است. شوکر به دلیل برقی که دارد ممکن است در زمان خطر عجله کنی و دستگاه را به سمت خودت بگیری. یا وقتی میخواهی به بدن کسی که شما را مورد اذیت قرار داده بزنی به نقطه حساس ضربه بزنی و آن وقت آسیب باعث مرگ طرف مقابل بشود؛ اما نهایت خطر اسپری اشک آور همان سوزش چشم است و طرز استفاده اش مانند افشانه های خوشبوکننده است و زیاد نیاز آموزش و دقت ندارد. البته اگر پلیس در وسایل شما اسپری را پیدا کند باید پاسخگو باشید و جرم حساب میشود.» از قیمت که میپرسیم متوجه میشویم آنقدرها هم قیمت بالایی ندارد و میگوید: «اسپری اشک آور از 30 هزار تا 50-70 هزار تومان قیمت دارد. مراقب باش که بعضی از مغازه داران اسپری تاریخ گذشته میفروشند که دیگر یا به درد نمیخورد یا ضرر آن خیلی زیادتر میشود و بعضی وقتها باعث کور شدن طرف مقابل هم خواهد شد.»

شوکر

امروزه نیرو های امنیتی ، انتظامی و پلیس در همه جای دنیا از تجهیزات بهتر و جدیدتری برای مقابل با سارقان و تبهکاران استفاده میکنند. یکی از این تجهیزات مهم شوکر ها هستند که برای متوقف کردن سارقان ، تبهکاران و شورشی ها بهترین گزینه است زیرا باعث جلوگیری از تلفات و خونریزی می شود. در این مقاله سعی داریم با عملکرد شوکر ، انواع و ویژگی های آن و همچنین نحوه ی چگونگی دریافت مجوز صحبت کنیم.

شوکر ها ، که توسط نیروهای امنیتی ، پلیس ، محافظین ، بادیگارد ها و افراد خاص مورد استفاده قرار می گیرد. علت محبوبیت این سلاح این است که آسیب جدی وارد نمیکند ، قابل حمل است و برای حفاظت شخصی بسیار پر کاربرد است. این سلاح یک بار الکتریکی با جریان بالا و ولتاژ پایین ایجاد میکند که باعث می شود فرد در حرکات خود دچار اختلال شود و تا مدت کوتایی فلج شود. شوکر پرتابی امروزه بسیار پرکابرد است.

شوکر

شوکر چیست ؟ و چگونه عمل می کند ؟

ما الکتریسیته را یک عامل مضر و کشنده می دانیم. اگر بدنمان به یک سیم لخت برخورد کند و یا صاعقه به ما بزند احتمال آسیب دیدگی و یا حتی مرگ وجود دارد که همه این ها از الکتریسیته نشات میگیرد. اما باید این نکته را در نظر گرفت که همین جریان الکتریسیته با ولتاژ و توان پایین تر بی خطر است.وجود جریان الکتریسیته در بدن ما ، برای انجام هرکاری ضروری است.مغز و اعصاب انسان برای رساندن اطلاعات بین اجزای مختلف از طریق عصب ها از جریات الکتریسیته استفاده میکنند. ما برای انجام تمام کار های روزانه خود به این جریان ها احتیاج داریم.

وقتی میخواهید یک ساندویچ درست کنید،مغز شما یک پیام الکتریکی به یک سلول عصبی میفرستد که این پیام سپس به ماهیچه های دست شما منتقل میشود.سیگنال الکتریکی به سلول عصبی میگوید که یک پیام نوترونی به سلولهای ماهیچه بفرستد و بدین ترتیب ،ماهیچه ها در جهت مناسب برای قرار دادن ساندویچ روی هم حرکت میکند.وقتی ساندویچ را گاز میزنید ، دهان شما سیگنال به مغزتان میفرستد که مزه آنرا به شما میگوید.

بدین ترتیب ، اجزای مختلف بدن از نیروی الکتریسیته برای برقراری ارتباط با دیگران استفاده میکند.این در واقع مثل یک سیستم تلفن یا اینترنت عمل میکند.

ایده ی موجود در دستگاه شوکر یا سلاح شوک دهنده این است که در سیستم عصبی انسان اختلال ایجاد کند و در واقع به آن شوک دهد. شوکر یک بار الکتریکی با آمپر پایین و ولتاژ بالا تولید میکند. در واقع دارای شدت جریان کم و فشار زیاد می باشد. زمانی که شما شوکر را به طرف مهاجم نشانه میگیرد و از آن استفاده می کنید این بار با جریان ۳ آمپر وارد بدن انسان شده و در سیستم عصبی فرد اختلال ایجاد میکند این جریان آسیبی به بدن نمیرساند مگر اینکه به مدت طولانی بر روی مهاجم استفاده شود.

در واقع شوکر ها اطلاعات گیج کننده ای را به بدن انسان وارد میکنند. در واقع اتفاقی که می افتد به شرح زیر است:

بار الکتریکی که توسط شوکر وارد بدن می شود با سیگنالهای مغزی ترکیب شده و عمل بازخوانی پیام را با مشکل مواجه میکند. و زمانی که این خطوط ارتباطی حرکت خود را به سمت پایین آغاز میکنند فرد هیچ کنترلی بر روی حرکات خود ندارد و برای مدتی فلج می شود. برای همین استفاده از آن برای هر فردی مجاز نیست و تنها گروه ها و افراد خاص می توانند از این وسیله استفاده کنند قبل از خرید شوکر باید نحوه ی کار کرد و تمام اطلاعات لازم را بدست آورید.

دستگاه‌های استاندارد ضرر پایداری در فرد مقابل ایجاد نمی‌کند اما بر مدتی سیستم‌های حرکتی او مختل می‌شود. شخصی که چنین دستگاهی در اختیار دارد باید بداند که مسئولیت بالایی بر دوش اوست. از نظر اخلاقی می‌بایست تنها در صورتی استفاده شود که چاره دیگری برای دفاع از خود در برابر شخص مهاجم وجود نداشته باشد.

به طور کلی حمل سلاح و استفاده از هر نوع سلاحی چه توسط افراد عادی و چه توسط نیروهای امنیتی از دو جنبه قابل بررسی است. جنبه اول بحث اخلاقی استفاده از سلاح است و جنبه دوم قوانین مربوط به استفاده است.

انواع شوکر الکتریکی و قیمت شوکر

در بررسی بازار فروش شوکر به طیف متنوعی از انواع شوکرهای برقی مواجه خواهید شد. شوکرهای پرتابی، شوکرهای مایع و شوکرهای معمولی استاندارد و شوکرهایی با نام اسکورپی ماکس که اغلب دست نیروهای امنیتی می‌بینید و این شوکرها را در بازار فروش شوکر به عنوان کارآمدترین انواع شوکر می‌شناسند. این دستگاه با قدرت ۲۰۰ کیلووات تا شعاع ۲ متری پرتاب می‌شود.

شوکر ها انواع  مختلفی دارند.شوکر ها هر کدام در اندازه ها و ولتاژ های مختلف موجود هستند. بعضی از آن ها اینقدر قوی هستند که حتی از فاصله دور نیز عمل میکنند. در ادامه دو نوع استاندارد و شوکر پرتابی یا شوکر تفنگی را برای شما شرح میدهیم.

خرید شوکر استاندارد :

 شوک دهنده های متعارف ، طرحی بسیار ساده دارند .آنها به اندازه یک چراغ قوه هستند و معمولا با باطریهای 9 ولتی کار میکنند.این باطریها جریان الکتریسیته را به یک مدار متشکل از اجزای الکتریکی مختلف ارسال میکنند. این مدار از چند ترانسفورماتور تشکیل شده است که ولتاژ را افزایش ( معمولا بین 20000 تا 150000 ولت ) و قدرت را کاهش میدهند .این مدار همچنین یک نوسانگر دارد که به جریان ،حالت نوسانی میدهد تا یک الگوی پالسی ویژه از الکتریسیته ایجاد شود.این جریان یک خازن را شارژ میکند .خازن نیز یک بار الکتریکی درست کرده و به الکترودهای انتهای مدار میفرستد.الکترودها دو صفحه فلزی رسانا هستند که روی مدار نصب شده اند و بین آنها فاصله وجود دارد .از آنجا که الکترودها در امتداد مدار نصب شده اند ، بین آنها اختلاف ولتاژ بالائی وجود دارد.اگر فاصله بین دو الکترود را با یک رسانا (مثلا بدن فرد مهاجم ) بپوشانید ، پالسهای الکتریکی سعی میکنند از یک الکترود به الکترود دیگر منتقل شوند و در نتیجه ، جریان الکتریسیته وارد سیستم عصبی فرد میشود.

الکترودهای بیشتر در شوکر ها

امروزه بیشتر انواع شوک دهنده ها دو جفت الکترود دارند؛یک جفت درونی و یک جفت بیرونی دارند.جفت بیرونی ، الکترودهای بار ( Charge Electrodes ) در فاصله بیشتری از هم قرار دارندو بنابراین جریان وقتی جاری میشود که یک رسانا بین آن دو قرار بگیرد.اگر جریان نتواند بین این دو الکترود جاری شود ، به جفت درونی یا الکترودهای آزمایشی ( Test Electrodes ) منتقل میشود .این الکترودها بقدری به هم نزدیک هستند که جریان الکتریسیته میتواند بین آنها جاری شود.جریان در حال حرکت ، ذرات هوا را در شکاف بین دو الکترود یونیزه میکند و یک جرقه با صدای خاصی ایجاد میکند.این جرقه معمولا به عنوان یک عامل بازدارنده استفاده میشود:وقتی مهاجم جرقه را میبیند و صدا را میشنود ،متوجه میشود که شما مسلح هستید.برخی از شوک دهنده ها از عامل هیجان بجای هشدار استفاده میکنند.این نمونه ها به شکل چتر ، چراغ قوه یا دیگر اشیاء دارای کاربرد روزانه دارند ، در می آیند و مهاجمان را غافلگیر میکنند.این نوع شوک دهنده ها معمولا توسط برخی شهروندان خاص استفاده میشوند، چونکه کوچک هستند و استفاده از آنها بسیار ساده است.اما نیروهای پلیس و امنیتی معمولا از شوک دهنده های پیچیده تر با برد بیشتر استفاده میکنند

خرید شوکر پرتابی یا تفنگی

فرض کنید یک نیروی پلیس و یا یک فرد عادی هستید ، در ساعتی از روز فردی را مشاهده میکنید که در یک کوچه دزدی است و یا اینکه می خواهد به شما حمله کند ، فاصله ی این سارق تا شما حدوو ۱۲ متر یا بیشتر است . در این صورت شوکر دستی و استاندار به کار شما نمی آید. آن سارق قصد فرار کردن دارد و یا اینکه با نزدیک شدن به شما ممکن است قبل از اینکه بتوانید از شوکر دستی خود استفاده کنید به شما آسیب برساند. در این شرایط شوکر پرتابی یا شوکر تفنگی بسیار پرکاربرد خواهد بود.

شوکر پرتابی دارای دو نوع است : یک نوع معمول شوک دهنده ها ، انواع پرتابی(Taser Gun ) هستند.این نوع شوک دهنده ها بر اساس همان اصول بکار رفته در شوک دهنده های معمولی کار میکنند و فقط دو الکترود شارژ آنها به یک قسمت خاص وصل نیستند .این الکترودها در انتهای دو سیم رسانای بلند قرار دارند که به مدار الکتریکی شوک دهنده وصل میشوند.با کشیدن ماشه ، یک کارتریج گاز فشرده در داخل شوک دهنده باز میشود .گاز در حال انتشار ، فشاری را در پشت الکترودها ایجاد میکند و آنها را به جلو پرتاب مینماید.

این الکترودها دو گیره کوچک دارند که به لباس مهاجم وصل میشود.وقتی الکترودها وصل میشوند، جریان از طریق سیمها به بدن مهاجم منتقل میشوند و به همان روش قبلی وی را از پای در می آورد.برتری عمده این طرح ، در دور برد تر بودن آن است (برد آن 4 تا 6 متر میباشد ) و نقطه ضعیفی که دارد نیز این است که تنها یک بار میتوان با آن شلیک کرد،چرا که پس از هر بار شلیک باید سیم را جمع کرد و دوباره در محل قرار دهید و یک کارتریج گاز جدید بگذارید.البته در صورت از دست رفتن هدف ،میتوان از تیزرهایی مانند شوک دهنده های قبلی استفاده کرد.

شوک دهنده های پرتابی یک سامانه تشخیص شلیک کننده نیز دارند.وقتی یک پلیس الکترودها را شلیک میکند ، چندین شیئ به اندازه آبنبات همراه آن پرتاب میشود که نشان میدهد چه کسی و در چه جهتی شلیک کرده است.برخی از این انواع ، یک رایانه نیز دارند که زمان و تعداد شلیکها را ثبت میکند.

شوکر پرتابی بدون سیم

نوع دیگر نوع تفنگی است که از تکنولوژی جدیدتری در آن استفاده شده است ، در این مدل گلوله های الکتریکی به سمت مهاجم پرتاب می شود و باعث فلج شدن مهاجم تا مدتی می شود. این نوع شوکر دارای بردی تا حدود ۳۰ متر است. و برای متوقف کرد مهاجمین توسط پلیس بسیار مناسب است. برخلاف شوکر تیزر ها که بردی معادل ۱۲ متر دارند و حتما باید سیم ها به بدن مهاجم وصل شوند. اما در این نوع شوکر ، یک گلوله تا فاصله ی ۳۰ متر شلیک شده اما به جای کشتن مهاجم فقط او را فلج میکند.

در واقع می توان گفت این وسیله قابلیت های شوکر تیزر را در یک گلوله فراهم کرده است.

شوکرهای مایع

[​IMG]

شوک دهنده ها یک نمونه دیگر نیز دارند که تا حدودی دور برد تر است.و با نام شوک دهنده مایع شناخته میشود .تنها فرق این نوع شوک دهنده با شوک دهنده های پرتابی در این است که برای ارسال جریان الکتریسیته از یک جریان مایع استفاده میکنند و نه سیم .

این نوع شوک دهنده ها دارای یک مخزن هستند که یک ماده بسیار رسانا ( مخلوطی از آب ، نمک و دیگر مواد رسانا ) را در بر دارد . وقتی ماشه کشیده میشود، جریان الکتریسیته از اسلحه شروع شده و با گرفتن رد مواد مایع به مهاجم منتقل میشود. این سلاحها دارای برد بیشتری هستند و آنها را به دفعات میتوان استفاده کرد.اما شوک دهنده های مایع معمولا حجیم و سنگین هستند و گاهی نیز مخزن مایع آنها روی یک وسیله نقلیه سوار میشود.

شوک دهنده ها روز بروز کاربرد گسترده تری پیدا میکنند.با این نوع سلاحها میتوان افراد جانی و تبهکار را از پای در آورد بدون اینکه به افراد دیگر صدمه ای برسد و این برتری عمده آنها نسبت به سلاحهای گرم میباشد.

شوکر اسکورپی ماکس قویترین شوکر دنیا

اسکورپی ماکس تفنگ بی حس کننده برقی 500 کیلو ولت با ترکیب اسپری دفاعی برای استفاده حرفه ای در سازمان های امنیتی، نیروهای پلیس و افرادی که نیازمند به یک دستگاه دفاعی موثر می باشند طراحی گردیده است. اضافه شدن اسپری دفاعی روی این دستگاه موجب گردیده تا فرد بتواند تا شعاع 2 متر از دستگاه استفاده نماید!

طراحی منحصر بفرد سیستم این دستگاه موجب کاربری آسان و کنترل دستگاه با یک دست گردیده است بگونه ای که بتوان بسرعت از هر دو ابزار استفاده نمود.همچنین طراحی ارگونومیک دستگاه باعث دقت بهتر در هدف گیری و کاهش تهدید مسمومیت کاربر گردیده است ...

از سویی دیگر استفاده از این دستگاه موجب گمراهی شخص مهاجم می گردد و در این لحظه است که شما می توانید از این گمراهی به نفع خود بهره برده و شانس یک دفاع موفق را به حداکثر برسانید!

طرح این دستگاه توسط کشور فرانسه به ثبت رسیده و ساخت آلمان می باشد.

ما امیدواریم که شما هرگز مجبور به استفاده از این دستگاه نباشید و این سیستم فقط جهت افزایش اعتماد به نفس و احساس امنیت شما بکار گرفته شود.با داشتن این دستگاه می توانید مطمئن باشید که بهترین وسیله دفاع شخصی را در اختیار دارید!

مشخصات و ویژگی های فنی دستگاه:

- دارای ولتاژ موثر 500000 ولت قابل عبور از لایه های ضخیم لباس و حتی چرم!

- با استفاده از این دستگاه هنگامیکه فرد مهاجم شما را لمس کند به شما شوک وارد نمی شود!

- اسپری دفاعی با برد موثر 2 متر و تاثیر گذاری روی مهاجم به مدت 30 دقیقه!

- بدون عوارض جسمی و روحی بعدی

- دارای سویچ ایمنی

- دارای الکترودهای آبکاری شده با طلا!

خرید شوکر گلوله ی الکتریکی

گلوله ی های مورد استفاده شده در این نوع شوکر به این صورت عمل می کند که ولتاژی معادل ۵۰۰ ولت دارد که اندازه مدارهای الکتریکی را کاهش دهد و به جای انتقال بار الکتریکی توسط سیم آن ها را توسط گلوله به بدن مهاجم وارد کند.

طراحی گلوله : طراحی نوک گلوله به گونه ای انجام شده است که پس از برخورد ، توسط ۴ قلابی که در نوک آن وجود دارد شوک را در شعاع ۱۵ سانتی متری وارد میکند. اما این شوک اصلی نیست و شوکی بزرگتری در راه است ، پس از برخورد شاسی های این گلوله از نوک آن جدا می شود و به این ترتیب یک سیم مسی از آن آویزان می شود.

قلاب ها : اگر مهاجم مورد نظر سیم مسی را نگیرد ، ۶ قلابی که در گلوله تهویه شده است به صورت چرخشی وارد بدن وی می شود و شوک به او وارد می کند.

تله : مهاجم پس از اینکه سیم مسی آویزان را میبیند به صورت غریزی میخواهد آن را بگیرد تا گلوله را از خود جدا کند. اما این سیم دارای برق است و با لمس آن جریان الکتریکی وارد دست و بدن او می شود و سیم دو دست او وصل شده و باعث می شود تا مهاجم تا حدود ۲۰ ثانیه فلج شود.

باله ها : در اطراف گلوله الکتریکی باله هایی متصل شده است که به گلوله کمک می کند فاصله ی ۳۰ متری را بسیار راحت طی کند.

خرید شوکر با مجوز

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعضی از اطرافیان خود را ببینید که تجهیزاتی مانند شوکر و اسپری اشک‌آور را با مجوز قانونی با خود حمل می‌کنند.

در ابتدا خدمتتان عرض کنم که به همین راحتی نیست و باید کسانی که دارای شرایط خاصی که مد نظر مراجع ذی‌صلاح است هستند طی مراحلی مجوز را بگیرند.

خرید اینترنتی شوکر برقی

البته هستند دوستانی که بدون مجوز و با خیال راحت این نوع وسایل را با خود حمل می‌کنند و حتی با این وسایل با اطرافیان خود شوخی می‌کنند که کار بسیار خطرناکی است.

همچنین حمل این نوع وسایل بدون مجوز دارای مجازات سه ماه تا سه سال حبس است.

متاسفانه به صورت تقریبی نیمی از قتل‌هایی که دز کشور رخ می‌دهد افراد در هیجانات آنی از چاقو یا وسایل خطرناکی که با خود دارند استقاده می‌کنند.

استفاده از همین شوکر و اسپری‌ها نیز حتی در در صورت داشتن مجوز نباید سرخود و ساده باشد چرا که می‌تواند در لحظه باعث به وجود آمدن اتفاقات ناگواری شود.

دریافت مجوز شوکر و حمل تجهیزات دفاع شخصی

دریافت جواز حمل شوکر و تجهیرات ایمنی مورد نیاز برای دفاع از خود دارای شرایط خاصی میباشد. توجه داشته باشید که فقط افراد خاصی می توانند مجوز حمل شوکر را دریاف کنند.

مجوز خرید شوکر واقعی برای چه کسانی است؟

گروه هدف : طلافروشان ، زرگران ، وکلا ، پزشکان ، پرستاران و خانواده های نیرو های مسلح گروه هدف هستند و می توانند فرم درخواست تجهیزات دفاع شخصی را پر کنند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت درباره استفاده از گاز اشک آور و تجهیزات دفاع شخصی گفت: هر فردی با توجه به نوع شغل خود باید با مراجعه به پلیس پیشگیری درخواست خود مبنی بر استفاده از این تجهیزات را ارائه دهد.

پس از ارائه درخواست توسط فرد، کمیسیونی در پلیس پیشگیری تشکیل شده و اعضای کمیسیون تشخیص می‌دهند آیا فرد توان و اجازه استفاده از این امکانات را دارد یا خیر و اگر تشخیص مثبت بود سایر مراحل قانونی طی می‌شود.

بعد از خرید شوکر پلیس ازین تجهیزات کجا میتوان استفاده کرد؟

این تجهیزات واگذار شده به افراد تنها باید در حوزه کاری و نوع خواسته داوطلبان مورد استفاده قرار گیرد گفت: به عنوان مثال برای پزشکان استفاده از افشانه در صورت تعرض در حوزه کاری قابل استفاده است و اگر این فرد در محلی دیگر بر سر موضوع خاصی نزاع داشت حق‌استفاده از این تجهیزات را ندارد.

اعلام شرایط تمدید تجهیزات

پس از پایان مهلت انقضای دستگاه افراد می‌توانند مجددا به مراکز و موسساتی که قبلا تجهیزات دفاع‌شخصی را دریافت کرده‌اند، مراجعه و پس از تحویل تجهیزات خود، کارت مجوز و تجهیزات جدید تحویل گیرند.

بهای تخلف سوء استفاده از شوکر

استفاده از این تجهیزات دارای مقررات خاصی است و اگر افردی از این تجهیزات دفاع‌شخصی سوء استفاده کند. از هرگونه استفاده از تجهیزات محروم شد و در صورت عدم‌التزام به این امر فرد خاطی به مراجع‌قضایی معرفی می‌شود چرا که این افراد تنها مجاز به استفاده از این تجهیزات در بحث شغلی خود هستند.

وی درباره اینکه آیا آموزش‌های خاص نیز به افراد متقاضی ارائه می‌شود گفت: این تجهیزات از سوی وزارت دفاع دریافت می‌شود و این سازمان بروشورهای آموزشی تعبیه کرده است که همراه با این تجهیزات به متقاضی ارائه می‌شود که بر اساس آن نحوه استفاده از این تجهیزات به متقاضی بیان شده و در زمان تحویل این تجهیزات توصیه و تذکراتی از سوی افراد مستقر در موسسات به متقاضی ارائه شده و متقاضیان پس از آن اقدام به تکمیل تعهدنامه می‌کنند.

خرید شوکر آنلاین

شوکر ها در دیجیکالا و سایت های اینترنتی و به صورت پستی به فروش نمیرسند و هیچ مغازه معتبر و قانونی فروش شوکر و تجهیزات دفاعی و شوکر فروشی در کل کشور وجود ندارد. ناجا تنها مرجع ارائه تجهیزات دفاع شخصی است.
 
تنها مرجع توزیع، نگهداری و ارائه مجوز تجهیزات دفاع‌شخصی در کل کشور و در تمامی نهادها و سه قوه (مجریه، مقننه و قضایی) نیروی انتظامی است و شرکت‌هایی که از طریق اینترنت اقدام به فروش این تجهیزات می‌کنند تحت تعقیب مراجع‌قضایی قرار می‌گیرند که تاکنون نیز چندین شرکت مورد شناسایی قرار گرفته که برخوردهای لازم نیز با آنان صورت گرفته است.

فروش اینترنتی شوکر

به گفته سیفیان، شرکت‌های ناجی فتح مرصاد، حافظین قائم موعود، ایوان سراج فرهنگ، ناجی گسترجم، به پویان پوشش پارسیان از جمله شرکت‌هایی هستند که به صورت غیرمجاز اقدام به فروش تجهیزات دفاع شخصی می‌کنند.

مجوز خرید اینترنتی شوکر جیبی

وی درباره اینکه آیا مرکز انتظام می‌تواند برای تجهیزات افرادی که خارج از شبکه ناجا اقدام به خرید کرده‌اند مجوز ارائه دهد؟ گفت: نوع تجهیزات خارجی (ولتاژ و دوز) با تجهیزات ارائه شده از سوی ناجا هم خوانی ندارد و به طبع آن امکان صدور مجوز برای این تجهیزات وجود ندارد اما افراد می‌توانند ضمن تحویل تجهیزات خود، درخواستی مبنی بر دریافت تجهیزات قانونی کرده در صورتی که پس از بررسی و احراز صلاحیت فرد توسط کمیسیون‌ها بلامانع بود، به وی تجهیزات تعلق می‌گیرد.

مجوز خرید شوکر پلیسی واقعی

سیفیان با بیان اینکه صدور مجوز افشانه و شوکر به صورت متمرکز در اداره تجهیزات مرکز انتظام پلیس پیشگیری ناجا صادر می‌شود گفت: در پشت کارت (مجوز) شماره تجهیزات (افشانه – شوکر) قید شده است و با این روش برای تجهیزات هویت سازی شده است.

شرایط عمومی واگذاری تجهیزات دفاع شخصی

شرایط عمومی دریافت این تجهیزات داشتن حداقل 18 سال سن، تهدیدات جانی و مالی مشاغل در معرض تهدید، داشتن سلامت جسمی، روحی و روانی، توانایی به کارگیری از تجهیزات، عدم سوء پیشینه و عدم فساد اخلاقی است که با استعلام از پلیس امنیت مشخص می‌شود.همچنین شرایط خاص واگذاری این تجهیزات این است که افراد تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی به غیر از اعضای لشگری و کشوری که دارای حراست هستند می‌توانند با دریافت معرفی نامه از اتحادیه یا صنف خود برای درخواست این تجهیزات اقدام کنند.

البته پس از طرح موضوع در کمیسیون ویژه‌ای که در پلیس پیشگیری وجود دارد پس از بررسی در این کمیسیون که متشکل از رده‌های پلیس همچون پلیس آگاهی و پیشگیری است در صورت تایید تجهیزات دفاع شخصی در اختیار فرد قرار می گیرد.خبرنگاران نیز با توجه به تهدیداتی که وجود دارد می توانند آنها را به پلیس پیشگیری اعلام کنند تا موضوع در کمیسیون ویژه بررسی شود و سپس از مرکز انتظام این تجهیزات را دریافت کنند.

مجوز واگذاری شوکر جیبی ، شوکر پرتابی ، شوکر برقی و ...

تنها مرجع واگذاری تجهیزات دفاع شخصی مرکز انتظام پلیس پیشگیری نیروی انتظامی است و در تمامی سه قوه و همه افراد باید با کارت ویژه‌ای که از سوی این مرکز صادر می‌شود از این تجهیزات استفاده کنند. از شهروندان می‌خواهیم که از طریق شرکت‌های اینترنتی که تجهیزات دفاع شخصی را با قیمت ‌های هنگفت تری و به صورت غیرمجاز واگذار می کند، خریداری نکنند چرا که برخی از این شرکتها مدعی هستند که کارت‌هایی که صادر می‌کنند برگه تردد در داخل طرح نیز هست که این موضوع ترفندی برای کلاهبرداری است.

شهروندان باید از خرید شوکر و افشانه غیراستاندارد که از طریق مبادی غیرقانونی واگذار می‌شود خودداری کنند. اسپری‌های خارجی که بیشتر به صورت غیرمجاز فروخته می شوند برای استفاده و حفاظت در برابر حیوانات وحشی است و چون دارای دوز بالای شیمیایی است احتمال نابینا کردن فرد و سوختگی پوست وجود دارد. ضمن اینکه شوکرهای خارجی نیز با ولتاژ بالا و اکثرا تا 1800 کیلووات فروخته می‌شود این در حالی است که یک ثانیه برق 220 ولت می‌تواند فرد را به کام مرگ ببرد.استفاده از تجهیزات دفاع شخصی قانونی که از طریق مبادی ذیربط واگذار می‌شود بسیار به صرفه است چرا که این تجهیزات دارای بیمه بوده و فرد در قبال حوادث بیمه می‌شود.

وارد کننده و فروش شوکر برقی و شوکر جیبی و شوکر برقی پرتابی به دست چه کسانی است؟

وظیفه نیروی انتظامی کنترل فروشندگان تجهیزات است و هیچ نقشی در فروش تجهیزات دفاع شخصی ندارد. هم اکنون موسسات خدمات حفاظتی وجود دارند که نمایندگی فروش هستند که این شرکتها پس از معرفی مرکز انتظام به وزارت دفاع رفته و با هزینه‌های خود تجهیزات را خریداری می‌کنند. توزیع این تجهیزات بر عهده نیروی انتظامی است و پس از صدور مجوز فرد به موسسات مجاز معرفی شده و بر اساس شماره ثبت شده افشانه در کارت تجهیزات را دریافت می‌کند. براساس قانون صدور مجوز سلاح بر عهده ارتش است و صدورمجوز تجهیزات دفاع شخصی را نیروی انتظامی بر عهده دارد.

قبل از خرید و استفاده از شوکر به نکات زیر توجه داشته باشید:

  1. آهنگ ضربه جریان برق آن یکنواخت باشه و مثلآ یک بار تند و یک بار کند نشده باشد .
  2. باطری رو حتمآ چک کنید (در صورتی که اجازه باز کردن شوکر رو دارید) تا خراب نشده باشد .
  3. شوکرها 3 وضعیت هستند : خاموش ، چراغ قوه ، آماده و در وضعیت اماده چراغی دارد که به شما هشدار می دهد الان شوکر آماده هست تا یک دفعه خودتون رو اشتباه نزنید ، چراغ قوه هم به شما این امکان رو میده که در موارد نیاز به نور از آن استفاده کنید ویا انرا درمورد لزوم روی چشم فرد مهاجم بگیرید چونکه برای مدت کوتاهی تمرکز خود را از دست میدهد.
  4. حتمآ شوکر رو با ضامن و سیم شارژش همراه داشته باشید واز شارژبودن آن مطمئن باشید.
  5. آهنگ ضربه جریان برق زیاد باشه و کند نباشد.
  6. قطعات شوکر مثل تیغک هاش شل و باز نباشند.
  7. هنگام احساس خطر ابتدا ضامن شوکر را بکشید تا آماده ضربه زدن باشد؛ بلافاصله بعد از انجام عملیات یا رفع خطر مجددا ضامن را درجای خودش قرار دهید تا اشتباها خودتان ویا افراد همراهتان را دچاره شوک نکنید .
  8. هنگام استفاده از شوکر موارد ایمنی رو رعایت کنید.
  9. تا زمانی که مجبور نشدید دستتون رو رو نکنید و نگزارید مهاجم بفهمه چه چیزی دارید .
  10. تا زمانی که مجبور نشدید شوکر رو به مهاجم سایش ندید چون انقدر صدای جرقه اش زیاداست که حتی سگ هم وحشت میکند.
  11. به قلب کسی شوکر نزنید ، به بیضه ها هم نزنید ، به کمر هم نزنید.
  12. ران پا برای اصابت مناسب تر است ، همینطور گردن و شکم و دست وساق پای فرد مهاجم .
  13. چراغ قوه شوکر هایی مثل 669 میتونه از خود شوکر قوی تر باشه و باعث اختلال چند لحظه ای در دید مهاجم بشه و شما میتونید بلافاصله عمل دستگیری رو انجام بدید.
  14. شوکر اسباب بازی نیست لذا از آن استفاده های بی مورد ویا شوخی نکنید ودر زمانهای عادی هم استفاده نکنیدچون باطری آن به مرور ضعیف شده ودر زمان مورد نیازتان پاسخ نخواهد داد.

مجازات خرید شوکر برقی پرتابی بدون سیم بدون دارا بودن مجوز

حمل اسپری‌های اشک آور و شوکر مطابق با قانون تحت عنوان اسلحه و مهمات و سلاح شناسایی می‌شوند و در صورتیکه فرد آن‌ها را بدون داشتن مجوز حمل کند مجرم است.

طبق قانون قاچاق اسلحه و مهمات، داشتن سلاح و مهمات غیرمجاز جرم است و اگر افرادی مهماتی همچون شوکر یا اسپری اشک آور را به صورت غیرمجاز حمل کنند باید بر اساس قانون محاکمه شوند.

استفاده کنندگان از گازهای اشک آور علاوه بر جزای نقدی به جزای کیفری نیز محکوم می‌شوند که این مجازات شامل 2 تا 5 سال حبس برای نگهداری، فروش، حمل، استفاده یا هر نوع معامله دیگر با این وسیله است.

البته اگر فرد خود به صورت داوطلبانه این مهمات غیرمجاز را تحویل دهد برای او تخفیف مجازات در نظر گرفته می‌شود و اموالی که از وی دریافت می‌شود به نفع وزارت دفاع توقیف خواهد شد.

آیا شوکر را میتوان هدیه داد؟

شوکر را نمیتوان خریداری نمود و یا آن را به عنوان هدایای تبلیغاتی و یا هر عنوان دیگری هدیه داد. واگذاری شوکر نیازمند اقدامات قانونی است.

قیمت انواع شوکر برقی

قیمت شوکر خرچنگی ، قیمت شوکر جیبی ، قیمت شوکر برقی ، قیمت شوکر پرتابی ، قیمت شوکر آمریکایی قیمت شوکر پرتابی بدون سیم ، قیمت شوکر پلیسی و ...

شوکرها در بازار سیاه و به صورت قاچاقی و غیر قانونی از 500هزار تومان به بالا به فروش میرسند.