سردار مهدی معصوم بیگی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا با بیان اینکه طرح نوروزی پلیس از 28 اسفند سال گذشته آغاز شد و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد، افزود: این موفقیت با برنامه ریزی موثر نیروی انتظامی در حوزه پیشگیری از جرم و توجه مردم به توصیه های پلیس کسب شده است.


وی ادامه داد: حوزه پلیس پیشگیری برای افزایش آسودگی و ایمنی هر چه بیشتر مردم و جلوگیری از سرقت، بیش از یکصد هزار نیرو را در طرح نوروزی و در سطح کشور به کار گرفته تا مردم با آرامش و بدون دغدغه سفر کنند.

سردار معصوم بیگی گفت: همچنین همه تفرجگاه ها، شهرهای مسافرپذیر و مسافر فرست تحت پوشش پلیس قرار دارند و افزون بر یکصد هزار نیرو، بیش از 15 هزار واحد گشتی شامل خودرویی و موتوری در طرح نوروزی پلیس فعالیت دارند.

وی همچنین با تاکید بر توجه مردم به توصیه های پلیس تصریح کرد: به مردم تاکید می کنیم در مکان هایی مانند تفرجگاه ها و مدارس که در استانها و شهرستانها برای اسکان نوروزی مشخص شده و ستاد تسهیلات نوروزی دارند، سکنی داشته باشند زیرا این اماکن تحت پوشش نیروی انتظامی هستند.

جانشین پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: اگر وارد شهری می شوند شاید افرای که در ابتدای ورودی شهرها اقامتگاه هایی را اجاره می دهند مورد تایید نباشند و مردم باید مراقب باشند که دچار مشکل نشوند و حتما به ستاد تسهیلات نوروزی شهر مراجعه کنند.

وی گفت: برای کاهش سرقت خودرو و سرقت لوازم داخلی آن، محل پارک چه به صورت موقت یا دائمی باید مناسب باشد.

سردار معصوم بیگی همچنین به مردم توصیه کرد، از گذاشتن اشیا قیمتی و برخی لوازم شخصی در داخل خودرو خودداری و ضبط و پخش را نیز حتما جدا کنند.

وی گفت، امیدواریم با رعایت توصیه های پلیس توسط مردم و با تعامل آنها با نیروهای خدوم ناجا، سفر خوش و ایمنی برای آنها حاصل شود.