پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- سخنگوی کمیسیون عمران شورای شهر تهران گفت: شورای عالی شهر سازی به عنوان یک مقام بالا دستی در نظام جمهوری اسلامی است که مسئولیت موضوعاتی کلی در حوزه شهرسازی و تصمیمات اساسی در شهر و استان را دارد که چنین ماموریتی برای این شورا در قانون دیده شده است.

 ابوالفضل قناعتی سخنگوی کمیسیون عمران شورای شهر در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس»، گفت: شورای عالی شهرسازی در جاهایی که خلاف ضوابط عمل شده باشد و یا با آیین نامه مطابقت نداشته باشد ورود پیدا می کند و ضمن اینکه وظیفه نظارت گری دارد وظیفه کنترل هم دارد.

 وی با اشاره به بحثی که اخیرا در شورای شهر مطرح شده اظهار داشت: تعدادی اعضای شورای شهر به تغییر کاربری فضای سبز بوستان مادر به مسکونی تجاری اعتراض کردند  البته این قسمت بوستان درخت نداشته ٰشهرداری آمده و به پیمانکار اجازه داده آنجا را مسکونی تجاری کند.

این عضو شورا با بیان اینکه اعتراضات در حال بررسی است اظهار داشت: شورای عالی شهرسازی در این موضوع حساس شده که به عقیده من با ماموریتی که شورای عالی شهرسازی دارد ورودش به این موضوعات جزئی صحیح نیست.

شورای عالی شهرسازی  باید برای سیاست های کلی  وقت بگذارد
وی تصریح کرد: شورای عالی شهرسازی باید برای سیاست های کلی وقت بگذارد و صلاح نیست برای موضوعاتی که شورای شهر خود پی گیری می کند و شهرداری هم پاسخگو است ورود پیدا کند. 

وی با اشاره به اینکه این موضوعات این چنینی باید توسط شورای شهر و مدیریت شهری پی گیری شود اظهار داشت: اگرشورای عالی شهرسازی به هر دلیلی چه سیاسی و چه غیر  از آن بخواهد در این موضوع تصمیم گیری کند بعید نیست درآینده این شورا برای یک ساختمان صد متری در تهران هم ورود پیدا کند که این در شان و جایگاه شورای عالی شهرسازی نیست.

قناعتی ادامه داد: من در عین اینکه به تصمیمات شورای عالی شهرسازی احترام قائل هستم اما توصیه ام به این شورا این است که به موضوعاتی که شورای شهر خودش پی گیری می کند ورود پیدا نکند چرا که اگر این گونه باشد وجود  شورای شهر  دیگر بی معنی میشود. 

شورای عالی اجازه دهد کارهای شهری را خود مدیران شهری انجام دهند 
این عضو شورای شهر با بیان اینکه شورای عالی اجازه دهد کارهای شهری را خود مدیران شهری انجام دهند تصریح کرد: اگر تصمیم داشته باشیم که یک جایگاه مدیریتی و یا شخصیتی را تخریب کنیم قطعا یقین داشته باشیم در این میان این مردم هستند که متضرر می شوند 

قناعتی در ادامه گفت: شورای شهر  اگر تخلفی ببیند رسیدگی می کند و ورود دیگر سازمان ها معنا ندارد و اگر شورا از عهده کار برنیامد در مرحله بعد شورای عالی شهرسازی ورود پیدا کند.

حساسیت شورای عالی شهرسازی به شهرداری تهران زیاد است
 سخنگوی کمیسیون عمران شورای شهر اظهار داشت: حساسیت شورای عالی شهرسازی نسبت به شهرداری تهران  نسبت به شهرداری های دیگر به نسبت زیاد تر و بيش از حد است