به گزارش پارس، خبرورزشی نوشت: او هميشه يك پاي ثابت اعتراض به روند مديريت در فدراسيون فوتبال و باشگاه استقلال بوده است، از مربيانش هم به صورت رودررو انتقاد كرده است. جباري خاص و سخت گير است و گروه خونش چنان كه پيشتر هم نوشته بوديم به فوتبال ايران نمي‌خورد. براي جباري رفتن از استقلال، حتي پس زدن تيم ‌ملي كار ساده‌اي بوده است. او مي‌توانست در تيم كارلوس كروش جايگاه مخصوص به خودش را داشته باشد اما پيش از جام ‌جهاني‌ و در يك حركت پيش‌بيني نشده از حضور در تيم ‌ملي انصراف داد. بعدها شنيديم كه اين بازيكن به ليگ قطر مهاجرت كرده و همان روز بود كه با خود گفتيم اين بهترين تصميم شخصي از سوي اين بازيكن بوده است.

هر آدمي بايد ببيند چه چيزهايي در زندگي او را ارضا مي‌كند. مجتبي جباري، فوتبال را براي زندگي راحت و بي‌دغدغه دوست دارد؛ در نتيجه محصول اين تفكر مي‌شود درآمدزايي و فوتبال ايران، آن پولي كه جباري خواهانش است را به او نمي‌دهد. تيم‌هاي عربي به دليل فقر تكنيكي خود عرب‌ها در فوتبال، بازيكنان تكنيكي را روي هوا مي‌زنند و آنها چقدر دير مجتبي جباري را كشف كردند. جباري در ۳۱ سالگي به ليگ قطر رفت و هم‌اكنون او يكي از بهترين نيروهاي خارجي در اين ليگ كاملاً خارجي است. مجتبي جباري در حرف زدن هم مثل فوتبالش منطقي است.

او كه در حركتي غافلگير‌كننده چندي پيش تهيه‌كننده يكي از فيلم‌هاي عبدالرضا كاهاني - فيلمساز نوگراي سينماي ايران شده بود - در مصاحبه با خبرورزشي گفت زماني كه به ايران برگردد بازيكني ۳۵ ساله است و با اينكه بدش نمي‌‌آيد دوباره براي استقلال بازي كند اما بايد ببيند كه توان حضور در اين تيم را دارد يا نه؟ مجتبي جباري بي‌ترديد پول هنگفتي در فوتبال درآورده است اما او در فوتبالي به پول رسيد كه بازيكناني به مراتب بي‌استعداد و كم‌مايه، بارشان را بستند و پولشان را نقد گرفتند. آدم دلش براي پول‌هايي كه جباري در فوتبال گرفت نمي‌سوزد و غبطه هم نمي‌خورد. اين پول‌ها در حساب كسي نشست كه قطره‌اي استعداد در درياي سابقاً مستعد فوتبال ايران داشت...