به گزارش پارس نیوز به نقل از تجارت‌نیوز، پیش بینی کلی سازمان هواشناسی بر اساس نقشه های همدیدی و آینده نگری این سازمان حاکی است:‌ روز سه‌شنبه در شمال غرب و غرب کشور و برخی مناطق جنوب غرب بارش باران پیش بینی می شود. همچنین برخی مناطق امتداد زاگرس جنوبی در استان‌های فارس و کرمان بارش پراکنده خواهند داشت.

روز چهارشنبه با تقویت فعالیت سامانه بارشی در غرب و شمال غرب برخی مناطق مرکزی کشور و غرب سواحل خزر، دامنه های جنوبی البرز مرکزی و غربی شامل استان‌های زنجان، قزوین، البرز و تهران بارش باران گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی می‌شود.

 

چهارشنبه در ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های تهران، البرز و مازندران بارش برف رخ می دهد. در این روز بارش در لرستان، شمال شرق خوزستان، غرب اصفهان، شمال چهار محال و بختیاری، کرمانشاه، کردستان، همدان، زنجان و البرز شدت خواهد داشت.

پنجشنبه سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور فعال خواهد بود. شمال غرب برخی مناطق غرب کشور، ارتفاعات و دامنه های البرز، استان‌های ساحلی خزر و شمال شرق برخی مناطق شرق کشور بارش باران و در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف را خواهیم داشت. روز پنجشنبه بارش در اردبیل، گیلان، مازندران و ارتفاعات البرز مرکزی شدت خواهد داشت.

 

طی پنج روز آینده دریای خزر مواج و متلاطم است. همچنین روزهای سه شنبه و چهارشنبه سواحل خلیج فارس در همسایگی بوشهر و خوزستان و نیز شرق دریای عمان مواج خواهد بود.