به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، از سال ۱۳۹۸ تعداد ۲۰۴۳ واحد اقدام ملی مسکن در شهر جدید پردیس آغاز و با روی کار آمدن دولت سیزدهم با طرح نهضت ملی مسکن تلفیق شد. طبق آخرین برآوردها در حال حاضر میانگین پیشرفت فیزیکی این پروژه به بیش از ۶۰ درصد رسیده است.

طبق اعلام مدیرعامل شرکت عمران پردیس در صورت تأمین زیرساخت‌های آب، برق و گاز ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی و ۳۰۰۰ واحد مسکن مهر تا خردادماه امسال تکمیل و تحویل متقاضیان خواهد شد.

خلیل محبت‌خواه در خصوص طولانی شدن روند اجرای این تعداد واحد در شهر جدید پردیس توضیح داد: به‌دلیل توپوگرافی منطقه کار ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در پردیس طولانی شده‌است. هم اکنون ۱۸ پیمانکار در حال ساخت این واحدها هستند.

 

وی افزود: شرکت‌های خدمات رسان تلاش کنند تا خدمات شهر پردیس را برای واحدهای در حال ساخت به‌موقع تأمین کنند تا امکان تحویل واحدها در زمان‌بندی انجام شده وجود داشته‌باشد.

از ابتدای دولت سیزدهم حدود ۳۰ هزار واحد مسکونی مهر در شهر پردیس باقیمانده بود که با حمایت‌های وزیر راه و شهرسازی و همراهی صندوق ملی مسکن حدود ۱۶ هزار واحد آنها در دو مرحله و در مهر و اسفند ۱۴۰۲ تکمیل و تحویل متقاضیان شد.

در کل کشور تعداد۲۴۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌تمام از گذشته روی دست دولت سیزدهم باقی مانده بود که این دولت تا کنون ۱۲۴ هزار واحد از این تعداد را تکمیل کرده است.