به گزارش پارس نیوز ، علی فرهادی در گفت‌وگو با ایسنا، درخصوص رتبه بندی نومعلمان نیز افزود: برای نومعلمان نیز سامانه رتبه بندی از روز شنبه هفته گذشته باز شده و معلمان جدید الاستخدامی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ التحصیل شده‌اند می‌توانند مدارک خود را در سامانه بارگذاری کنند و مطابق قانون رتبه‌بندی احکام آن‌ها صادر می‌شود.

وی آمار اعتراضات را به نسبت جمعیت معلمان زیاد عنوان کرد و ادامه داد: اعتراضات قابل قبول کمتر از ۲۵ درصد بود.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص شرایط رتبه‌بندی دانشجو معلمان عنوان کرد: دانشجو معلمانی که تحصیل آن‌ها پایان یافته باشد، مدارکشان تکمیل و توسط دانشگاه تایید شده باشد، در صورت بارگذاری مدرک، مشمول رتبه بندی می‌شوند.

فرهادی در خصوص میزان دریافتی دانشجومعلمان گفت: این افراد بدلیل آنکه تازه فارغ التحصیل شده‌اند در واقع آموزشیار معلم (مربی آموزشیار معلم) می‌شوند و شرایط حقوق آن‌ها نسبت به رتبه‌ای که می‌گیرند و با توجه به منطقه خدمت، سختی آب و هوا و متاهل بودن پرداخت می‌شود.

وی در پایان علت اصلاح رتبه‌بندی را به روزآوری آیین‌نامه رتبه بندی مطابق با قانون اعلام کرد و افزود: اصلاحات باید در کارگروه تخصصی بررسی شود و طبق زمان بندی در برنامه هفتم مکلف به اعلام نتیجه آن هستیم.