به گزاش پارس نیوز ، سید عباس حسینی، مدیرعامل بانک مسکن در بازدید از نمایشگاه مطبوعات و در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری دانشجو درخصوص دو میلیارد دلار گرفته شده توسط بانک مسکن از صندوق توسعه ملی گفت: برای اولین بار صندوق توسعه ملی این میزان پول را نزد یک بانک سپرده گذاری کرده و در تاریخ نظام بانکداری هم سابقه ندارد. ما در حال حاضر فعالان اقتصادی را دعوت می‌کنیم که مراجعه کنند و طرح‌های خود را ارائه دهند. بانک مسکن نیز در ادامه طرح‌ها را رسیدگی می‌کند.

حسینی ادامه داد: ما در قالب تسهیلات ارزی به متقاضیانی که علاقه‌مند هستند تسهیلات ارزی دریافت کنند، وام پرداخت می‌کنیم. هدف این کار هم این است که اگر از این تسهیلات منابعی حاصل شود، از تفاوت سود حاصل از این منابع بتوانیم در فعالیت‌ها و واحد‌های حمایتی در راستای نهضت ملی مسکن که زیرنظر دولت است استفاده شود.

مدیرعامل بانک مسکن درخصوص کاهش اقساط تسهیلات مسکن اظهار داشت: با پیگیری وزیر راه و شهرسازی و همراهی کامل شورای پول و اعتبار و بانک مرکزی، در حال حاضر اقساط نهضت ملی مسکن بر اساس آخرین بخشنامه شورای پول و اعتبار به عدد پنج میلیون و ۹۰۰ هزار تومان کاهش پیدا کرده است.

حسینی افزود: این اقساط به صورت پلکانی است تا به میزانی که توانمندی مردم افزایش پیدا می‌کند، بتوانند اقساط را پرداخت کنند.