به گزارش پارس نیوز ، علی محمد مختاری؛ مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: همزمان روز درختکاری ( 15 اسفندماه) سال جاری 2 هزار هکتار از طرح کمربند سبز پیرامون شهر تهران  عملیاتی خواهد شد که مساحت قابل توجهی از این میزان درختان مثمر ( انگور، گیلاس، آلبالو، خرمالو و...) است و بسته به محدوده مناطق تهران ارتباط دارد و در محدوده‌های مناطق 22، 5، 2، 1، 14،  13، 15 ، 20، 21 و.. 2 هزار هکتار طرح کمربند سبز اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: تا پایان سال حدود 20 بوستان مادر و کودک  به‌بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین فاز نخست روددره فرحزاد با مساحت 54 هکتار آماده شده است و ان شالا تا فروردین 1403 افتتاح خواهد شد.

مختاری به بهره‌برداری بوستان چهارباغ ( حدفاصل بزرگراه  شهید سلیمانی ـ شهید همت و شهید حقانی ـ بزرگراه مدرس) اشاره کرد و گفت: مساحت این بوستان حدود 45 هکتار است که در مرحله اول فاز نخست آن فروردین‌ماه سال 1403 افتتاح خواهد شد.

 

مدیرعامل سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درباره بوستان چهارباغ تصریح کرد: 4 باغ ایمان، دانش، آفرینش و بهشت در قالب این بوستان پیش‌بینی شده است که تا پایان فروردین سال آینده قسمت بهشت این بوستان به‌بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پل ارتباطی بین مصلی و چهار‌باغ که روی بزرگراه شهید سلیمانی در حال احداث است که این پل شبیه به پل طبیعت در بزرگراه شهید مدرس خواهد شد.

وی گفت: بنابر برنامه‌ریزی انجام شده کل پروژه چهارباغ تا پایان سال 1403 به‌بهره‌برداری خواهد رسید.

مختاری تصریح کرد: حدود 37 پروژه نیز شامل بوستان‌های محله‌ای، منطقه‌ای، بانوان و... در دستور کار قرار دارد.