به گزارش پارس نیوز به نقل از اقتصاد 100،  طرح ملّی کالابرگ الکترونیکی با عنوان "طرح فجرانه" در راستای حمایت مضاعف از سبد غذایی خانوار یارانه‌بگیر با اولویت خانوار دهک‌های اول تا هفتم، از ۱۷ بهمن‌ماه آغاز و تا ۱۷ اردیبهشت‌ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

در "طرح فجرانه" یک سبد ۱۱ قلمی شامل گوشت مرغ، گوشت قرمز، برنج، روغن، ماکارونی، شیر، پنیر، ماست، قند و شکر، تخم‌مرغ و حبوبات برای تأمین حداقل کالری، پروتئین، ریزمغذی و ویتامین‌های لازم برای هر فرد با قیمت‌های مبنای سال ۱۴۰۱ انتخاب شده و مابه‌التفاوت آن قیمت‌ها با قیمت روز(۱۴۰۲) از محل یارانه جدید دولت تأمین خواهد شد.

 

در طرح جدید کالابرگ الکترونیکی میزان حمایت دولت از یک میلیون و ۲۰۰ هزار ریال (اعتبار تشویقی کالابرگی) به ۲میلیون و دویست هزار ریال افزایش می‌یابد و شرط خرید ۲ میلیون ریال برای دریافت۲میلیون ودویست هزار ریال اعتبار تشویقی نیز حذف شده است.

مبلغ حمایتی دولت به‌صورت اعتبار در حساب سرپرست خانوار تخصیص یافته و در زمان خرید و متناسب با میزان خرید مصرف می‌شود.

با اجرای این طرح دهک‌های یک تا هفت درآمدی، مشمول اعتبار جدید می شوند و یارانه‌بگیران این دهک‌ها می‌توانند با مراجعه به فروشگاه‌های عضو طرح ملّی کالابرگ الکترونیک نسبت به خرید اقلام اساسی و بهره‌مندی از این حمایت تشویقی اقدام کنند.

شهروندان برای شناسایی فروشگاه‌های عامل طرح فجرانه می‌توانند به نرم‌افزار کاربردی شما مراجعه و فروشگاه‌های اطراف خود را مشاهده کنند.

این برنامه از طریق سایت https://shoma.sfara.ir و یا اجرای کد دستوری *۵۰۰*۱۴۶۳# قابل دریافت است.

منبع: نور نیوز