به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، حسن کریمی‌سنجری اظهار کرد: تاکنون ۶۰۰ دستگاه خودرو برقی وارد شده به کشور، از گمرکات ترخیص شده و ۶۰۰ دستگاه همچنان در گمرک است. این درحالیست که ۱۵۰۰ دستگاه خودرو در حال حمل هستند؛ بر این اساس پیش‌بینی می‌شود تا پیش از آغار سال جدید، حداقل ۲۵۰۰ خودرو برقی تحویل ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور شود.

مدیر طرح خودروهای برقی وزارت صمت خاطرنشان کرد: روال واردات خودروهای برقی توسط خودروسازها به صورت مداوم و طی هر ماه، در حال انجام است؛ در صورت انتقال فناوری توسط شرکت‌های خودروساز مونتاژکار، سال آینده، دو مدل خودروی برقی، در بخش دولتی و خصوصی با میزان ۴۰ درصد ساخت داخل، وارد بازار خواهد شد. ۱۲ خودروساز بخش خصوصی و دولتی در صف تخصیص ارز هستند تا واردات خودروهای برقی را انجام دهند و بلافاصله بعد از آن در جهت افزایش عمق داخلی‌سازی اقدام خواهد شد.

وی در یک گفت‌وگوی رادیویی در رابطه با فروش خودروهای برقی، گفت: فروش خودروهی برقی با چند مصوبه، عملیاتی خواهد شد؛ در وهله‌ی اول، ناوگان عمومی و تاکسیرانی در اولویت قرار گرفت. پس از آن، فروش خودرو برای ارگان‌های دولتی و فروش خودرو به اشخاص خارج از سامانه یکپارچه، از جمله تسهیلاتی است که برای استفاده عموم برای خودروهای برقی در نظر گرفته شده است.