به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز پنجشنبه و فردا جمعه (۱۲و ۱۳ بهمن‌ماه) فعالیت سامانه بارشی در ارتفاعات شمال غرب، غرب، ارتفاعات البرز، ارتفاعات زاگرس، ارتفاعات جنوب کشور و با شدت کمتر در ارتفاعات شمال شرق پیش‌بینی می‌شود بنابراین برای بیش از ۱۵ استان کشور هشدار نارنجی‌رنگ صادر شده است.

همچنین بارش برف و وزش باد شدید، کولاک و بهمن همراه با کاهش محسوس دما، مه آلودگی در بیشتر مناطق کوهستانی کشور پیش بینی می‌شود.

بارش‌ها از ظهر امروز پنجشنبه در مناطق مذکور شدت می‌گیرد به‌ویژه در زاگرس مرکزی و بخش‌های جنوبی کشور مانند ارتفاعات هرمزگان، ارتفاعات جنوب کرمان و ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان شدت بیشتری دارد.

با توجه به ابرناکی و مه آلودگی گسترده در مناطق کوهستانی کشور، کاهش دید افقی، عمودی و احتمال انحراف از مسیر وجود دارد همچنین وزش باد شدید، کولاک و تشدید سوزباد پیش‌بینی می‌شود.

همه فعالیت‌های مرتبط با کوهستان، اعم از کوهنوردی، دره نوردی، اسکی و … با توجه به شرایط مخرب جوی، مخاطره آمیز و خطرناک است.

امروز در نوار غربی و مرکز کشور بارندگی و وزش باد پیش‌بینی شده است و گستره بارش‌ها روز جمعه، بیشتر مناطق کشور را در بر می‌گیرد.