به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، رقابت‌های بین‌المللی کشتی آزاد و فرنگی جام هنری دگلان فرانسه، در شهر نیس فرانسه در حال برگزاری است. در شرایطی که هیچ کدام از نمایندگان کشتی آزاد و فرنگی ایران در این رقابت ها حضور ندارند، طبق لیست اعلام شده از سوی اتحادیه جهانی کشتی، ۷ کشتی‌گیر ایرانی با نام کشورهای دیگر در این مسابقات به میدان رفتند.

پیمان بیابانی ملی‌پوش اسبق کشتی ایران و دارنده مدال های طلای جوانان جهان و آسیا و برنز بزرگسالان آسیا، برای نخستین بار برای کانادا در وزن ۶۵ کیلوگرم به میدان رفت و به مدال برنز رسید. در این وزن آدن والنسیا از آمریکا طلا گرفت.

محمد متقی‌نیا ملی‌پوش اسبق ایران و دارنده مدال برنز جوانان جهان دیگر کشتی‌گیر ایرانی بود که در وزن ۷۴ کیلوگرم برای اسپانیا کشتی گرفت و صاحب مدال طلای این مسابقات شد. همچنین آلن گل محمدی نیز در همین وزن برای آلمان مبارزه کرد.

پوریا طاهرخانی نیز در وزن ۷۹ کیلوگرم برای آلمان به روی تشک رفت و اونیز صاحب مدال طلای این رقابت ها شد.

همچنین رحمت‌الله مرادی در وزن ۹۲ کیلوگرم برای آلمان به روی تشک رفت.

در کشتی فرنگی نیز نیکولای محمدی در وزن ۶۰ کیلوگرم برای دانمارک کشتی می‌گیرد و جمال والی‌زاده که پس از مهاجرت از ایران ساکن فرانسه شده است، با نام اتحادیه جهانی کشتی مبارزه می‌کند.

طی سال‌های گذشته تعدادی دیگر از کشتی‌گیران ایرانی راهی کشورهای دیگر شدند که برخی از آن‌ها صاحب عناوین جهانی و المپیک شدند. علی ارسلان در کشتی فرنگی برای صربستان به طلا و برنز جهان رسید و سامان طهماسبی برای آذربایجان ۲ نقره و یک برنز جهان گرفت و صباح شریعتی نیز برای این کشور صاحب مدال برنز المپیک شد.