به گزارش پارس نیوز به نقل از صدا و سیما  مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به صدور هشدار نارنجی گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی با توجه به فعالیت دو سامانه بارشی و وزش باد شدید از بعد از ظهر فردا شنبه ۲۳ تا پایان سه شنبه ۲۶ دی درنیمه شمالی و غربی استان به ویژه ارتفاعات شاهد بارش برف و باران و کولاک خواهیم بود.

حامد یزدی مهر افزود: در این مدت، هنگام بارش برف و باران، احتمال مه گرفتگی، کاهش دید، لغزندگی و اختلال در تردد‌ها در نواحی کوهستانی استان وجود دارد بنا براین دستگاه‌های امدادی و اجرایی برای خدمات رسانی به مردم در آمادگی کامل باشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران به همه شهروندان و مسافران توصیه کرد از تردد غیرضروری ذر محور‌های کوهستانی خودداری کنند، زیرا در زمان وقوع برف و باران احتمال سقوط سنگ در این مسیر‌ها وجود دارد.

حامد یزدی مهر همچنین بر ضرورت احتیاط در عبور از حاشیه رود‌ها تاکید کرد و از شهروندان خواست از توقف درحاشیه رود‌ها و صعود به ارتفاعات خودداری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با اشاره به لایروبی و پاکسازی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب رو‌ها بر ضرورت محافظت از لوله‌های آب رسانی و تأسیسات آبی تاکید کرد.

حامد یزدی مهر همچنین گفت: طبق پیش بینی سازمان هواشناسی، از بعدازظهر یکشنبه ۲۴ دی تا سه شنبه ۲۶ دی درنواحی غربی و جنوبی استان، احتمال وزش باد وجود دارد بنابراین شهروندان از استحکام سازه‌های نیمه کاره و تابلو‌های تبلیغاتی اطمینان حاصل و از پارک خودرو و توقف کنار درختان کهنسال خودداری کنند.