به گزارش پارس نیوز ، مطابق ماده ۱۱ قانون جوانی جمعیت، وزارت اقتصاد و دارایی برای متولدین سال ۱۴۰۰ به بعد، مبلغی را جهت سرمایه‌گذاری در صندوق‌های سهامی قابل معامله (ETF) اختصاص داده است. این مبلغ برای سال ۱۴۰۰ معادل 1 میلیون تومان به ازای هر فرزند برای نوزادان متولد سال ۱۴۰۱ مبلغ 1 میلیون و 500 هزار تومان و طبق آخرین اطلاعیه‌های رسمی، مبلغ ۲میلیون تومان برای متولدین سال ۱۴۰۲، در بودجه دولت تعیین گردیده است. 

در حال حاضر امکان ثبت نام در این طرح برای نوزادان متولد در سال ۱۴۰۱ وجود دارد. در مرحله بعدی که تاریخ آن متعاقبا اعلام می‌شود، برای متولدین ۱۴۰۰ و ۱۴۰۲ نیز امکان ثبت نام وجود خواهد داشت. لازم به ذکر است که در این طرح، قابلیت انتخاب ۳ صندوق سرمایه‌گذاری سهامی برای نوزادان وجود داشته و فروش این صندوق‌ها، تا پیش از سن ۲۴ سالگی امکان‌پذیر نخواهد بود.

*برای سرمایه‌گذاری آینده فرزندان و خرید سهام صندوق‌های ETF و مشاوره رایگان می‌توانید از طریق این‌لینک اقدام کنید و یا با شماره 02179326 تماس بگیرید.

چگونه می‌توانیم این سهام را افزایش دهیم؟

همانطور که اشاره شد دولت این سهام تشویقی را در قالب صندوق‌های سهامی ETF به نوزادان و کودکان تخصیص داده که تا 24 سال امکان فروش این سهم را ندارند، به نظر می‌رسد اعطای صندوق‌ به جای سهام به صورت مستقیم به این علت بوده که بازدهی و سود این صندوق‌ها در بلند‌ مدت نسبت به سهام بیشتر است. برای مثال می‌توان به «صندوق ETF سرو» اشاره کرد که طی حدود ۵ سال 1.245درصد رشد کرده است.

والدین نوزودان و کودکان می‌توانند به صورت مستقل و با سرمایه شخصی در صندوق‌های ETF که صندوق‌های بخش خصوصی را نیز شامل می‌شود سرمایه‌گذاری می‌کنند، سرمایه‌گذاری شخصی والدین البته شامل محدودیت زمان نمی‌شود و والدین می‌توانند هر زمان که اراده‌ کنند اصل سرمایه یا سود آن را از صندوق خارج کنند.

سرمایه‌گذاری شخصی والدین برای نوزادان و کودکان شامل محدودیت در مبلغ سرمایه‌گذاری نیست یعنی خانواده‌ها می‌توانند به میزان توانایی خود از 1 میلیون تا هر میزان سرمایه‌گذاری کنند یا به صورت پلکانی این مبلغ را ماهانه یا سالانه افزایش دهند و در یک چشم انداز بلند مدت سرمایه قابل توجهی برای فرزندان خود فراهم آورند.

کدام سهام ETF را برای سرمایه‌گذاری آینده فرزندان انتخاب کنیم؟

مهم‌ترین معیار انتخاب صندوق‌های سهامی ETF عملکرد و بازدهی این صندوق‌ها در بلند مدت است، برای مثال صندوق سهامی سرو طی 5 سال گذشته رشد 1250درصدی داشته است، اگر یک نوزاد متولد سال 1398 مبلغ 1 میلیون تومان در این صندوق سرمایه‌گذاری می‌کرد امروز سرمایه‌اش حدود 12.5 برابر می‌شد که از تمامی بازارهای موازی مانند طلا، مسکن، دلار و... بالاتر است.

 

چگونه برای فرزندان خود سهام بخریم؟

*برای سرمایه‌گذاری آینده فرزندان و خرید سهام صندوق‌های ETF و مشاوره رایگان می‌توانید از طریق این‌لینک اقدام کنید و یا با شماره 02179326 تماس بگیرید.