به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، شیر مادر قوی‌ترین و بهترین غذا برای شیرخواران است اما برخی کودکان زیر دو سال به دلایل مختلف از جمله عدم کفایت شیر مادر، نیاز به شیر خشک پیدا می‌کنند.

در مهرماه سال جاری در پی کمبود شیرخشک در کشور،‌ سازمان غذا و دارو اعلام کرد که عرضه شیرخشک‌های عادی با ثبت کد ملی در داروخانه‌ها انجام خواهد شد؛ علت این موضوع، تخصیص ارز دولتی به تأمین شیرخشک و پایین بودن قیمت نهایی این محصول اعلام شد که منجر به افزایش قاچاق معکوس شیرخشک از ایران به کشورهای همسایه و بروز کمبود آن می‌شود.

شرایط خرید شیرخشک یارانه‌ای چیست؟

سازمان غذا و دارو اعلام کرد که همراه داشتن کدملی کودک در هنگام خرید شیرخشک الزامی است؛ پس از  ثبت کدملی نوزاد توسط داروخانه، شیرخشک با قیمت مصوب به افراد ارائه می‌شود. اتباع خارجی نیز با ارائه شناسه یکتا می‌توانند شیرخشک کودک خود را دریافت کنند.

عرضه ماهانه 10 قوطی شیرخشک به ازای هر کودک

سازمان غذا و دارو با اشاره به این که طبق برآوردها هر کودک زیر 2 سال نیاز به ماهانه 8 قوطی شیرخشک دارد؛ اعلام کرده است که از این پس در هر ماه 10 قوطی شیرخشک به صورت یارانه‌ای و 10 قوطی نیز به صورت غیریارانه‌ای برای هر کودک در نظر گرفته شده و با ارائه کد ملی کودک به داروخانه‌ها، به متقاضیان ارائه می‌شود.

براساس اعلام سخنگوی سازمان غذا و دارو به تسنیم، در حال حاضر وقتی که کد ملی نوزاد در سامانه‌ غذا و دارو توسط داروخانه‌ها ثبت می‌شود؛ میزان یارانه شیرخشک از قیمت کل محصول کسر و سهم پرداختی فرد مشخص می‌شود. در صورتی که در طول یک ماه، متقاضی بیشتر از 10 قوطی شیرخشک خریداری کند؛ قیمت 10 قوطی بعدی در طول آن ماه به صورت غیریارانه‌ای محسوب و از او دریافت می‌شود. قیمت شیرخشک غیریارانه‌ای نیز مشخص و مصوب توسط سازمان غذا و دارو خواهد بود.

وزارت بهداشت , بهداشت و درمان , سازمان غذا و دارو ,

انتهای پیام/