به گزارش پارس نیوز به نقل از تسنیم، علی بهادری‌جهرمی سخنگوی دولت در نشست خبری با خبرنگاران که با حضور داود منظور رئیس سازمان برنامه و بودجه برگزار شد، طی سخنانی ضمن ابراز تسلیت ایام فاطمیه(ع) و هم‌چنین گرامیداشت روز نیروی دریایی بیان کرد: اخیراً شاهد الحاق یک ناو به مجموعه نیروی دریایی در شمال کشور بودیم که مجدداً به این عزیزان تبریک می‌گوییم.

وی افزود: انتهای این هفته ایستگاه متروی پرند افتتاح خواهد شد؛ این طرح حدود 18 سال پیش کلید خورده بود و یکی از قطعات نهضت تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام بوده که در دستورکار قرار گرفته است، 500 هزار نفر ساکن شهر پرند هستند که این کمکی برای وصول مطالبه مردم این شهر خواهد بود تا رفت‌وآمد آنان تسهیل شود.

سخنگوی دولت در ادامه گفت: هم‌چنین دستور سال گذشته رییس‌جمهور برای لایروبی خلیج گرگان محقق و عملیاتی شد و مرحله اول این عملیات انجام گرفت. مسیر انتقال آب دریای خزر به خلیج گرگان تسهیل شده و مورد بهره‌برداری اولیه قرار گرفته است و با امکان این آبگیری، بهره‌برداری از محیط زیستی آن منطقه با سفر آینده رییس‌جمهور انجام خواهد گرفت. جلوگیری از ایجاد کانون‌های گردوغبار، حفظ حیات ماهیان و پرنده‌های مهاجر و هم‌چنین امکان تردد کشتی‌های تفریحی از جمله مزایای این اقدام خواهد بود.

بهادری‌جهرمی عنوان کرد: در هفته جاری شاهد آغاز ساخت فاز دوم فرودگاه امام خمینی(ره) با مشارکت طرف خارجی به‌ارزش 2.5 میلیارد دلار بودیم که این فاز تردد تردد 35 میلیون نفر را فراهم می‌کند و طبق برنامه‌ریزی‌ها، این فاز در پنج سال تکمیل می‌شود.

وی در ادامه نشست خبری در پاسخ به سوالی گفت: بنا بر دستور رییس‌جمهور برخی اصلاحات در نسخه نهایی بودجه که تقدیم مجلس می‌شود، از جمله‌ی این اصلاحات، افزایش سقف مالیاتی کارمندان به 12 میلیون است. قواعد مالیاتی هیچ افزایش و تغییری نداشته و رشد مالیات‌ها بر اساس شناسایی فرارهای مالیاتی انجام خواهد گرفت.

سخنگوی دولت بیان کرد: یکی از شعارهای دولت عادلانه‌سازی حقوق‌ها بوده و اگر یک درصد معینی برای افزایش حقوق‌ها تصویب شود، مثلاً کسی که حقوق 10 میلیون تومانی دریافت می‌کند و آن کسی که حقوق بیش از این را می‌گیرد، افزایش عادلانه‌ای نخواهند داشت. نگاه دولت این بوده که میانگین 18 درصد افزایش حقوق کارکنان باشد و کسانی که دریافتی کمتری دارند، افزایش بیشتری داشته باشند و بالعکس. از مجلس می‌خواهیم در این زمینه همراهی داشتند باشند تا به سمت عادلانه‌سازی پرداخت‌ها برویم.