به گزارش پارس نیوز به نقل از مهر، رئیس کل بانک مرکزی در آئین رونمایی از وام قرض الحسنه بدون کارمزد گفت: افزایش سقف وام قرض الحسنه به ۳۰۰ میلیون تومان برای اشخاص حقیقی و ۷۵۰ میلیون تومان برای کسب و کارهای کوچک و اشخاص حقوقی اتفاق افتاده است.

 

فرزین افزد: تغییر روش محاسبه کارمزد وام قرض الحسنه، اصلاح ضوابط وجوه اداره شده و افزایش منابع قرض الحسنه از محل این وجوه، انشار اوراق مالی و اسلامی بر اساس عقد قرض الحسنه از جمله اقدامات بانک مرکزی در حوزه تسهیلات قرض الحسنه است.

رئیس کل بانک مرکزی افزود: با توجه به اختیاراتی که قانون جدید به بانک مرکزی داده است هر جا که پول سپرده گذار باشد نظارت بانک مرکزی نیز حضور خواهد داشت و در این راه از فناوری‌های نوین و سامانه‌های الکترونیک بیشترین بهره خواهیم برد و قطعاً آنچه که در آینده نزدیک در حوزه نظارت بانک مرکزی خواهید دید با شرایط کنونی متفاوت خواهد بود.

وی افزود: در سال جاری تعیین میزان و نحوه توزیع تسهیلات تکلیفی به شورای پول و اعتبار واگذار شده است که از طریق آن بانک مرکزی توان نظارتی و کنترل بیشتری بر این نوع تسهیلات خواهد داشت.

این مقام مسئول تصریح کرد: تفکیک بانک‌ها و تخصصی کردن فعالیت آنها در قالب بانک‌های توسعه‌ای، تجاری، بانک‌های جامع و قرض الحسنه رویکرد جدید بانک مرکزی است.