به گزارش پارس نیوز به نقل از ایسنا، در پایان رقابت‌های جودوی قهرمانی نوجوانان آسیا در تاشکند ازبکستان، ابوالفضل محبی در وزن ۹۰- کیلوگرم صاحب مدال نقره شد اما ۶ نماینده دیگر ایران از دور مسابقات کنار رفتند تا تعداد حذفی های ایران در این مسابقات به ۱۲ نفر برسد.

ابوالفضل محبی در وزن ۹۰- کیلوگرم ابتدا آناند از مغولستان را با ضربه فنی از پیش رو برداشت و سپس «محمد المالکی» از عربستان را از پیش رو برداشت. وی سپس در مرحله نیمه نهایی یرونلانیف از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد اما در دیدار نهایی برابر «ماخکاموف از ازبکستان شکست خورد و به مدال نقره رسید تا تنها مدال آور تیم های ملی جودوی نوجوانان ایران در این مسابقات باشد.

در همین وزن حافظ ایزانلو در مبارزه نخست برابر «علیف» از تاجیکستان با ضرفه فنی پیروز شد اما در ادامه برابر «پولتاشف» از کشور میزبان شکیت خورد و به شانس مجدد رفت. وی در این مرحله در دو مبارزه متوالی «کومار» از هند و «شائو وی» از چین تایپه را از پیش رو برداشت و راهی دیدار رده بندی شد اما در دیدار رده بندی مقابل یرونلانیف از قزاقستان شکست خورد و ار رسیدن به مدال بازماند.

 در وزن ۹۰+ کیلوگرم نیز ایران دو نماینده داشت. محمد مهدی مظلوم در مبارزه نخست مقابل یونگ وو از کره جنوبی شکست خورد و به شانس مجدد رفت. وی در این مرحله ابتدا «ژانگ» از چین تایپه و سپس «شاه میر خدری» از تاجیکستان را شکست داد و به دیدار رده‌بندی رفت اما او نیز در رده بندی مقابل یرژانولیف از قزاقستان شکست خورد و از رسیدن به مدال بازماند.

 علیرضا نیک سرشت دیگر جودوکار ایران در این وزن در اولین مبارزه نتیجه را به «تاباروف» از تاجیکستان واگذار کرد و حذف شد.

حامد نور محمدی در وزن ۷۳- کیلوگرم در همان دور نخست به «کیم یونگ مین» از کره جنوبی باخت و حذف شد. پویا علیجانی هم در در وزن ۸۱- کیلوگرم به «نورف» از تاجیکستان نتیجه را واگذار کرد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در گروه دختران و در وزن ۵۷- کیلوگرم نیز سمیرا خاک خواه در مبارزه نخست برابر «عبدیسالووا» از ترکمنستان به برتری رسید اما در مبارزه دوم نتیجه را به «ژول دوشیووا» از قرقیزستان واگذار کرد و به شانس مجدد رفت اما در این مرحله نیز برابر «اینکیجن» از مغولستان شکست خورد و حذف شد.

مهشید صفری نیز در وزن ۶۳- کیلوگرم در دو مبارزه متوالی به «یانگ جیون» از کره جنوبی و «ژیبک» از قزاقستان باخت و حذف شد.

در روز نخست این رقابت‌ها نیز هر ۶ جودوکار ایران از دور مسابقات کنار رفتند.