به گزارش پارس نیوز به نقل از صداوسیما؛ سید کاظم عزیزی معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور گفت: کارگروه راهبری اجرای ماده ۴۸ قانون بیمه شخص ثالث در ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت کشور با حضور سازمان بیمه، شرکت ملی فرآورده‌های نفتی، پلیس راهور و دیگر دستگاه‌های مرتبط تشکیل و در مرحله اول مصوب شد خودرو‌های نفت و گاز سوز مشمول قانون در ۳ مرحله اطلاع رسانی و رصد شوند.

 
وی افزود: تا کنون ۴۰ هزار خودرو نفت گازسوز فاقد بیمه شناسایی شد که طبق فرایندی در یک ماهه اول به دارندگان خودرو‌های فاقد بیمه شخص ثالث، هنگام سوختگیری پیغام «هشدار بیمه» ارسال می‌شود که همزمان سازمان راهداری، حمل و نقل جاده‌ای و سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور پیامک‌هایی به این گروه ارسال می‌کنند.
 
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور  ادامه داد: اگر دارندگان وسایل نقلیه فاقد بیمه شخص ثالث به تمدید بیمه نامه خود در یک ماه اقدام نکنند، وارد لیست خاکستری شده و به هنگام سوختگیری در ماه دوم پیغام «خطا بیمه» را دریافت و کارت سوختشان غیرفعال می‌شود.
 
عزیزی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی جامعه هدف برای تمدید بیمه بیان کرد: از ۴۰ هزار خودرو در یک ماه گذشته ۱۲ هزار خودرو نسبت به تمدید بیمه خود اقدام کردند که از لیست هشدار خارج شده اند و انتظار می‌رود این روند افزایش یابد.
 
معاون صنایع و انرژی ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت کشور، هدف اصلی اجرای قانون را الزام به دریافت بیمه نامه شخص ثالث برای افزایش امنیت حوزه حمل و نقل دانست و گفت: توصیه ما به رانندگان خودرو‌های وسایل سنگین دقت در تمدید بیمه نامه هاست تا از منافع بیمه در جبران خسارات بهره‌مند شوند.